Skip to main content

شعارهایی مثل : «"ما آریایی

شعارهایی مثل : «"ما آریایی
بهمن موحدی(بامدادان)

شعارهایی مثل : «"ما آریایی هستیم ، عرب نمی پرستیم"» و «"همش میگن دست خداست ، هرچی بلاست از عرباست"» که در روز 7 آبان در پاسارگاد سر داده شده ، بیش از آنکه مفهوم نژادپرستی و عرب ستیزی را در بر داشته باشد، معنی و مفهوم ضداسلامی داشت و بغض فروخفته نسبت به اسلام بود. در این شعارها "عرب" نام مستعار "اسلام" بود. مثلاً شعار "ما آریایی هستیم عرب نمی پرستیم" اشاره ای است به پیامبر اسلام و امامان شیعه و تقدس احمقانۀ آنها در ایران و یا شعار " همش میگن دست خداست ، هرچی بلاست از عرباست" اشاره ای است به حمله وحشیانۀ مسلمانان حجاز به ایران و کشتارهای هولناک آنان و به زور شمشیر مسلمان شدن ایرانیان توسط مسلمانان عربستان. این شعار به این حقیقت تلخ تاریخی اشاره دارد که بعد از حمله اعراب مسلمان ، ایران به سوی قهقرا و انحطاط پیش رفت.
ولی در کل بهتر است این شعارها سر داده نشود و حساسیت ایجاد نکند،

باید توجه داشت که دربخش هایی از خوزستان و دیگر مناطق جنوب کشور ، هموطنان شریف عرب ما ساکن هستند.
در ضمن احترام گذاشتن به کورش کبیر و بزرگداشت او و گردهمایی ایرانیان در پاسارگاد، ربطی به حکومت ستم شاهی پهلوی ها و دفاع از مرتجعین سلطنت طلب و پهلوی چی ها ندارد.
این را هم باید گفت که شایسته نیست به هرکسی که به کورش کبیر احترام می گذارد و در گردهمایی پاسارگاد شرکت می کند ناسیونالیست و شوونیست وپان ایرانیست گفت.