Skip to main content

ضمن تشکر از ائلیار به چند

ضمن تشکر از ائلیار به چند
Anonymous

ضمن تشکر از ائلیار به چند نکته اشاره می کنم.
1 - فراکسیون تورک محصول و ساخته و پرداخته فاشیسم و دولت سرمایه داری و اشغالگر ایران است. ماهیت آن هم مانند ماهیت مجلس ایران فاشیستی است. هدف رژیم از تشکیل فراکسیون تورک ایجاد توهم ، کنترل و تحریف مبارزات و مطالبات دمکراتیک مردم آذربایجان است.
2 - نه تنها مردم بلکه بخش وسیعی از ناسیونالیستها و پانترکیست متوهم شده اند و تشکیل فراکسیون را پیروزی جنبش ملی و هویت طلبان میدانند. آنها به مزدور و جنایتکاری چون نادر قاضی پور به به و چه چه میگویند و مردم را به دنباله روی از او و دیگر عوامل رژیم در فراکسیون تورکها دعوت میکنند همانطوریکه سالها مردم را به دنباله روی از ملا حسنی ها دعوت میکردند.
3 - تشکیل فراکسیون نشانه قدرتمندی جنبش دمکراتیک - ملی تورکهای آذربایجان است. رژیمی که تا دیروز تورکها را شهروند ایرانی و هویت ایرانی تعریف میکرد و هویت و

موجودیت ترکها را نفی و انکار میکرد اکنون برایشان در مجلس فراکسیون تشکیل میدهد تا بدین وسیله مبارزه مردم را تضعیف کند.
4- در جنبش ملی آذربایجان گرایشات ناسیونالیستی سازشکار، اپورتونیست و نیمه راه و وابسته به فاشیستهای اشغالگر ایران بسیار قوی هستند. علاوه بر آنها پانترکیستها و جریانات فرهنگی بسرعت و براحتی فریب کوچکترین رفرم و اصلاحاتی را میخورند و از جنایایتکاران جنگی قاضی پور، ملا حسنی و حتی از عوامل سابق رژیم مانند چهرگانی دفاع میکنند.
5 هر چقدر نیروهای چپ و جدی و آشتی ناپذیر در جنبش ملی و رهایی بخش آذربایجان ضعیف باشد جریانات سازشکار ناسیونالیستی قدرتمند خواهند بود و جنبش مردم را با چنین توهماتی به زیر چتر فاشیستهای ایران سوق خواهند داد.