رفتن به محتوای اصلی

سخنی با رضا پهلوی به مناسبت زادروزش
30.10.2012 - 13:03

 

امروز 9 آبان ماه 1391 ، زادروز مردی است که با توجه به خصوصیات اخلاقی و شخصیتی که از او سراغ داریم ؛ می توانست منشا اثرمثبت بزرگی در تاریخ ایران باشد ؛ولی تا به امروز به جبر زمان و تاریخ، تنها کورسوی امیدی است برای مردمانی که شاید از کرده خود بر پدر تاجدارش پشیمان شده اند و آینده ایران را به نوعی گره خورده با سرنوشت این فرد می دانند !
 مردی که پس از گذشت بیش از نیم قرن از زادروزش ،امروزه با سخنان و کردارش ،نوید ایرانی آزاد و دمکراتیک را سر می دهد ، و بر سرمایه ملی بودنش ،دوست و دشمن توافق دارند .
امروز می خواهم با شاهزاده ای که سالهاست از طرفداران راه و روش و بینش او هستم ؛ گفتاری از دریچه دید مردم و بخصوص جوانان ایران زمین داشته باشم .
شاهزاده ، با نگاهی به تاریخ مشرق زمین و فرهنگ مردمان آن و بخصوص تاریخ پر فراز و نشیب ایران زمین ،نکته مهم و برجسته ای که به چشم می خورد ،نقش افراد به شخصه در زمان خود و منشا اثر بودن آنها در سالهای پس از مرگشان بوده است ، از تاریخ زیاد نمی دانم و تاریخدان نیستم و تاریخ سیاسی کشور را حفظ نیستم ؛ ولی با نگاهی فهرست وار به عنوانهای کتابهای تاریخ ،آنچه به چشم می خورد وجود اسامی افراد تاثیر گزار و تاریخ ساز چه بر روی جلد کتابها و چه تکرار آن در داخل کتابها می باشد؛ و صد البته که در تاریخ کشورمان این مهم برجسته تر و نقش افراد ایران ساز ،بسیار مهم تر بوده است .
شاهزاده ، امروز نیز مردم ایران ،به دنبال قهرمانی برای نجاتشان می گردند ؛ شاید این رفتار ،رفتاری به روز و تعریف شده از یک جامعه دمکراتیک در کتب سیاسی آکادمیک و یا دیدگاههای یک سیاستمدار و کارشناس امور اجتماعی و سیاسی غربی نباشد ؛ ولی از نگاه یک مشرق شناس و آگاه به خصوصیات رفتاری مردم در ایران در طول تاریخ ،موضوعی است کاملا قابل درک و اثبات شده .
به نظر شما چرا خمینی با وجود زوایای تاریک بسیاری که در رفتار، کنش وعملکرد خود و اطرافیانش داشت ،توانست با کمک بدخواهان خارجی و فریب خوردگان داخلی ،خود را بعنوان قهرمان استقلال و آزادی ایران ،به مردم ایران جا بزند؟!
به نظر من تنها عامل موفقیت خمینی و برنامه ریزان حکومت وی ، تنها و تنها ،باوراندن این مهم به خمینی بود که خود را به عنوان یک شخص قهرمان و نه جزئی از یک حرکت و در کنار یک حرکت ،به مردم ایران معرفی کند و مردم نیزخواسته و نخواسته فریب این سناریوی سرخ و سیاه را خوردند و وی را بر تاریخ این مرز و بوم و تاریخ جهان تحمیل کردند .
شاهزاده ، پیامهایی که از مردم ایران و بخصوص جوانان ، دختران و پسران میهن به گوش می رسد ،همه حاکی از انتظار از شما ،برای حرکتی مشخص و رهبریت حرکت بسوی نجات کشور از شرایطی است که روز به روز کشور را به منجلاب عقب افتادگی و متلاشی شدن همه ساختارهای اقتصادی و اجتماعی پیش می برد .
