رفتن به محتوای اصلی

من شاهد تظاهرات جلو سفارت ایران در لندن بودم!
25.09.2022 - 21:12

امروز براي تظاهرات به جلو سفارت لندن رفتم، از ساعت ٢ تا ٤ در آنجا بودم و گرچه حضور هموطنان در آنجا بسيار خًوب و چشم گير بود ولي به شدت از حضور خود در آنجا وايراني بودنم شرم كردم و پشيمان شدم. چند روز پيش مسبح علي نژادي كه من كمترين ترديدي در خدمات بزرگش به جنبش اعتراضي در ايران ندارم و وي را يكي از موتورهاي اين جنبش ميدانم، متاسفانه فرمان حمله به سفارتخانه ها را صادر كرده بود بدون اينكه به پيامدهاي بسيار منفي اين رهنمود خود فكر كرده و تظاهر كننده ها را از حمله به پليس منع كرده باشد. امروز عده اوباش كه در ظاهر شعارهاي ضد رژيم ميدادند دو بار وهر بار حدود ده دقيقه، هر كاري از دستشان بر آمد بر عليه پليس حافظ نظم تظاهرات انجام دادند، آنها را با سنگ و كن و قوطي حلبي هاي نوشابه زدند، بر سر وصورتشان پپسي و نوشابه پاشيدند و با چوب پرچم بر سرشان كوفتند،. شعار بيشرف بيشرف بر عليه شان دادند، هر توهين و مضخرف ممكن را بر عليه آنها كردند و چند نفرشان را زخمي كردند و نشان دادند كه هيچ تفاوتي در روش و رفتار با اوباشان بسيجي ندارند. يا آنها فرستاده شده توسط خود سفارت بودند و يا كسانيكه زير پرچم سلطنت طلبان افراطي و حزب كمونيست كارگري سينه ميزنند و يا عده اي كه به دنبال تهيه سند براي پناهندگي خود بودند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

محسن کردی

عنوان مقاله
مسیح علینژاد و تظاهرات در لندن

جناب جیلو 

متاسفانه ما با رژیمی طرف هستیم که 43 سال است با خطر سرنگونی مواجه است و به روش های پیشرفته ای دست یافته است. متاسفانه هستند عده ای که مزدور سفارت هستند یا عده دیگری که برای پناهندگی دست به این اعمال میزنند و نیز عده دیگری که سلطنت طلبان افراطی هستند و بیشتر هم باز زیر پرچم سلطنت طلبی برای اقامت و پناهندگی اقدام می کنند. اینچنین است در مورد هواداران حزب کمونیست کارگری که همیشه مساله پناهندگی بوده. این گونه رفتار از اپوزیسیون سنتی که آداب اعتراض را میدانند سر نمیزند. 

خانم مسیح علینژاد علیرغم کمبود آگاهی سیاسی لازم و تاثیر زیادی که دارند اهل شلوغ کردن هم هستند که عملی غیر سیاسی است. ایشان بیشتر یک رهبر میدانی هستند تا سیاستمدار. با سیاستمداری سالها فاصله دارند و تصور نکنم هرگز به آنجا برسد چون فاقد آگاهی های سیاسی هستند و بنظر نمیرسد اهل کتاب و مطالعه باشد. اما در تاثیر شان بر جنبش همانگونه که فرمودید نمیتوان تردید داشت. بارها در مورد او گقته ام که علیرغم این که گاهی خراب می کند اما در مجموع تاثیرش بر زنان در ایران در مبارزه با حجاب بیش از کسانی بوده که حرف حسابی و منطقی در این مورد دارند. همیشه این عقل و کتاب نیست که میتواند پاسخ باشد بلکه پاسخ شاید در نوع مخاطب و نوع نگاه او و نیز مطالعه و سواد سیاسی او هم  باشد. 

د., 26.09.2022 - 08:00 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.