Skip to main content

1- فعال کسب حقوق:

1- فعال کسب حقوق:
آ. ائلیار

1- فعال کسب حقوق:
فعال ناسیونالیست نیست:
- اینکه شخص مبارزه کند :
فرهنگ خود را از نابودی خفظ نماید، کشور و دولت و ملتی باشد ؛
به معنای این نیست که او ناسیونالیست است. چون همه ی کشور ها چنین اصولی دارند و جزو کشورهای ناسیونالیست به حساب نمیایند.


2- فعال ناسیونالیست است:
- اینکه شخص مبارزه کند: و به ملت خود صفات ویژه ای بدهد، ملت خود را پرستش کند-تعصب ملی داشته باشد- نماد ملی پرستی کند- در اسارت احساسات ملی -بجای تعقل-گیر کند -اعتقاد یابد بشر به ملتها تقسیم میشود- نسب گرایی یا نژادگرایی کند - گرایش داشته باشد به عدم حفظ منافع فردی بخاطر حفط منافع ملی - انتظار وفاداری به دولت-ملت به جای « اعتراض به آن» داشته باشد- اعتقاد یابد که «دولت-ملت» گرایی چهارچوب ضروری را برای فعالیت های سیاسی-اقتصادی-فرهنگی ایجاد میکند، چنین شخصی ، یک ناسیونالیست است.
ناسیونالیسم یعنی وحدت نظر و عمل در مرام گروهی، برپایه ی خصلتهای ملّی و نژادی یا نسبگرایی برای تشکیل یک حکومت مقتدر . ناسیونالیسم عقیده ی سیاسی ست و ایده لوژی محسوب میشود.
3- فعال ناسیونالیست افراطی ست:
او یک ترکیست یا پان ترکیست است:
-به این عقاید و اعمال( ناسیونالیسم) پرستش سیاست بیگانگان، باورهای بوزقورد چی ها، تورانچی ها، ترکیه چی ها و اردوغان چی ها، آتاترک چی ها، ملت چی ها، مهران بهارچی ها و ری زی چی ها و مانند اینها» اضافه شوند که در محیط و فضای « نظری-سیاسی» با آنها آشنا هستیم - افکار رایجی که از « آنکارا و باکو» توسط دوستان ترکیست آذربایجانی در محیط « سیاسی -مدنی» ما تبلیغ و عمل شده اند - و در سایتها و ویدئوها ومراسمها، مقالات و در تشکلها و شعر و ادبیات به وفور یافت میشوند- ناسیونالیسم تبدیل به «ناسیونالیسم افراطی» میشود.
ناسیونالیست مخالف کمونیست و ناسیونالیست افراطی ضد کمونیست است.
فعال کسب حقوق کمونیست مدافع حقوق خود را متحد بحساب میاورد.