Skip to main content

محمود علی چهرگانی کيست؟

محمود علی چهرگانی کيست؟
Anonymous

محمود علی چهرگانی کيست؟
وی از لحاظ سابقهء جهت گيری سياسی، قابل مقايسه با افرادی همچون حشمت الله طبرزدی است که در چرخشی صد و هشتاد درجه از يک خودی به يک اپوزيسيون تغيير موضع داده اند. نمود.
وی مدتی عضو انجمن فرهنگی اجاق آذربايجان بوده و رسالهء دکترای خود را در دانشگاه تربيت مدرس در مورد زبان ترکی تنظيم کرده است که ظاهرآ موفق به اخذ مدرک نشده و صد البته بعدآ از جاهای ديگر دکترای افتخاری مرحمتی دريافت داشته است!!
پس از آنکه در دور نخست انتخابات سال ۷۵ رای اول تبريز را کسب نمود، انصراف داد. سرانجام با کمک برخی عوامل خارجی از ايران گريخت و رفت که قدرت طلبی اش او را به عروسکی خيمه شب بازی تبديل کند. عروسکی در قامت يک مبارز!


جاماح يا (جنوبی آذربايجانين ميلّی آزادليق حرکاتی) يک سازمان جدائی طلب از جنس گروههايی همچون الاهواز در خوزستان می باشد که از سوی دولت جمهوری آذربايجان ايجاد گرديده و حمايت می شود.
مرامنامۀ اين سازمان با الفاظی عوام فريبانه، هدف غايی جاماح را آزادی نه تنها آذری ها، بلکه کليه ايرانيان از يوغ شوونيسم فارس بيان می دارد!) نقل قول از منبع.


در سال ۱۹۹۹، جاماح چهرگانی را پس از ابراز ندامت از گذشته اش (!) (يعنی ايرانی بودن!) به رياست کميتۀ مرکزی منصوب نمود و پس از آنکه چهرگانی بدين مختصر قانع نگرديد و دوباره نام ايران را بر زبان آورده و جبهۀ‌ اسلامی آذربايجان را پديد آورد، چون دو عنوان اسلام و ايران در تضاد با مرامنامهء جاماح قرار داشت ، سرانجام کميتهء مرکزی جاماح در فوريهء ۲۰۰۲ تصميم به اخراج وی گرفت!
محمود علی چهرگانی هم اکنون با نام دکتر چهره قانلی (!) در راس گروهکی است با نام گاموح يا جنبش‌ بيداری‌ ملی‌ آذربايجان‌ تاسیس کرد.
لازم به ذکر است، چهرگانی در راستای پروژهء Break Down ايالات متحده برای ايران ، با مقامات کاخ سفيد ديدارهای مکرر داشته است.

اسامی سایر افراد تجزیه طلب:
پيروز ديلنچی: این فرد شاعر نما، رئيس جاماح است.
بويوک رسولوند:
پيرمردی که چند سال است با آرزوی رهبری اسير و آواره کوچه- پس کوچه های باکو شده و سازمان کاذبی بنام «کميته دفاع از حقوق آذربايجانيان جهان» را در ادارات رشوه خوار باکو به ثبت رسانده که تنها عضو و رهبر آن فقط خودش مي باشد.
افراد ديگری نيز در رده های پائين تر اين گروهک ها وجود دارند که در کشورهای مختلف جهان مشغول فعاليت هستند:

۱. حسين قابلی ۲. اصلان خالدی ۳. اژدر تقی زاده ۴ .بهروز سلطانپور
۵. جواد درختی ۶. رحيم شهبازی ۷. منوچهر جوانشير ۸. عليرضا قزوين زاده
۹. جوانشير اميرهاشمی ۱۰. عليرضا احسنگر ۱۱. صالح ايلديريم
۱۲. عليرضا ميانه ای ۱۳. احمد اوبالی