رفتن به محتوای اصلی

قصه پر غصه دو دختر جوان بلوچ: ماهو و فائزه

قصه پر غصه دو دختر جوان بلوچ: ماهو و فائزه

 

 روز ده شهریور خبر رسید که یک سرهنگ و فرمانده ارشد نیروی انتظامی به یک دختر جوان بلوچ به نام ماهو خانم در چابهار تجاوز کرده است. مولوی عبدالحمید نقشبندی، امام جمعه راسک، که ماهو خانم زاده آنجا میباشد، نیز این تجاوز را تایید نمود. در هفته بعد از انتشار این خبر وحشتناک استانداری و مقامات امنیتی سیستان و بلوچستان در سکوت کامل بودند، و خانواده ماهو خانم را تحت فشار شدید قرار داده بودند که این جنایت وحشتناک را رسانه‌ای نکنند.هنوز هیچگونه اطلاعی از ماهو خانم وجود ندارد.

ولی‌ خبر این جنایت پخش شد، و انگیزه‌ای شد برای تظاهرات در زاهدان که اول چند جوان خشمگین به پاسگاه پلیس روبروی مصلای نماز جمعه سنگ پرتاب کرده بودند، و بعد کشتار کم نظیر و وحشیانه مردم بی‌ گناه آنجا توسط پلیس و نیروهای امنیتی اتفاق افتاد که در آن دستکم ۸۲ نفر، و احتمالا تا حدود ۱۰۵ جان باختند.

سه روز بعد از کشتار در زاهدان، خانم فائزه براهویی، یک دختر خانم جوان ۲۳ ساله دیگر بلوچ [عکس زیر] دستگیر شد. "جرم" ایشان: اعتراض به تجاوز به ماهو خانم و کشتار زاهدان. اینطور که گزارش شده، خانم براهویی پدر خودرا نیز از دست داده ا‌ند [یک گزارش حاکی از آن است که پدر ایشان اعدام شده بودند]، و در جوانی‌ سرپرست خانواده خود میباشند.

ایشان چند هفته در بازداشت بودند، در طول بازداشت دستکم یکبار بخاطر فشار روانی‌ به بیمارستان منتقل شده بودند، و بعد به سرعت در یک دادگاه فرمایشی محاکمه و به جرم همان "جرم"‌های ساختگی همیشگی‌ در این موارد، یعنی‌ "تبلیغ علیه نظام،" "اقدام علیه امنیت ملی‌،" و "توهین به رهبری" به سه سال و شش ماه زندان محکوم شده ا‌ند. ایشان در حال حاضر با وثیقه از زندان آزاد شده ا‌ند.

قصه زندگی‌ ایندو دختر جوان هموطن ما واقعا پر غصه است. سرهنگ نیروی انتظامی به دختری نوجوان تجاوز می‌کند، نظامی که ادعای اسلامی بودن و عدالت اسلامی دارد سکوت می‌کند، و وقتی‌ زنان جوان دیگری به آن جنایت اعتراض میکنند، آنها، نه جنایتکار اصلی‌، دستگیر میشوند.

ولی‌ در نظام ولایت فقیه این قصه پر غصه به هیچ وجه منحصر به فرد نیست. از اینگونه ظلم‌ها بارها اتفاق افتاده که در آن جای قربانی و متهم عوض شده ا‌ند. همچنین یادآوری می‌کنم که در نظام ولایت فقیه حتی وکلای متهمان سیاسی نیز به "جرم" دفاع جانانه از موکل خود و اطلاع رسانی دقیق به زندان افتاده ا‌ند.

تا آنجایی که من میدانم، نظام ولایت فقیه تنها نظام سیاسی در جهان است که اینگونه عدالت در آن وارو شده، و معنای عدالت کاملا مسخ شده است.

پروردگارا، یا حضرت حق، در جستجوی عدالت برای این دو دختر جوان و خانواده‌های آنها، و همچنین دیگر جان باختگان اعتراضات مشروع مردم و خانواده‌های آنها، به تو و فقط به تو پناه می‌‌بریم. به داد مظلومان، همانطور که وعده داده ای، برس.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
فیسبوک نویسنده

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید