Skip to main content

من نه مورخم و نه باستان شناس

من نه مورخم و نه باستان شناس
peerooz

من نه مورخم و نه باستان شناس و معلومات من در این باره در حد عوام است. تا آنجا که میدانم حد " باستان شناسی " " ایرانیان " تا حدود صد سال پیش شاهنامه بود و حتی سعدی و حافظ نیز از شاهان شاهنامه ای بیشتر جهت عبرت یاد میکنند تا چیزی دیگر. و این کیفیت در کمتر از صد سال پیش تغییر کرد و علت آنرا همگی سلطنت پهلوی میدانند و کسی چیزی در باره نفوذ آتاتورک و هیتلر در این باره صحبتی نمیکند..

جناب بابک آزاد میفرمایند " البته جنایتکار هولناکی مانند کورش نمی تواند طرفدارنی بهتر از [ تو و کسانی ] داشته باشد داشته که به بهانه روز کورش در پاسارگاد تجمع کرده و شعارهای نژادپرستانه سر داده اند برای مثال «"ما آریایی هستیم، عرب نمی‌پرستیم"، و"همش میگن دسته خداست، هرچی بلاست از عرباست".».

سوال من نه از جهت انتقاد بلکه جهت آگاهی و مبنی بر این ست که دودمان پهلوی

با تقویت " آریا پرستی " و تضعیف و سرکوب " هوویت " " اقلیت " ها موجب خشم و نفرت آنها گشته و در شهر های آذربایجان فریاد هارای هارای من ترکم بلند است. خب اگر این فریاد ها بحق باشد چرا فریاد ایرانیانی که قرن ها مذهب و مرام و زبان و کشور و هویتشان در معرض تجاوز " عرب ها " قرار گرفته بود نباید حق بلکه " راسیست " خوانده شود؟ و رفتار ۲۵۰۰ سال کورشی که وجود او مورد پرسش و انکار بسیاری قرار گرفته است بر پایه چه معیاری " جنایتکار " خوانده میشود در حالی که ۲۵۰۰ سال بعد, سینه چاکان حقوق بشر دو شهر ژاپن را " قارچ اتمی " میکنند که استالین را بترسانند و یا با بمب های نپالم و فسفر گیاه و حیوان و انسان بی گناه را در ویتنامی که کاری با امریکا نداشت زنده زنده میسوزانند؟