رفتن به محتوای اصلی

افزایش محبوبیت ترامپ؟!
28.08.2023 - 09:22

ترامپ؛ عکس بازداشت یا نماد تبلیغات ریاست جمهوری؟

  • سارا اسمیت
  • شغل,سردبیر آمریکای شمالی، بی‌بی‌سی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اخیرا از عکس‌هایی که فاکس نیوز در برنامه‌هایش از او پخش می‌کند، به شدت انتقاد کرده است.

او در «تروث»، شبکه اجتماعی خودش نوشت: «آنها عمدا بدترین عکس‌های ممکن را از من نشان می‌دهند، مخصوصا آن عکس 'نارنجی' بزرگ را که در آن چانه‌ام خیلی عقب رفته است.»

آقای ترامپ خودش به وضوح عکس بازداشتش را که در زندان فولتون آتلانتا گرفته شده، ترجیح می‌دهد. او در آنجا به اتهام توطئه برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شد.

تنها چند دقیقه بعد از انتشار این تصویر، سایت رسمی آقای ترامپ آن را در کنار بیانیه‌ای منتشر کرد که می‌گفت او بدون ارتکاب هیچ جرمی بازداشت شده است. این بیانیه که خواهان کمک به کارزار انتخاباتی آقای ترامپ هم شده، گفته است: «اتفاقی که افتاد تمسخر عدالت بود.»

عکس‌های بازداشت، زندگی کاری سیاستمداران دیگر را نابود کرده است. در مورد آقای ترامپ اما به یکی از نمادهای کارزار انتخاباتی‌اش تبدیل شده است.

در عرض چند ساعت کارزار انتخاباتی رسمی او فروش تی‌شرت‌هایی را شروع کرد که این تصویر همراه با جمله «هیچ‌وقت تسلیم نشو» روی‌ آنها نقش بسته بود. لیوان و برچسب‌های این تصاویر هم برای خرید موجودند.

این ماجرا مثالی دیگر از این است که چطور آقای ترامپ تهدیدها و خطرات سیاسی را به فرصت تبدیل می‌کند.

دیگر متعجب نمی‌شویم از اینکه بعد از هر کیفرخواستی که علیه‌ او صادر می‌شود رتبه‌اش در نظرسنجی‌ها بالاتر می‌رود. اتهام‌های او در ایالت جورجیا چهارمین مورد در پنج ماه گذشته‌ است.

با این حال کسی که ممکن است بیشتر وقتش را در یک سال آینده به جای کارزارهای انتخاباتی در دادگاه بگذراند،‌ هنوز هم گزینه اصلی برای بردن نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است.

در واقع او جلوی چشمان همه ما قوانین سیاست را بازنویسی می‌کند.

هر کس که به سلطه مداوم ترامپ بر حزبش شک داشته باشد باید بخشی از مناظره انتخاباتی تلویزیونی چهارشنبه شب را ببیند.

آقای ترامپ تصمیم گرفت که در این برنامه شرکت نکند چون معتقد بود که از رقبایش خیلی جلوتر است و شرکت در این برنامه برایش نفعی ندارد. با این حال سایه‌اش بر صحنه مناظره سنگینی می‌کرد.

از هر هشت نامزد پرسیدند که آیا در صورت محکومیت آقای ترامپ در دادگاه، هنوز از نامزدی‌ او برای ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنند یا نه و از آنها خواستند برای پاسخ دادن به این سوال دستشان را بالا ببرند. شش نفر دستشان را بالا بردند، حتی ران دسنتیس فرماندار فلوریدا که به وضوح صبر کرد ببیند دیگران چه نظری دارند و بعد دستش را بالا برد.

سه چهارم رقبای انتخاباتی آقای ترامپ جرات نمی‌کنند بگویند که در صورت محکوم شدنش، او نباید رئیس‌جمهور شود.

کریس کریستی از منتقدان سرسخت ترامپ گفت: «کسی باید جلوی عادی‌سازی این رفتار را بگیرد. چه این اتهام‌ها را درست بدانید یا نادرست، چنین رفتاری در شان یک رئیس‌جمهور آمریکا نیست.»‌ بعد از این جوان تماشاگران مناظره او را هو کردند.

می‌شود گفت که آقای کریستی ماجرا را اشتباه بیان می‌کند. حزب جمهوری‌خواه رفتار آقای ترامپ را عادی‌سازی نمی‌کند، بلکه از اقداماتش استقبال می‌کند و هر بار که مشکلات حقوقی‌ او جدی‌تر می‌شود با حمایت و تحسین بیشتر به او پاداش می‌دهد.

آقای ترامپ بارها گفته است که «آنها دنبال من نیستند، آنها دنبال شما هستند. من فقط جلوی راهشان ایستاده‌ام». حامیان او شیفته این حرف‌هایش هستند.

این حرف او را بارها در نقاط مختلف کشور برایم تکرار کرده‌اند. با اینکه هیچ‌کس دقیق نمی‌داند که واقعا به چه معناست، این ایده را ترویج می‌کند که او چیز بیشتری از سیاستمداران دیگر دارد. خودش را به عنوان سپر بلای حامیانش معرفی می‌کند.

آقای ترامپ مهارتی تقریبا منحصربه‌فرد برای جلب توجه دارد. او از این ماجراها استفاده می‌کند تا با جلوگیری از رسیدن اکسیژن تبلیغات به رقبا و مخالفانش، آنها را خفه کند. او به خوبی مشکلات حقوقی‌اش را با کارزار انتخاباتی‌اش تلفیق کرده و هر دو را به یک شوی زنده تبدیل کرده است.

برای همین است که هنگام دستگیر شدن با خودش دوربین می‌آورد. برای همین است که با تلویزیون‌های دست‌راستی درباره احساسش هنگام بازداشت در زندان آتلانتا می‌گوید. و برای همین است که از تصاویر بازداشتش مانند مدال افتخار استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ازیز دادیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.