Skip to main content

جناب سعید سلام؛

جناب سعید سلام؛
بهنام چنگائی

جناب سعید سلام؛
پیش از همه سپاسگزارم از تشریح چگونگی بکاربردن دست آویزهای "خاص سیاسی ادبی"تان و دست مریزاد. اما همزمان بدانید که من دستورزبان فارسی و عربی را آموخته ام و پی به توان و ناتوانائی های تلفیق ریشه مصدری برده و ترجیحا به استفاده از برخی واژه ها در راستای ارائه مفاهیم همچنان اصراردارم. البته هردو واژه متدوالند!

بنا بر این واردشدن به این و یا آنگونگی بهره ی درست بردن از واژها و سوژه ها، فعلا در بیرون از دایره ضرورت مقوله ی مورد چالش من یا ماست. ناگزیر برمی گردم به درکم از جامعه رنگین ایران که آشکارا دارای ملیت ها و یا بقول شما ملت های متنوعی ست که شما وجود حقیقی و حقوقی آنانرا برنمی تابید، و این درهم آمیختگی تاکنون ملیت ها ملت ها، با پوششی بنام ایران نیز توانسته است کجدار و نریز قرن ها رنگینی کشور را با همه تضاد و تناقض های تاریخی اش که مورد سوء شاه و شیخ قرارگرفته نگهدارد

و در کنارهم بیامیزاند و با همزیستی مسالمت آمیز ولی، پُراوج و فرود، زندگی آنان را به هر نحوی که شده در یک صف ملی بخط کرده و انسجام ایران را حفظ کند.

البته من با سبک ادبیات سیاسی شما که کنایه را ترجیح می دهد موافق نیستم و به شیوه ی خود پاسخ شما را می نویسم. پس بدانید که من مدافع همبستگی، پکپارچگی و راه حل های متمدنانه فراملی طبقاتی بوده و هستم، ولی نارسائی ها و نابسامانی های ناشی از تفگر و تحکم راسیسم، ناسیونالیسم، شوینیسم و... که در پیوند با ساختارسرمایه سالاری ست را هم می بینم و آسودگی خاطر خود را در چنین ناملایمت های غیر انسانی ـ اخلاقی از دست می دهم و با این وجود بردبارانه تلاش می کنم تا که مگر ایران ما متلاشی امیال دشمنان خونی اش نشود!

توامان بگویم که من تابع هیچ دگم ایدئولوژیک و یا سازمانی نبوده و همیشه در پی یافتن و شناخت ایده های تازه، و راهکارهای موثرتر از دیدگاه های مرسوم ما چپ و کمونیست ها خشنود و گشاده بال هستم.

اما و پیش از همه در صورتی دیدگاه های تازه را می پذیریم که هریک از مدافعان آنها، در همین آغاز وجود ملیت ها و ملت ها و همه روش های ساختار ضدبشری شاه و شیخ را که بسیار ناعادلانه و ستمگرانه بوده رسمیت دهد و به نابرابری ها و تبعیضگرائی ها چنین کلان و ریشه ای در ژرفا و پهنای ایران دیروز و امروز دامن زده اند اقراربیاورد.

دوست گرامی! تحقیر و توهین و برچسب به ما چپ ها و کمونیست که تا حالا نه سر پیاز بودیم و نه ته آن، مشکل ایران و شهروندان رنگین آنرا چاره نخواهدکرد. ما مدافعان سوسیالیسم در پی چاره یابی اتحادها هستیم و بدانید که در همه حال ما در صف توده های کار و زحمت بوده و خواهیم ماند.
برایم لطف کرده و مواضع خود را روشن کنید. با سپاس پیشاپیش