رفتن به محتوای اصلی

بازرسی پلیس آلمان از دفاتر مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ به اتهام ارتباط با تروریسم
16.11.2023 - 19:10

 

وزارت کشور آلمان از جست‌و‌جوی برخی دفاتر مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ، وابسته به جمهوری اسلامی خبر داد و اعلام کرد این مرکز متهم به ارتباط با «گروه تروریستی حزب‌الله لبنان» و اقدام علیه قانون اساسی آلمان است.

مجموعا ۵۴ ساختمان وابسته به مرکز اسلامی هامبورگ در هفت ایالت هامبورگ، برلین، بایرن، نیدرزاکسن، هسن، بادن-وورتمبرگ و نوردراین-وستفالن بازرسی شدند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، درباره بازرسی این ساختمان‌ها به اتهام ارتباط با حزب‌الله لبنان گفت که فعالیت‌های اسلام‌گرایانه تحت‌نظر هستند؛ به خصوص در شرایط فعلی که بسیاری از یهودیان احساس خطر می‌کنند.

فایزر تاکید کرد برلین تحرکات «یهودی‌ستیزانه و ضد اسرائیلی» را تحمل نمی‌کند.

طی روزهای گذشته تمامی احزاب سیاسی آلمان خواهان تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به دلیل داشتن رابطه با گرو‌ه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان شدند.

پیش از آغاز جنگ اسرائیل و حماس نیز مراکز اسلامی فرانکفورت و هامبورگ به دلیل تهدید دموکراسی آلمان، هدف انتقاد مقام‌ها و کنشگران سیاسی این کشور قرار گرفته بودند.

اواخر مرداد امسال،‌ امید نوری‌پور، رهبر حزب سبز آلمان، مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت را متهم کرد با تهدید منتقدان حکومت ایران، نقش دستگاه پروپاگاندای جمهوری اسلامی را دارد و همراه با مرکز اسلامی هامبورگ باید فورا تعطیل شوند.

دستگاه امنیت داخلی آلمان در گزارش‌های متعددی هشدار داده است مرکز اسلامی هامبورگ که با نام‌های «مسجد آبی» و «مسجد امام علی» نیز شناخته می‌شود، ایدئولوژی شیعه جمهوری اسلامی را نشر می‌دهد.

معا‌ون این مرکز در ماه نوامبر ۲۰۲۲ به اتهام ارتباط با اعضای حزب‌الله لبنان که در آلمان گروه تروریستی محسوب می‌شود از این کشور اخراج شد.

در تیر ماه ۱۴۰۰، اداره امنیت داخلی هامبورگ به اسناد جدیدی دست یافت که نشان ‌می‌داد «مرکز اسلامی هامبورگ» نه فقط بر خلاف ادعایش وابسته به حکومت ایران است، بلکه به «یکی از مهم‌ترین نهادهای رژیم ایران در اروپا» تبدیل شده است.

اداره امنیت داخلی هامبورگ، موسوم به «نهاد حمایت از قانون اساسی» در گزارشی چند صفحه‌ای نوشت مرکز اسلامی هامبورگ بر خلاف ادعایش، غیرسیاسی نیست و پایگاهی است که مستقیما از تهران دستورالعمل می‌گیرد.

در گزارش این نهاد اطلاعاتی تاکید شد هدف از فعالیت‌های این مرکز «صدور انقلاب اسلامی» در جهان است و این مسجد با گروه حزب‌الله لبنان نیز در ارتباط است.

نهاد اطلاعاتی هامبورگ پیش از این و در سال ۲۰۱۹ در گزارشی اعلام کرده بود حدود ۳۰ مسجد و مرکز فرهنگی در آلمان به گروه حزب‌الله لبنان وابستگی دارند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.