رفتن به محتوای اصلی

دستگیری و شکنجه ۳ تن از کارمندان پالایشگاه بندر عباس

دستگیری و شکنجه ۳ تن از کارمندان پالایشگاه بندر عباس
تفسیر از:
اقبال اقبالی

رهائی از استبداد و استثمار نامحتمل بنظر می رسد. «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» از دستگیری و شکنجه کارمندان پالایشگاه بندرعباس گزارش داده اند:

*******

  دستگیری ۳ تن از کارمندان پالایشگاه بندر عباس
بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» برای پیشگیری از اعتراضات و اعتصاب، ۳ تن از کارمندان پالایشگاه بندر عباس دستگیر و روانه زندان مرکزی بندر عباس  شدند.
 موج نارآمی ها و اعتراضات  اکثر پالایشگاه ها و مراکز صدور نفت ایران را فرا گرفته است.این اعتراضات که در پالایشگاه آبادان، پتروشیمی ماهشهر، گاز کنگان و بندر عباس و جاهای دگر صورت می گیرد با شدیدترین وجه سرکوب می شود و عوامل سپاه پاسداران ولی فقیه که  در آنجا مستقر هستند تمامی تلاش و سعی خود را بکار می برند که اخبار این اعتراضات  و اعتصابات به بیرون درز ننماید.
از جمله اعتراضات و اعتصاباتی که  مدتی پیش در پالایشگاه بندر عباس در شرف تکوین  بود مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات ولی فقیه در بندر عباس قرار گرفت و ۳ تن از کارمندان  دستگیر و به اداره اطلاعات بندر عباس منتقل شدند.آنها به مدت ۳۴ روز در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات بندر عباس  مورد شکنجه های جسمی  و روحی قرار گرفتند و در پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات به آنها اتهاماتی مانند؛ اقدام علیه امنیت نظام،توهین به رهبری وتبلیغ جدایی دین از سیاست نسبت داده شده است.
۲ تن از کارمندان پالایشگاه بندر عباس به نام های عباس حسن پور و وهاب مقدسی پس از ۳۴ روز سلولهای انفرادی و شکنجه های جسمی و روحی روز شنبه  از اداره اطلاعات به قرنطینه زندان بندرعباس منتقل شدند و روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه به بند ۳ زندان مرکزی بندر عباس منتقل شدند. آنها همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند.
از طرفی دیگر پرسنل این پالایشگاه اعلام کردند در صورتی که همکاران آنها آزاد نشوند دست به اعتصاب گسترده خواهند زد.
 پرسنل زندانی پالایشگاه بندر عباس از تمامی همکاران خود در سایر پالایشگاه خواستار حمایت  شدند و از آنها خواستند که با اعتصاب و اعتراض اجازه ندهند به همکارانشان  تعدی شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری، شکنجه و انتقال کارمندان پالایشگاه  به زندان مرکزی بندر عباس رامحکوم می کند و از سازمان جهانی کار و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار دخالت برای آزادی بدون قید و شرط آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۰ دیماه ۹۱ برابر با ۱۹ ژانویه ۲۰۱۳

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید