رفتن به محتوای اصلی

هدف و نقشه راه
15.10.2022 - 10:54

 

 

هدف : بلوک های مختلف سیاسی کشور می بایست با ارائه روشن اهداف خود به مردم این امکان را بوجود بیاورند که مردم بتوانند دست به انتخاب بزنند.

هدف جدائی دین از دولت، تغییر قانون اساسی، گذار مسالمت‌آمیز از جمهوری اسلامی و استقرار یک جمهوری عرفی با اتکاء به جنبش های اجتماعی می باشد

نقشه راه:

برای رسیدن به هدف نیاز به یک نقشه راه می باشد و این کار حتما ضروری است زیرا بلوک های مختلف سیاسی با تعین نقشه راه می توانند در پراکتیک سیاسی آن را محک زده و در فازهای مختلف تغییراتی در آن ایجاد نمایند. عدم داشتن نقشه راه ما را به دنبال وقایع کشانده و در عمل دچار پراکنده کاری و گیج سری مبتلاا خواهد ساخت. مسلما بلوک های سیاسی مختلف دارای اهداف و برنامه های مختلف هستند اما نقشه راه می تواند در بسیاری موارد یکی باشد. نقشه راه دیگر می تواند مورد توجه بلوک های مختلف سیاسی قرار بگیرد.

1. فشار همه جانبه از طریق گسترش فعالیت تشکل های مدنی، ادامه اعتراضات جاری جنبش زن، زندگی، آزادی، اعتصابات دانشجویی، کارگری، معلمان، دانش آموزان، اعتراضات مردمی در محلات، شهرهای کوچک و بزرگ حمایت جامعه مدنی، هنرمندان، فرهنگ سازان، ورزشکاران، برای ایجاد تغییرات، تحمیل گشايش فضای باز سیاسی به حکومت، تامین آزادی های مدنی و سیاسی، آزادی فعاليت احزاب سياسی، آزادی مطبوعات و مبادله‌ی آزادانه‌ی اطلاعات رژیم را به عقب بنشانند.

2. رژیم ولایت فقیه توانائی حل بحران های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی را ندارد و هرچه زمان می گذرد وضع بدتر می شود و حکومت تنها راهی را که می داند سرکوب، زندان و کشتار است. وضع به این شکل نمی تواند ادامه یابد و هر روز نیروهای بیشتری از حکومت فاصله می گیرند و اختلافات در درون حکومت افزایش می یابد و نیروهای پیرامونی حکومت به طرفداران گذار مسالمت آمیز روی خواهند آورد. در این شرایط همه بلوک های سیاسی خواهان گذار مسالمت آمیز از جمهوری اسلامی باید همراه و همگام شوند و خود را آماده تشکیل یک دولت ملی گذاربنمایند( نمونه دولت بختیار) ارتش و نیروهای انتضامی و نظامی باید بی طرف بماند و مانع کشتار مردم شده و امنیت کشور را حفظ نماید.

3. دولت ملی با آزاد سازی همه زندانیان سیاسی ، آزادی مطبوعات و آزادی احزاب، انتخابات آزاد برای تشکیل مجلس موئسسان و تدوین قانون اساسی جدید را فراهم سازد. دولت ملی می تواند مناسبات با جامعه جهانی را بهبود بخشیده و اوضاع کشور را بهبود بخشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.