رفتار دمکراتیک شما در همراهی با اپوزیسیون هزارتکه و خود را در کنار آنها  قرار دادن ،قابل ستایش است و مورد احترام بخصوص در جامعه بین الملل؛ ولیکن باید برای شما تا به امروز ثابت شده باشد که این چاره درد مردم ایران ،بخصوص در شرایط بحرانی کنونی نیست و خود نیز به عینه دیدید که حتی کارشناسان غربی نیزدر گفتارهای اخیرشان ،امیدی به اتحاد اپوزیسیون هزار رنگ ندارند!
امروز حرکت برای آزادی ایران و مردم ایران ،رهبریت خاص می خواهد ،رهبریت شخصی می خواهد . بگذارید اپوزیسیون نق زن و بهانه گیر ،مانند سی و اندی سال گذشته به رفتاردلسرد کننده خود ادامه دهد . به صحبتها و تمنای مردم عادی ایران گوش دهید . نگذارید مشاورتهای نا اگاهانه و نا آشنا با جو حاکم بر ایران وبا جلد پر زرق و برق دمکراسیِ آکادمیکِ دیگرانی که با شما امکان ارتباط نزدیک و گفتمان دارند ، باعث کم رنگ شدن و ضعیف شدن این صداهای واقعی گردد .
امروز در هر کوی و برزن شنیده می شود که همه ، تشنه سخنان شما ،کنش شما و موضع گرفتنهای شما در مسائل مختلف هستند .
از مورد اتهام قرار گرفتن ها و تهمت زدنهای گروهها و سازمانها با ایدئولوژی های آشکار ومخفی ، نترسید . بگذارید شما را متهم به تک روی وحرکت بسوی هدف فردی بکنند . بگذارید بگویند رضا پهلوی به دنبال تاج کیانی است ،بگذارید بگویند پادشاهی به استبداد ختم می شود ، بگذارید نق زدنهایشان را ادامه بدهند ، ولی نگاهتان به مردم ایران باشد ،مردمی که ملتمسانه به دنبال شما و نام شما هستند و آرام و بلند نامتان را بر زبان می آورند .
اسیر مقاله نویسان و دشنام گویان و سخنرانان تریبونهای مختلف نباشید ،چه اگر موثر بودند تا کنون منشا اثری برای میهن و کشور فلاکت زده ما می شدند که نشدند.
این نوشته را بعنوان یک جوان ایرانی که مدت زیادی نیست از خاک میهنم خارج شده ام و در این مدت کوتاه مبارزه در خارج کشور ،طعم رفتار همه اپوزیسیون نما ها و بازیهای زشت آنها را از جمله حسادت ، تهمت ، ترور شخصیت،.... را چشیده ام؛ تقدیم شما و پیشگاه ملت ایران می کنم و می دانم که باز مورد حمله و تهمت های فراوانی قرار خواهم گرفت ؛ ولی ما فرزندان بابک و فرزندان ستارخان را از اینهمه ناملایمات چه باک ! .
دوست دارم همانند کورش ،هزاران سال بعد نیز زادروزتان گرامی داشته شود، آرزویم این است که ایرانم نه به کمک شما ،بلکه توسط شما و سربازان و یاوران میهن پرست شما ،از شرایط موجود نجات یابد و دوباره در مسیرتمدن ،و فرهنگ و پیشرفت قرار گیرد .
شاهزاده ، نادر شاه افشار می گوید : روزی ندایی از درونم گفت « برخیز، ایران تو را فراخوانده است....و من برخاستم»
به امید روزی که شاهزاده ما و تنها امید میلیونها انسان رنج دیده و ستم کشیده ایران ، به ندای درون خود پاسخ دهد .
 
پاینده ایران و ملت ایران
همایون نادری فر
 
9 آبان ماه 1391

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
http://h-naderifar.blogspot.com/2012/10/blog-post_30.html

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.