رفتن به محتوای اصلی

«اتحاد نانوشته آمریکا و رژیم ولایت فقیه در سرکوب مبارزان ایرانی »
09.10.2012 - 19:06

 «اتحاد نانوشته آمریکا و رژیم ولایت فقیه در سرکوب مبارزان ایرانی »

علی فرهمند

سایت آزادگی نظرسنجی را با پرسش آیا با ادامه اعتراضات نسبت به وضع اقتصادی ایران موافق هستید؟ منتشر نموده که تا این لحظه 95% گزینه بله را انتخاب نموده اند(1) .هرچند پاسخ اینجانب نیز بله بود ،ولی در اندیشه کرکس هایی هستم که درصدد ماهیگیری از آب گل آلودند. آنها که دم از دموکراسی و حقوق بشر و دوستی با ملّت ایران میزنند و در عین حال در حساس ترین زمان مبارزه با رژیم ولایت فقیه ناگهان از پشت خنجر زده و خواهان زانو زدن رژیم در مسئله اتمی و چشم پوشی ایران از حق مسلم هسته ای خود میشوند تا آنها نیز مبارزان را مانند گوسفند قربانی زیر پای دیکتاتورهای حاکم بر ایران سر ببرند. اگر چنین است پس پاسخ بنده خیر خواهد بود. همان بهتر که سکوت کنیم تا ایشان به مطامع خود نرسند.
خانم کلینتون به محض شروع دور جدید مبارزات ملّت ایران اظهار داشت؛ در صورت همکاری ایران، تحریم‌ها می‌تواند به سرعت کاهش یابد(2).معنای پیام خانم کلینتون چراغ سبز به رژیم برای خروج از بن بست سقوط است. خانم کلینتون باید بابت این سخنان از ملّت ایران عذرخواهی کنند.

 

در واقع دستگاه سیاست خارجی آمریکا که از ضعف کارشناسی بسیاری در تحلیل مسائل ایران رنج می برد در فکر معامله با رژیم و ذبح کردن جنبش اعتراضی ملّت ایران است.اگر امروز رژیم بگوید تسلیم یک دفعه تحریم ها بر طرف و دلار میشود 900 تومان. رژیم در حساس ترین لحظات سقوط خود را نجات میدهد. من نمیدانم چرا در دستگاه سیاست خارجی آمریکا همواره در خصوص ایران اشتباهاتی به نفع رژیم و به ضرر دموکراسی خواهی در ایران رخ میدهد.از نبش قبر 50 سال پیش و کوتای 28 مرداد می گذریم . به قضایای کنفرانس گوادالوپ و سفر هایزر به ایران و مسائلی که همه آگاهند نیز نمی پردازم. من تنها شاهد تاریخ امروزم؛
سال گذشته ( چهارشنبه، ۴ آبان ۱۳۹۰/ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۱) همین سرکار خانم هیلاری کلینتون که پیش از این از علاقمندان ایشان بودم به خاطر نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، به ابراز تأسف پرداخت(3). عجیب است که ایشان فکر نمی کند چند سال دیگر وزیر خارجه دیگری باید از عملکرد امروز ایشان در قبال جنبش دموکراسی خواهانه ایران پوزش بخواهد.

