رفتن به محتوای اصلی

سازمان بهداشت جهانی: در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود
11.11.2023 - 07:06

نشست فوری شورای امنیت درباره جنگ اسرائیل و حماس

هم‌زمان با وخیم‌تر شدن شرایط انسانی در غزه و ادامه بحران گروگان‌ها، شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی راه‌های توقف جنگ اسرائیل و حماس نشستی فوری را برگزار کرد. در همین حال، حمله‌های شبه‌نظامیان منطقه نیز علیه مواضع آمریکا و اسرائیل ادامه داشت.

تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، جمعه ۱۹ آبان در این نشست با اشاره به وخیم‌تر شدن بحران انسانی در غزه گفت: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود.

او با هشدار درباره احتمال وقوع بیماری‌های همه‌گیر در غزه، گفت دو سوم خدمات بهداشت و درمان در غزه از کار افتاده و بیمارستان‌ها برخی عمل‌های جراحی را بدون مواد بی‌حسی و بی‌هوشی انجام می‌دهند.

در ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن و سلطان عمان درباره اهمیت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و حفاظت از غیرنظامیان گفت‌وگو کردند.

امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، به بی‌بی‌سی جهانی گفت: بمباران‌های اسرائیل که در آن کودکان، زنان و افراد سالخورده کشته می‌شوند، هیچ توجیه و مشروعیتی ندارد و اسرائیل باید این حمله‌ها را متوقف کند.

نتانیاهو در واکنش به اظهارات مکرون، با تاکید بر اینکه حماس مسئول کشته شدن غیرنظامیان در غزه است، گفت: حماس جنایت‌هایی را که امروز در غزه انجام داده، فردا در پاریس و نیویورک و بقیه نقاط جهان تکرار خواهد کرد.

مکرون: هیچ «دلیل موجهی» برای بمباران‌ها وجود ندارد

مانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفته است اسرائیل باید به کشتن کودکان و زنان در غزه پایان دهد.

آقای مکرون، که در کاخ الیزه در مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی سخن می‌گفت، تصریح کرد هیچ «دلیل موجهی» برای بمباران‌ها وجود ندارد و از نظر او برقراری آتش‌بس به سود اسرائیل خواهد بود.

رئیس‌جمهوری فرانسه ضمن تاکید بر به رسمیت شناختن حق اسرائیل برای دفاع از خود گفت که: «ما مصرانه خواستار توقف این بمباران‌ها» در غزه هستیم.

ساعتی بعد از انتشار اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه، دفتر نخست وزیری اسرائیل در شبکه ایکس، توییتر سابق، بیانیه‌ای از سوی بنیامین نتانیاهو منتشر کرده و نوشته: «مسئولیت آسیب‌رسیدن به غیرنظامیان با حماس - داعش است و نه اسرائیل».

 

نشست مشترک اتحادیه عرب و سازکان همکاری اسلامی برگزار می‌شود

رهبران عرب و مسلمان در عربستان سعودی گرد هم می‌آیند تا درباره جنگ اسرائیل و حماس گفتگو کنند. قرار است نشست‌های برنامه ریزی شده اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در واکنش به وضعیت غزه یکجا برگزار شوند.

رسانه دولتی عربستان سعودی می‌گوید موضع مشترک اعراب این است که خواستار آتش‌بس فوری و رد هرگونه ترتیباتی است که سعی می‌کند غزه را از فلسطینیان در کرانه غربی جدا کند.

اردوغان: «اسرائیل حد و مرز صبرمان را امتحان می‌کند»

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنانی در آنکارا گفته است اسرائیل، «با توهماتی مانند ارض موعود که خاک ترکیه را نیز در برمی‌گیرد و تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای حد و مرز صبر ترکیه را امتحان می‌کند.»

آقای اردوغان در مراسم درگذشت مصطفی کمال آتاتورک گفت «شاهد جنایت علیه بشریت در غزه هستیم.»

رئیس‌جمهوری ترکیه در هفته‌های اخیر به شدت از اقدامات اسرائیل در غزه انتقاد کرده و بارها کشورهای غربی را به حمایت از آنچه او «جنایت جنگی» می‌خواند متهم کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.