Skip to main content

به هموطن گرامی نسیم ؛

به هموطن گرامی نسیم ؛
بهمن موحدی(بامدادان)

به هموطن گرامی نسیم ؛
تجزیه طلبی در ایران اشکال دارد دوست عزیز! شرایط سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و ژئوپلیتیک کشورهایی چون سوئد ونروژ و چکسلواکی سابق و کانادا با میهن ما ایران از زمین تا آسمان فرق می کند. اول اینکه سرزمین نروژ هیچ گاه به سوئد تعلق نداشته و کشور نروژ توسط سوئد اشغال شده بود و این حق مشروع نروژی ها بود که جداشوند، همانطور که هیچ وقت ایرلند شمالی و اسکاتلند متعلق به سرزمین تاریخی بریتانیا نبوده و این کشورها توسط انگلیس اشغال شده اند و باید به استقلال برسند ، همانطور که باید فلسطینی ها به استقلال برسند و کشور مستقل فلسطین تشکیل گردد. در ضمن دوست عزیز نباید چکسلواکی سابق را با ایران مقایسه کرد، چکسلواکی هرگز تنوع قومیتی ایران را نداشته است.
باری ، استانهای آذربایجان و خوزستان و کردستان و بلوچستان، هرگز مانند نروژ و اسکاتلند و ایرلند شمالی به زور اشغال نشده اند و مناطقی تاریخی از

سرزمین ایران بوده اند.
نیروهای آزادیخواه و دمکرات و چپ باید از حق تعیین سرنوشت و استقلال طلبی فلسطینی ها و ایرلند شمالی ها و اسکاتلندی ها و مردم کشور صحرا (تحت اشغال مراکش) دفاع کنند و یار و یاور آنها باشند.
در ایران آزاد و بدون آخوند فردا ، خبری از تجزیه طلبی و حق جدایی نخواهد بود، به کردستان حق "خودمختاری"(البته این حق را ندارند که رفراندوم برگزار کنند و از ایران جدا بشوند) اعطا خواهد شد و به سایر نقاط ایران ، حق "خودگردانی".