رفتن به محتوای اصلی

نشست خبری شاهزاده رضا پهلوی در لس انجلس
26.08.2023 - 14:45

شاهزاده رضا پهلوی در یک‌ نشست خبری در لس انجلس، به ایران‌اینترنشنال گفت: هر نیرویی با هر پیشینه‌ای از جمله از بدنه حاکمیت و یا با سابقه اصلاح‌طلبی که امروز علیه حکومت مبارزه می‌کند، نمونه جذب قشر میانه و ریزش درون حکومتی است و باید از سوی جنبش براندازی مورد استقبال قرار گیرد.

شاهزاده رضا پهلوی سالگرد کشته شدن مهسا امینی را فرصتی استثنایی برای تقویت نیروهای مردمی و استمرار اعتراضات و اعتصابات علیه جمهوری اسلامی خواند و بر لزوم همگرایی طیف‌های مختلف سیاسی که به اصول پایه‌ای دموکراسی باور دارند تاکید کرد.

او با اشاره به «یک‌صدایی» ایجاد شده در خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی در نقاط مختلف ایران و جهان، گفت در اعتراضاتی که در سالگرد کشته شدن مهسا امینی صورت می‌گیرد، تنها نباید بر تهران متمرکز شد و باید در این زمینه به همه نقاط ایران توجه کرد.

شاهزاده پهلوی خاطرنشان کرد: هرچه اعتراضات در نقاط مختلف ایران گسترده‌تر شود، جمهوری اسلامی مجبور می‌شود نیروهای سرکوب را در نقاط مختلف پخش کند و با این کار می‌توان با تمرکز نیروهای حکومت مقابله کرد.

او ترکیب اعتراضات و اعتصابات را روشی مفید در روند مبارزه با جمهوری اسلامی خواند.

شاهزاده رضا پهلوی در بخش انگلیسی این نشست خبری گفت: بیش از هشت میلیون ایرانی در خارج کشور زندگی می‌کنند و اگر ۱۰ درصد آنها نقشی فعال داشته باشند، کل معادله عوض خواهد شد، زیرا جهان به نظرات حساسیت نشان می‌دهد.

او افزود: ایرانیان وطن‌دوستی که در کشورهای دموکراتیک زندگی می‌کنند باید از مقام‌های منتخب خود بخواهند از جنبش ضد رژیم در ایران حمایت کنند، به جمهوری اسلامی نه بگویند و بگذارند مردم ایران برای آینده خود تصمیم بگیرند.

شاهزاده رضا پهلوی گفت: «ما نیاز داریم کشورهای دموکراتیک جهان در روند گذار به دموکراسی در کنار ما باشند، زیرا ارزش‌های ما یکی است، آنها حقوق بشر را رعایت می‌کنند و خواستار آزادی و پایان تبعیض هستند و این همان چیزی است که ما می‌خواهیم. اما رژیم ایران دقیقا مخالف این ارزش‌هاست.»

او تاکید کرد: «شور ]خیزش انقلابی[ همچنان پا برجاست. هر جنبشی فراز و فرودهای خود را دارد. راهی جز حفظ این جنبش نداریم.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.