Skip to main content

جناب همنشین بهار من رک و پوست

جناب همنشین بهار من رک و پوست
Anonymous

جناب همنشین بهار من رک و پوست کنده میگویم که پاسارگاد قبر کوروش نیست و به شخص شما جداگانه میتوانم این ادعایم را با منطق خودتان ثابت کنم. نه دروغ میگویم و نه نیمی از حقیقت را با نیمی دروغ ترکیب نمیکنم که کل حقیقت را رک و پوست کنده نگفته باشم. از شما که اینقدر دقیق و مو شکاف هستید چند سوال دارم. فکر می‌کنید چند درصد خوانندگان مسلمان ایرانی‌ شما معنی‌ ""عهد عتیق" را می‌دانند؟ آیا منظور شما زمان قدیم می‌باشد یا کتاب تورات. اگر منظورتان کتاب تورات می‌باشد چرا فصل یا بخش عزرا را در این کتاب، کتاب معرفی‌ می‌کنید. شما که اینقدر مو شکاف و دقیق در مورد نوشته‌های عزرا هستید چرا نمینویسید که او دقیقا در مورد کوروش چی‌ نوشته است. آیا می‌ترسید که خللی در ایمان خوانندگان مسلمان شما وجود آورد. شما که در مورد تک تک جملات و تعبییرات ماخذ‌هایتان دقیق هستید چرا این مورد را به فراموشی میسپارید؟ فکر می‌کنید

مسلمانان ایرانی‌ که به خاطر نوشته‌های قران به حقّانیت دین‌های مسیحی‌ و یهودی باور دارند، و اینکه دین اسلام ادامه راه همین ادیان است و محمد آخرین فرستاده خدا می‌باشد، اگر نوشته‌های عزرا را در مورد کوروش بخوانند، چه برداشتی خواهند کرد؟ آیا آنها نوشته‌های عزرا را باور خواهند کرد یا ماخذ‌هایی‌ که شما معرفی‌ کردید؟

شما میدانید که این کشیشان و یا مسیحی‌‌های تورات خوانده بودند که در اواخر قرن هیجدهم شروع به باستانشناسی کرده و تاریخ باستان خاور میانه را از روی نوشته‌ها و نقشه‌های تورات کشف و به تصویر کشیدند. شما حتا اگر مذهبی‌ نیز نباشید یعنی‌ بدون باور و ایمان، راحتتر به این نتیجه می‌رسید که حداقل میشود از کتاب تاریخی‌ تورات به عنوان ماخذ استفاده کرد چرا که بدون این کتاب ما اطلاعی در مورد تمدنهای باستان نداشتیم و تمام این محققین و باستان شناسانی که به عنوان ماخذ از آنها استفاده کردید از همین ماخذ استفاده کرده اند، حتی زبان شناسانی که کدّ‌های زبان‌های مختلف را شکسته و خطوط میخی‌ را ترجمه کرده اند.

در این مسئله شکی نیست که کرد‌ها و ترکان و سایر اقوام ایرانی‌ احتیاج به یک سیستم دموکراسی دارند تا حقوق اولیه آنها تضمین شود، ولی‌ بدون وجود ملتی‌ دمکرات این امر غیر ممکن می‌باشد، چرا که ملت ایران شهروند سوئدی، نروژی، سویسی و یا بلژیکی نیستند که به خواسته‌های همدیگر احترام گذرند. آنها آموزش دموکراسی ندیده اند گرچه رواداری(تولرانس) بالایی‌ دارند. ولی‌ شیوه مبارزه منفی‌ شما نیز بدین شکل نتیجه نخواهد داد.