Skip to main content

آ.ائلیار عزیز , بحث سر این

آ.ائلیار عزیز , بحث سر این
Anonymous

آ.ائلیار عزیز , بحث سر این نیست که کورش اولین حقوق بشر را نوشته یا نه , شاه عادل بوده یانه؟ بلکه حقیقت این است , داستان کورش و کلا هخامنشیان یک داستان ساختگی است. دلایل و سند های محکمی وجود دارد که دلالت بر عدم وجود هخامنشیان میکند.
1- عکسهای قدیمی یعنی در اوایل شروع کند کاری و کاوش , در اوایل دوره پهلوی ها در تخت جمشید که قبلا نامش چهل مناربوده, خرابه های باقی مانده از دوره عیلامیان و ستونهای سنگی از چهل منار در یکجا دیده میشود.

در این عکس بوضوح می توان فهمید که چهل منار خیلی خیلی قبل از عیلامی ها بنا شده بوده , یعنی در دوره ایکه اصلا هخامنشیان وجود نداشته است.
2- تمامی هیکلهای سنگی و سنگ نگاره ها اعم از شاه و سرباز غیره صد درصد و مو به مو کپی آنها ئی است که از سومرها و آشور ها و بابیلونیها و حتی اوراتور ها باقی مانده است.
3- دستکاری ها در آثار کبیبه بیستون, پاسارگاد و آرامگا داریوش. در آرامگاه داریوش در یکی از عکسها که قبل از دستکاریها بوده, بطور واضح یک کتیبه بزرگ به خط میخی دیده میشود که بعد از دستکاری این کتیبه را سابیده و از بین برده اند , برای اینکه مسلما چیزهائی در آن نوشته شده بوده که مربوط به تاریخ بنا و شاهان دیگر بوده.
4- در هیچ یک از نوشته ها و کتابهای تاریخ و شعر شعرا نامی از هخامنشیان و کورش برده نشده است.ببینید در نوشته هائی که اوستا نامگذاری کرده اند, در تورات ارمنای یهودی ها , در کتاب جوامع التواریخ خواجه رشید الدین همدانی,در کتاب تاریخ طبری , در کتاب جوینی, در کتاب ابن اثیر و حتی در کتاب تاریخ ایران نوشته سر جان ملکلم, در کتاب شعر شاعرها مانند فردوسی, سعدی و حافظ, نامی از کورش و هخا منشیان برده نشده است.
نوشته های یونان قدیم را مانند هرودوت که در باره کورش و شاهان دیگر هخامنشی بوده است , بنظر عده ای از مورخین اروپائی ارزش تاریخی ندارد چون نه از روی یافته های تاریخی بلکه همه اش بر روایات وداستانها وفانتازی ها تکیه و نوشته شده اند. چنین تاریخ نگاری یعنی از روی خیالات و رمان ها در دوره ای از یونان قدیم متداول بوده است.
کتاب استر یهودیها هم که به دوره خشایارشاه مربوط میشود, نه نویسنده اش معلوم است و نه تاریخ نوشته شدنش و یک کتاب مذهبی هم نیست , چون یک کلمه هم از خدا اسم نبرده است, تازه یهودی ها از نوشته های این کتاب عید پوریم را ابداع کرده اندو سالانه عید میگیرند
در نوشته های تورات قدیمی دیگر نامی از کورش نیست. عجبا چرا همه آنهائی که در قرن اخیر در باره تاریخ فارسها چیزی از زیر زمین پیدا کرده اند( حتی نوشته قدیمی از اوستا), یا نوشته اند, یهودی بوده اند؟
نتیجه: دوستان فارس که با وجود هیاهوی گوش خراش از تمدن باستانی شان هنوز جوابی به انتقاد ها و سئوالات عدیده مبنی بر دروغ بودن ادعایشان پیدا نکرده اند.