Skip to main content

من سالها کامنت گذاشتم و بلکه

من سالها کامنت گذاشتم و بلکه
Anonymous

من سالها کامنت گذاشتم و بلکه مقاله مفصلی هم حاصل مطالعاتم منتشرکردم ولی بعدا متوجه شدم بیفایده است. چون اصلا مسئله تاریخ و نژاد و اینکه ما ایرانی ها از چه تخم و ترکه هستیم و اینکه به کدام نژاد و قمیت باستانی تعلق داریم نیست. اصلا همه اینها بهانه است باری چیز دیگر، این همه باستان گرایی و اینکه هزارن نفر دور قلعه بابک یا پسارگاد جمع می شوند معلول چیز دیگری است، من با چند اصطلاح در حد توانم می گویم زیاد حافظ ندارم اصطلاح های علمی علوم روانشناسی و پلتیک و.. ندارم/ این کامنهای انلاین می نویسم و اشتباه تایپی اش زیادست شرمنده ام
این بهانه بخاطر چیز دیگر است، مثلا:
1- نا امیدی از نجات بخصوص استقرار نظام لیبرال دمکراسی
2- سستی ناشی از تالم روحی و تنگنای مالی و در نتیجه کمی وقت برای اندیشیدن و شناخت راه درست
3- ترس مرعوبی از حاکمیتها و تروریستها/این مورد موجب انفعال عموم ملت ایران و بقیه کشورها

یک راه اشتباهی از اواخر سده نوزدهم طول قرن بیستم عده ای فعالان سیاس یو البته فرصت-جاه طلبان تشنه شهوت قدتر و منافع حاصلا قدرت انجام دادند و ان دستاویز کردن نژاد وقومیت باری رسیدن به اهداف که نمونه مشهورش نازی ها بودند. متاسفانه ملت-کشورهای موسوم به جهان سومی که همیشه گویا یک دوهسه نسل عقب تر هستند دارند این رویکرد ضدانسانی دنبال میکنند.
جعل و هویت سازی ازواقیع پرابهام و نامکشوف و ناپاسخ داده علمی را دستاویز هویت سازی و زمینه ساختن ایدئلوژی های ناسیونالزم قومی میکنند که معمولا به پان مشهورند.
هدف اینها تهیج مردم و فریب انها به اینکه در سرزمنیهایی که فلان قومیت یا گروهز بان اکثریتی دارند حق تملک زمین دارند و راث اجدادی و هزاران ساله شان است و هر انکه وبده یا از خود اینان بوده یا نابود شده و در قومیت انان تحللی شده و زن برتر اینان هستند و فرهنگ و زبان هم مکمل است کاری ائیلیار یا پان ارایی ها و پان کوردها و پان تورک و پان عرب ها میکنند.
ماشبه همین کار ائیلیار برهی در مرود ن/زاد موهوم اراییا میکنند تا زمینه ایارن بزرگ یا کوردستان بزرگ یا افغانستان/خراسان بزرگ در همسایه شرقی ایران میکنند و یا برخی عرب های خوزستانی که تا چندی قبل نام عربستان و بعد دیدن پسوند فارسی ستان است گفتند اخواز! اینان دیدن به اندازه کافی شیخ خزعل و ممششیان کافینست باری اعای مالکیت خوزستان، دولت مسیان دلتای رودهای کارون و فرات را بهانه حق مالکیت تارخی بر خوزستان نفت خیرپز و قررا دادند. دعوا سر لحاف ملاست و بقیه بهانه است!
هزارهای که مردم امروزه فقیر هستند و به اشتابه انها افغانی و نه افغانستانی می خوانند و به شدت هم از این اقب افغانی بیزارند، برخی شان دارند در دو سمت فعالیت مشابه کار امثال ائیلیار می کنند برخی می خواهند ارایی گرایی کرده و برخی تورگ گرایی، داستان م انگیز اینان هم مثل تورگ رگاها و کوردگراها این وری است.
الان برخی توی جنوب غرب حتی می گویند کوروش عیلامی بوده و نه پارسی تا زمنیه تارخی دیگری رقم بزنند برای تهیج مردم ان منطقه باری جدایی از ایران! عقبه سازی تارخی!
چرا؟
چون دیگر حدالق از 500 سال پیش و از دوران صفویه ایرانی ک واحد ملی-کشوری مشخصی در تاریخ است. دیگر نمی تواند این ملیت-کشور لاقل 500 ساتل منکر شود. امرکیا دویست سال تارخی ملیت-کشور دارد و استارلیا و همه کشورهای دنیا جدید تاریخ ملی شان کمتر از ایران است. اما در ایران به دللی تاریخ کهنشان خوراک لامز برای قوم گراهای حداگرا است. این همه جلز و پلز کردن هویت طلبی برای محمل سازی تهیج مردم و ساختن ارتش های مشابه پشمرگه پان کوردهاست منتها کارشان در مورد ایران خیلی سخت است. این کشور صدها و هزارها سال سابقه ملی-کشوری دار مثل عراق و اقغانستان جمهور ی اذربایجان و ترکیه... نیست که تاریخ کوتاهی دارند.