Skip to main content

دوستان عزیز، لطف کنید جو

دوستان عزیز، لطف کنید جو
آ. ائلیار

دوستان عزیز، لطف کنید جو دیالوگ دوستانه را مسموم نکنید.

کسانیکه جو صحبت را به « توهین » میالایند علاوه از اینکه مقررات سایت را نقض میکنند، موجب نقض آزادی بیان هم میشوند. مخصوصا که کامنتهای توهین دار منتشر میشود و در آن نام اشخاص را جهت توهین دگرگونه مینویسند. نام آقای انزابی را « عن زابی» یا نام مرا « علی یار» و یا به نام دیگران کامنت می نویسند. مسئول انتشار کامنتها هم در این « کم تربیتی ها و کم فرهنگی ها» همکاری میکند. در نتیجه جو دیالوگ مسموم میشود.
اگر کسی هم واقعا بخواهد نظرش را مطرح کند نمی تواند و امکان دیالوگ با دیگران را از دست میدهد.

حکومت ایران و عواملش در داخل و خارج، در سایتها و رسانه ها « خواهان تسلط همین جو مسموم» بردیالوگها هستند. حکومت نمیخواهد دیالوگ سالم صورت گیرد؛ میخواهد «جو مسموم و نفرت» در روابط حقیقی و مجازی حاکم شود.

کسانی که در آفرینش « جو مسموم » و در حقیقت «خفقان» شرکت میکنند، متوجه باشند که « ماهیت دیکتاتورانه و غیر متمدنانه»ی خود را نمایش میدهند. که یک نوع« بی فرهنگی مدرن» است.
توجه کنیم بدون فرهنگ مدرن و گفت و گو هیچ جامعه ای پیشرفت نمیکند. هیچ آسایش و راحتی برای افراد جامعه -چه در خارج و چه در داخل» حاصل نمیشود.

مأموران نوکرصفت کارشان است که خفقان ایجاد کنند ، مرا با اینان سخنی نیست. اینان میتوانند به ننگ خود ادامه دهند .
ما علیرغم سمپاشی ها و بی فرهنگی های اینان به کار خود ادامه میدهیم.
اما کسانی که در جرگه ی اینان نیستند بهتر است حرمت دیالوگ را داشته باشند و به دام مزدوران نیافتند. اجازه دهند صحبت متمدنانه تحقق یابد.
« دوست و دشمن» را نیاز به دیالوگ است تا پیشرفتی در اذهان صورت گیرد و مشکلات متمدنانه و بدون خونریزی حل شوند.
در غیر این صورت ما فردا در ایران شاهد تکرار اوضاع سوریه خواهیم شد.
دیالوگ متمدنانه یا اوضاع سوریه . انتخاب با شماست.