Skip to main content

به کاربر گرامی آنتی راسیزم

به کاربر گرامی آنتی راسیزم
ناصر کرمی

به کاربر گرامی آنتی راسیزم.... مطالبی را که شما به آنها اشاره کرده اید اگر برای شما تازه گی دارد و کشفی بزرگ محسوب میشود ولی برای من چنین نیست. چرا که حداقل از سال 2010 میلادی با آنها آشنایی کامل داشته ام.
در مورد کتیبهء Orchon- برای صرفه جویی در وقت شما را رجوع میدهم به نوشتار 2014 خودم در سایت ایران گلوبال در لینک پایین این کامنت. البته اطلاعات امروز بیشر از مطالب مندرج در این مقاله میباشد.
در مورد Turfan در شرق ترکستان و یا در سین کیانگ در کشور چین، فیلولوگها و هنرشناسان با باستان شناسان در قرن نوزده به یک گنجینهء هنری، تصاویر و نقاشی، خط و زبانهای مختلف پی بردند. این مجموعهء کشف شده مربوط به همهء ملّتهایی که با جادهء ابریشم سر و کار داشته و یا آمد و شد داشته اند و مختص قوم خاصی نیست.

از جمله زبانهایی که در آن گنجینه پیداشده و موثر هستند: چینی، سانسکزیت، زبانهای تبتی، مغولی، هندی، یونانی و عربی و غیره و زبانهای ایرانی از جمله: سغدی، باکتری، ساکی، و پارتی و از همه مهمتر فارسی میانه هم نقش مؤثری را داشته اند. یکی از این زبانها را هم زبان باستانی تُرکی میدانند. این زبان تُرکی هم زبان تُرکی آذربایجانی و یا ترکیه نیست بلکه زبان تُرکی قدیم ایغوری در غرب چین در ایالت سین کیانگ است.گنجینهء Turfan هم به دین و مذاهی ازجمله مانوی، مسیجیّت و بودایی هم پرداخته است.
کشورهای چین، آلمان، فرانسه و روسیه در کشف این گنجینهء اینترناسیونال مشارکت داشته اند و هر کدام تلاش بر آن داشت که اثاری در موزه های خود نگهداری کنند.
جهت اطلاع شما و برای سایر هم تباران شما به اطلاع میرسانم که از آنجا که تاریخ و تمدن تُرک تباری در منطقه و در جهان جای پایی ندارد، در عصر روشنگری که جهان غرب به کشف و شناسایی جهان شرق پرداخت، میخواستند دریابند که این مردمان تُرک از کجا آمده اند زبان و فرهنگ آنها چیست، در همین راستا به ناچار زبان تُرکی را به چینی و به کره ای و ژاپنی نسبت میدادند امّا این فرضیات همه نقش بر اب و مردود شمرده میشوند.
کوتاه سخن، اغلب دانشمندان و تُرگ شناسان بر این عقیده هستند، که هیچکدام از الفباها و سنگ نوشته ها و لوحه ها در اسیای میانه از جمله اورخون و در تروفان با گویش شفاهی و خطی زبان تُرکی هماهنگی ندارد. زبان تُرکی یک زبان شفاهی غیر خطی و منفرد بوده است که مانند هزاران زبان منزوی و منفرد در آفریقا قادر به تکوین و تکامل نبود و از دور خارج شده است.
در پایان گروهی از تُرک تباران زبان تُرکی را به سومری پیوند میدهند، و اکنون دوباره از سومر به غرب چین رفتید، سرخ پوستان قارهء آمریکا را که هم از خود میدانید، اگر تکه استخوانی و نقشی بر سنگی در سایر سیارات در حال کشف مانند مارس و مریخ هم پیدا شود، بدون شک مربوط به شما تُرک تباران است.

http://www.iranglobal.info/node/32892