اگر خانم کلینتون نسنجیده همزمان با تظاهرات بازار تهران برای کاهش تحریم ها اعلام آمادگی می فرمایند ،در شگفتم از جناب آلن ایر سخنگوی محترم وزارت امور خارجه آمریکا که سنجیده این اظهارات را تکرار نمودند. جناب آلن ایر برای سنجش حساسیت و افکار عمومی در خصوص این موضوع چند بار مطلب را به اشکال مختلف روی صفحه فیس بوک خود منتشر و هر بار با توفان خشم و اعتراض ایرانیان روبرو شدند.
جناب آلن ایر در پاسخ به اعتراضات پرسیدند: « بعضی تحریم ها در اثر عدم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای اش اعمال شد. اگر ایران در مورد این موضوع حساس همکاری کند، چرا این نوع تحریم ها بر داشته نشود؟ جامعۀ جهانی نگران برنامۀ هسته ای ایرا ن اند دیگر و سعی میکند از طریق دیپلماسی این را حل کند - چه عیبی هست در آن؟» (4)
اینجانب مختصرا عیبها را برای ایشان برشمردم. نوشتم : « عیبش در آن است که با ملّت ایران و آزادیخواهان دقیقا مانند گله گوسفند رفتار میشود. یعنی شما فقط نگران برنامه هسته ای ایران هستید. و اگر دولت ایران در این خصوص کرنش کرد ،ملّتی که زیر بار 33 سال ظلم و جنایت رژیم کمرش شکسته را نه تنها به حال خود رها می کنید،بلکه در حساس ترین لحظاتی که میرود خود را نجات دهد در پای منافع خود قربانی می کنید. غافل از آنکه سرنگونی این رژیم منافع واقعی تمام بشریت است و منافع واقعی خود را نیز اشتباه گرفته اید. عیبش در آن است که ناگهان بزرگترین رژیم حامی تروریست و ناقض حقوق بشر را درست درلحظه سرنگونی قطعی نجات میدهید. محبوبیت آمریکا را نزد ایرانیان به نفرت تبدیل می کنید. با تداوم عمر این رژیم تبعات بی ثباتی خاورمیانه را باید در آینده به جان بخرید.و در پیش دادگاه وجدان،شرف و انسانیت باید سرافکنده باشید.»(5)
برای ایشان نوشتم : « ملّت ایران در حال سرنگونی یک رژیم سراپا فاسد است که ایران و ایرانی را از تمام جهات تباه کرده است. در حساس ترین زمان ،اظهارات خانم کلینتون که امیدوارم بزودی اصلاح فرمایند مانند یک تو دهنی به مبارزات آزادیخواهانه ملّت ایران و جلیقه نجات برای این رژیم فاسد است. امروز قانون دنیا قانون ظروف مرتبطه است. بحران در هر نقطه دنیا به بحران در نقاط دیگر جهان می انجامد. تباهی ایران ،اغتشاش کل خاورمیانه به دست افکار رادیکالی سلفی ها،القاعده،طالبان و قدرت طلبان منطقه ای چین و روسیه را به دنبال خواهد داشت. یک ایران با ثبات،دموکرات و آباد ضامن امنیت خاورمیانه و در نتیجه امنیت اقتصادی آمریکا خواهد بود»(6)
چه قلم فرسایی بی حاصلی ، ایشان در صدای آمریکا حاضر شد و مواضع اشتباه و نسنجیده خانم کلینتون را ایشان سنجیده تکرار نمود.(7) جناب آلن ایر که شناخت خوبی هم از حکایات و بسیاری از مسائل ایران دارند ،حتما نام شهید باسکرویل را شنیده اند. همان معلّم جوان مبارز و باشرف آمریکایی که در کنار ستار خان و باقر خان و سایر آزادیخواهان انقلاب مشروطه تا آخرین قطره خون خود بر علیه استبداد محّمد علیشاهی جنگید و شهید شد.اکنون 100 سال از آن زمان می گذرد و ما هنوز در حال نبرد با استبدادیم. جناب آلن ایرنمی توانند باسکرویل باشند امّا شاید بتوانند پاسدار حرمت نام نیک هموطن شهید آمریکایی خود باشند.ایشان اهل شعر هم هستند پس به زبان شعر می گویم:
تو که نوشم نیی نیشم چرایی؟ نمک پاش دل ریشم چرایی؟

امّا چرا اجازه داده ایم تا خارجی ها با ما اینطور رفتار کنند و برای اپوزیسیون و آزادیخواهان ایران پشیزی ارزش قائل نباشند؟ پاسخ آن در خوش خدمتی است. آنجا که در مسئله اتمی بدون گرفتن کوچکترین امتیازی از طرف مذاکره با ایران کاسه داغ تر از آش شدیم که برنامه هسته ای باید همین امروز تعطیل شود. و از بابت آن حتی نخواستیم که ایشان نیز موضوع حقوق بشر را در سر میز مذاکره با برنامه هسته ای گره بزنند. چندین ماه پیش از این در افتخار مصاحبه ای که با جناب دکتر فروتن در سیمای نهاد مردمی داشتم تمام این پیشبینی ها را نموده و پیشنهادات خود را مطرح نمودم . 
در مصاحبه مورد اشاره تاکید داشتم؛ اپوزیسیون باید از کارت خود استفاده کند و در مذاکرات هسته ای به طرف خارجی پیام دهد که اگر ما تا به حال از مذاکرات به نفع طرف خارجی حمایت کردیم ،امّا مطالباتی داریم و آن هم این است که مطمئن هستیم جمهوری اسلامی به محض رفع معضل و فشار مذاکرات هسته ای با شدت و قدرت بیشتری به سرکوب حقوق بشر در ایران می پردازد و اصرار ما این است که حتما تا پیش از پایان مذاکرات هسته ای موضوع حقوق بشر روی میز مذاکرات قرار بگیرد.
امروز بازنگری آن مصاحبه حقانیت دیدگاههای اینجانب را اثبات می کند( 8)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
http://farahmandblogspotcom.blogspot.com/2012/10/blog-post.html

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.