رفتن به محتوای اصلی

جعل تاریخ در تارنمایِ حزب مشروطهءِ ایران
03.10.2012 - 15:45

جعل تاریخ در تارنمایِ حزب مشروطهءِ ایران

 تاریخ نگاری سیاسی در ایران بعد از حملهء  اعراب به ایران دچار سر در گمی  و بحران شده است. مردم مهاجم و مهاجر دیگر از جمله سلسله های تُرک تبار تاریخ نگاری را بر اساس منافع قومی خود نوشتند و تا آنجا که امکان بوده است هویّت تیره های ایرانی و جغرافیای زیستی آنها را مخدوش کرده اند. نامهای بیگانه بر مناطق و بر تیره های ایرانی گذاشته اند.

 امّا بیشترین کسانیکه به جعل تاریخ و  به بحران هویّت ایرانی دامن زدنده اند، خودِ ایرانیان هستند. بویژه کسانیکه به وارونه به نمایش گذاشتن موضوعاتِ : مسیر مهاجرت، مکان مسکونی، تاریخ و هویّت، و فرهنگ با زبان هخامنشیان(پارسی ها) همّت کرده اند، تقریبأ همهء نویسندگان، کارشناسان، و پژوهشگران، و باستان شناسان ایرانی تبار میباشند !!!. این گروه از ایراینان حتّی بین کوروش و داریوش، یعنی بین هخامنشیان پاسارگادی و هخامنشیان انشانی تفاوتی هدفمند میگذارند !.

 آقای دكتر نوشيروان كيهانی، یکی از این افراد ایرانی تبار ایرانی است که در قرن 21 هنوز هم به جعل تاریخ ایرانی و هخامنشی اقدام می ورزند و می پندارند که بسادگی قلم، میشود رشته زاگرس (خانهء اصلی سه امپراطوری بزرگ ایرانی را) با اینهمه بزرگی و عظمت و سترگی به به پهنای 100 کیلومتر و به درازای از قفقاز و ترکیه تا خلیج فارس را جابجا  بلند کرد و آنرا در ده کوره ای بنام "ری" یا تهران امروز جایگزین کرد !!!.

 آقای دکتر انوشیروان کیهانی در مقالهء "سالروز شاه شدن داریوش بزرگ پدر ناسیونالیسم ایرانی" در تارنمای حزب مشروطه ایران، سالروز پادشاهاهی داریوش بزرگ را ارج گذاشته و خدمات شایستهء جهانی آنرا بر شمرده است  که از ایشان جای بسی تقدیر و سپاسگزاری هست، امّا  اینکه آقای دکتر کیهانی در سر آغاز مقالهءِ خود نوشته اید که: (...مادها از « ری » به سمت غرب و شمال غربی از جمله كردها و آذری ها، پارسها از منطقه ری به جنوب تاجزایر خلیج فارس و از شرق تا آن سوی هندوكش و انتهای بدخشان، و پارتها در شمال شرقی...)، طبق دانستنیهای باستان شناسی و آرشیتکت( معماری) مستند و راسیونال یا دانش محور امروز بکلی اشتباه محض و شفاف و جعل تاریخ و انکار واقعیّت های تاریخی بنا به اصول و منابع دانش جهان امروز است.

 شهر "ری" (تهران امروز) که آقای دکتر نوشیروان کیهانی آنرا مرکز بنیادگذار و سکویِ تقسیم مادها و پارسی ها و پارتها نامیده اید، با منابع باستان شناسی و ایران شناسی مدرن امروز هماهنگ نیست، آخر چگونه ممکن هست که از یک ده و یا روستای دور افتاده گمنام سه امپراطوری بزرگ ایران بپا خیزند و از آنجا به شرق، غرب، جنوب و شمال فلات ایران مهاجرت کنند و بزرگترین و اوّلین امپراطوریهای جهانی را بنیاد کنند ؟ !. گمان رود که آقای دکتر نوشیروان کیهانی  ده و یاروستای "ری" با جمعیّت 30 نفری در  2500 سال پیش را شهر تهران امروز فرض کرده است که امروز مرکز قدرت سیاسی و تمرکز اقتصاد و پایتخت کشور هست.

 " ری" که در ادبیّات ایران شناسی (Rhagai)نام داشته است،  یک ده یا دهکده در زمان مادها بوده است و در مقابل شهر آگباتان(محل گفتگو، که همان همدان امروز هست) پایتخت امپراطوری مادها اصلأ به حساب نمی آمده است.  در جدیدترین کتاب مربوط به ایران شناسی تألیف  Tom Hollandحتّی نام و اثری از " ری" بر روی نقشه مادها و هخامنشیان نیست !!!.

 مکان و جغرافیای تمدن و حکومت سیاسی مادها و پارسی ها از زاگرس شمالی تا زاگراس جنوبی (خلیج فارس) بوده است که از آنجا حکمرانی خود را از رشته کوه زاگرس به سایر مناطق دیگر گسترش دادند. تخت جمشید پایتخت تشریفات، شوش پایتخت اداری، و همدان پایتخت تابستانی شاهان هخامنشی ( پارسی) بوده است. مکان مسکونی هخامنشیان هم به مساحت محدود بین این سه پایتخت بوده است.

 ایران مرکزی، ایران شمالی، و جغرافیای شرق ایران، هیچگاه محل مسکونی هخامنشیان ( پارسی ها) نبوده و نیست. زادگاه، جغرافیای سکونت، آثار باستانی و آثار فرهنگی و آثار تمدن سازی هخامنشیان(پارسی ها) فقط و فقط در غرب و بر فراز جغرافیای زاگرس مرکزی، در غرب، و جنوب غربی و بخش غربی جنوب ( در شمال و یا بالای خلیج فارس) ایران امروز هست، که آقای دکتر نوشیروان کیهانی آگاهانه از آن فاکتور گرفته است.

 اصولأ مسیر مهاجرت هخامنشیان(پارسی ها) در بخش غربی رشته زاگرس از شمال تا جنوب بوده و در همان بخش غربی و یا بر فراز زاگرس سکونت داشته و به خاک سپرده شده اند، هر گونه آثار باقیمانده از آنها هم در همین جغرافیاست !!!. پس نسبت دادن هخامنشیان (پارسی ها) را به ری و تهران امروز و یا به سایر نقاط ایران په مربوط هست ؟!.

 حتّی بخش شرقی استان فارس امروز محل مسکونی پارسی ها نبوده است. بنا بر این از کارشناسان و پژوهشگران ایرانی تمنّی میشود که  تاریخ را آنطور که هست بیان بدارند، در غیر اینصورت به اختلافات در بین ما ایرانیان دامن خواهد زد. چنانکه تا کنون به بحران هویّت ایرانی دامن زده و خسارات سنگینی را ببار آورده است.

 کارشناسان ایرانی باید امروز بپذیرندد که ما همه ایرانی هستیم و سرزمین پارسه یک جغرافیای ساتراپ بوده که مردمان ساکن آن با نسبت دادن "ی" نسبت مکانی، مانند تهرانی، تبریزی، مشهدی، سیستانی، سنندجی، اهوازی و غیره (پارسی، پارسی)  نامیده شده اند، تهران، مشهد، کرمان و یزد، و بخشی از اصفهان امروز، هخامنشی و پارسی نبوده و نیستند، این شهرها بعد از هخامنشیان شکل گرفته اند. هر کس که فارسی صحبت کند، پارسی نیست، پارسه یک جغرافیا هست و بیانگر نژاد و زبان خاصی نیست. تازه زبان پارسی هخامنشیان با زبان فارسی امروز تفاوت بنیادی دارد.

 امروز دانشجویان ترم سه در رشته های باستان شناسی و معماری تاریخ حقیقی ایران را میدانند. بویژه نسل جوان در جغرافیای غرب، جنوب غربی و جنوب کشور به این موضوع واقف و بر آن تسلط کامل دارند و بسیار حساس هستند.

● زمان جعل تاریخ، و رواج تاریخ شفاهی و روایتی گذشته است. تاریخ نگاری بدون مستند و غیر راسیونال جز تجدید بحران هویّت با تفرقه و صدمه وارد کردن به انتشار دهندگان آن پیامد مفیدی نخواهد داشت. حزب مشروطه و سایر احزاب و افرادی در جبههءِ ملّی نمایندهءِ هخامنشی و پارسی ها در ایران و جهان نبوده و نیستند. این احزاب و افراد باید از اعمال زشت خود دست بردارند. از آقای دکتر نوشیروان کیهانی هم تقاضا میشود که ایشان از این به بعد زمینی مستند و راسیونال تاریخ بنویسند و نه کیهانی و آسمانی.

● در فرصت مناسب دیگر  به این موضوع با نام « پارس کجاست و پارسی کیست ؟»  با انتشار نقشه های مستند گذشته و امروز هخامنشیان ( پارسی ها) خواهم پرداخت.

|3. اکتبر| 2012 میلادی| آلمان| ناصر کرمی|

 

لینک مقالهء آقای دکتر نوشیروان کیهانی در زیر:

http://www.irancpi.net/digran/matn_5767_0.html

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناصر کرمی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.