Skip to main content

طبق گفتهء آقای دکتر مهدی

طبق گفتهء آقای دکتر مهدی
ناصر کرمی

طبق گفتهء آقای دکتر مهدی خزعلی، پیامبر اسلام در مورد کوروش گفته است که: ".ما او را در زمین مکنت و حکومت دادیم و برای او از هر شئی اسبابی مهیّا کردیم. از همین جمله میتوان بخوبی دریافت که آقای خزعلی به شیوهء و دیدگاه آخوندی متافیزیک برای نجات دین اسلامش و برای مشروعیّت بخشیدن به نظام اسلامی و به نسلهای گذشتهء خود به مسائل مینگرند.

کوروش بزرگ 500 سال قبل از میلاد میزیسته و حکومت کرده است، در صورتیکه محمّد ابن عبدالله در زمان 600 میلادی بوده است، یعنی تفاوت زمانی بین کوروش کبیر و محمّد عرب تبار 1000سال است. پس چگونه محمّد قریشی عرب تبار به کوروش مکنت و حکومت و اسباب فراهم کرده است !!!. تازه کتابی بنام قرآن که بنا به آن به این داستانسرایی بی مایه میپردازند، بعد از محمّد نوشته شده است.

توهین به کوروش است که آنرا به محمّد و اعراب و قبیلهء قریش، و امامان آن نسبت دهند. ذوالقرنین هیچوقت نمی تواند کوروش کبیر باشد، این تعبیر ها همه برای به انحراف کشاندن افکار عمومی ایرانیان است که همچنان بردگی اسلام و فرهنگ عربی و ستایشگر حکومت اسلامی باشند
آنچه در کتب مقدس یهودیان در مورد کوروش آمده است درست است، کوروش در قفقاز فرهنگ و تمدن کورایی را بر جای گذاشت، رودخانهء کورا در قفقاز بنام ایشان است. در مورد کوروش بصورت تاریخ مستند این جهانی در همه فرهنگهای بالندهء آنزمان و امروز وجود دارد و دیگر لازم نیست به محمّد و اسلام وقرآن و امامان آن نسبت داده شود.

کوروش کبیر رهایی و آزادی را به مردمان هدیه کرد، یهودیان را از اسارت و از نابودی کامل نجات داد. به همین مناسبت او را پیامبر و اوّلین یهودی جهان مینامند، در مقابل بدستور محمد در یک روز 700 نفر یهودی را در میدانی سر بریدند، بنا براین کوروش و محمّد ابن عبدالله دو جنس مخالف و متضاد باهم بوده و هستند، مسلمانان و اعراب و بسیاری از تُرک تباران که بر کوروش میتازند، در همین راستا میباشد که یهودیان را نجات داده است، به این مناسبت هست که از گفته های محمّد و کتابش جز خونریزی و تجاوز و عقب ماندگی و کشتار و سپاه داعش جز دیگری از آن بیرون نمی آید، امّا گفته های کوروش ریر بنای حقوق بشر دیروز، امروز، و فردا میباشد.
او برای جهان و برای ایرانیان فرهنگ و تمدن و یک جهان بینی وسیعی را بیناد گذاشت که مورد حسادت غیر ایرانیان در جهان شرق است و در غرب بر اساس داده های کوروش و جهان بینی فلسفه نوشته اند و می نویسند.