رفتن به محتوای اصلی

نمایش آغاز شد : «تعدادی» از تروریستهای شیمیایی دستگیر و برخی «ارشاد شدند»

نمایش آغاز شد : «تعدادی» از تروریستهای شیمیایی دستگیر و برخی «ارشاد شدند»

حدود چهار ماه پس از آغاز مسمومیت‌های زنجیره‌ای در ایران  پس از سخنرانی علی خامنه ای یک مقام وزارت کشور اعلام کرد که «تعدادی» را دستگیر و برخی را «ارشاد» کردند. مجید میراحمدی معاون وزیر کشور در گفتگو با صدا و سیما اعلام کرد «بر اساس اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی نهادهای اطلاعاتی، تعدادی در پنج استان کشور دستگیر شده‌اند و دستگاه های مربوطه در حال بررسی کامل هستند».  سئوال اینجاست اگر این یک سناریو و نمایش نیست ؛ پس  چگونه است که  درست پس از سخنرانی  رهبر رژیم این دستگیری ها اتفاق افتاده است؟ 

 

واکنش نهادهای حکومتی به بحران حملات شیمیایی به مدارس کشورگفت‌وگو با مهدی مهدوی آزاد:

 

سرانجام و هفته‌ها پس از آغاز حملات شیمیایی به مدارس دخترانه‌ کشور، وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد، یک ماده محرک موجب بروز عوارض در دانش‌آموزان شده است. این اظهارنظر، ساعاتی پس از سخنان کوتاه علی خامنه‌ای پس از سکوتی سه ماهه درباره مسمومیت دانش‌آموزان و جنایت خواندن این حملات مطرح شد. وزارت کشور هم بلافاصله پس از موضع خامنه‌ای در بیانیه‌ای مدعی کشف ماده محرک در ۵درصد دانش‌آموزان شد، و البته اعلام کرد این اقدام می‌تواند عامدانه و جنایتکارانه باشد. روزنامه‌های وابسته به خامنه‌ای و سپاه پاسداران هم که تا دیروز مسمومیت دانش‌آموزان را جنگ روانی و دروغ و نمایش و بحران‌سازی می‌خواندند، امروز با تغییر موضع، سخنان رهبر جمهوری اسلامی را در صفحه نخست خود تیتر کردند. دیدگاه را بشنوید.

تصویر

او هویت افراد بازداشت شده و انگیزه احتمالی آنها توضیحی نداد و گفت «نتایج تکمیلی به اطلاع خواهد رسید.» آقای میراحمدی گفت « برخی موارد که جنبه غیرمعاندانه داشته هم به دست آمده و افراد مرتبط ارشاد شدند».

معاون امنیت وزارت کشور توضیح نداد که منظور او از «جنبه غیرمعاندانه» چیست اما ادامه داد که «کسانی که با انگیزه‌های معاندانه دست به این کار زدند، شناسایی شده و به دست قانون سپرده خواهند شد».

همزمان حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران گفت «تسریع در تعقیب جدی ماجرای مسموم‌سازی» و «برخورد با عوامل ایجاد التهاب و ناامنی روانی» در زمره «اولویت‌های امروز» سپاه قرار می‌گیرد.

این اظهار نظرها پس از آن اعلام می‌شود که رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته این مسمومیت‌ها را جنایت خوانده و خواهان دستگیری و اشد مجازات برای عوامل آنها شد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، هم گفته بود «این اقدام یکی از مصادیق روشن افساد فی‌الارض است؛ چنانچه عوامل این اقدام، مشخص، شناسایی و دستگیر شوند، بدون تردید مفسد فی‌الارض هستند.»

علیرغم اعلام وزارت کشور مبنی بر بازداشت در چند استان امروز ۱۶ اسفند تصاویر از مسمویت‌های دانش‌آموزان در شهرها و روستاهای کوچک در ایران منتشر شده است. مراکز آموزشی در زاهدان، دالاهو کرمانشاه، بندر گناوه، روستای براسب ارومیه، بهمئی کهگیلویه و بویراحمد از جمله تازه‌ترین مناطقی است که گفته می‌شود هدف قرار گرفتند.

روز گذشته محمدحسن آصفری که عضو «کمیته حقیقت‌یاب مجلس بررسی علت مسمومیت دانش‌آموزان» معرفی شده گفته بود تا کنون «۲۵ استان ایران شامل تقریبا ۲۳۰ مدرسه درگیر شده‌اند». به گفته این نماینده مجلس تا ۱۴ اسفند بیش از ۵ هزار دانش‎آموز عمدتا دختر و به میزان کمتری پسر مسموم شده‌اند.

وزارت بهداشت ایران هم روز گذشته اولین گزارش «کمیته علمی» خود را منتشر کرد. کمیته علمی وزارت بهداشت تایید کرد که «بخشی از دانش‌آموزان با یک ماده محرک تحریک‌کننده که عمدتا استنشاقی است، مواجهه پیدا کردند.»

هشدار وزارت کشور درباره «جنگ ترکیبی»

امروز مجید میراحمدی در ادامه صحبت‌های خود گفت «شناخت نقشه دشمن برای مردم ما و دانش‌آموزان عزیز بسیار مهم است. امروز دشمنان ما در صدد هراس‌افکنی و اخلال در نظام آموزشی کشور هستند و موضوع را بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی که هست منعکس می‌کنند.»

او گفت «برخی افراد هم که در گذشته پست پرده جنگ‌های ترکیبی قبل بودند به صحنه آمدند و این مساله را مدیریت و هدایت کردند که به زودی روشن خواهد شد».

«جنگ‌ ترکیبی» اصطلاحی است که مقام‌های سیاسی و امنیتی ایران پیش از این برای اشاره به اعتراضات سراسری استفاده کردند که با کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی در ایران آغاز شد.

دولت از وزارت کشور خواست تا اطلاع‌رسانی درباره این مسمومیت‌ها را به عهده بگیرد.

مجید میراحمدی‌، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و دبیر شورای امنیت کشور همچون وزیر کشور از نیروهای درجه‌دار سپاه پاسداران بوده.

آماده‌‌باش رئیسی به نهادهای امنیتی

در همین حال ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، در دیدار با مدیران وزارت اطلاعات گفت «دستگاه‌های اطلاعاتی برای مقابله با تهدیدهای امنیتی در هر حوزه‌ای از جمله تهدید سلامت عمومی در برخی مدارس باید آماده باشند.»

رئیس‌جمهوری ایران گفت این وزارت‌خانه باید برای مقابله با «تهدیدهای امنیتی» از جمله «تهدید سلامت عمومی در برخی مدارس» و «جنگ ترکیبی دشمن» آماده باشد.

آماده باش ابراهیم رئیسی به وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی پس از آن مطرح می‌شود که کمیته علمی وزارت بهداشت تایید کرد که «بخشی از دانش‌آموزان با یک ماده محرک تحریک‌کننده که عمدتا استنشاقی است، مواجهه پیدا کردند.»

صبح امروز علی صالحی، دادستان تهران از تعقیب قضایی و اعلام جرم علیه سه رسانه از جمله روزنامه هم‌میهن و شرق و سه چهره سیاسی منتقد در رابطه با مسمومیت‌های زنجیره‌ای در ایران خبر داده بود. روز گذشته هم اعلام شد علی پورطباطبایی، خبرنگار و از گردانندگان پایگاه خبری قم نیوز خبر داده‌اند. سیدعلی پورطباطبایی که با نام خیزران در توئیتر فعال بود از کاربران شناخته‌شده توئیتر فارسی است و اخبار مسمومیت دختران در قم را پیگیری می‌کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید