رفتن به محتوای اصلی

سخنرانی مسیح‌ علی‌نژاد در نشست امنیتی هلیفکس
18.11.2023 - 09:18

نشست امنیتی سه‌روزه هلیفکس در حالی در کانادا برگزار می‌شود که بررسی تهدیدهای جمهوری اسلامی از محورهای اصلی این کنفرانس است. وزیر دفاع کانادا در این نشست به ایران اینترنشنال گفت کشورش در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه سپاه است.

بیل بلر، وزیر دفاع کانادا، در این نشست در پاسخ به پرسش مهسا مرتضوی، خبرنگار ایران‌اینترنشنال، درباره اینکه آیا کانادا قصد دارد سپاه را در فهرست تروریسم قرار دهد، گفت: به طور جدی در حال بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه سپاه هستیم، اما به جزییات آن اشاره نمی‌کنم. هدف از این تحریم‌ها ایجاد محدودیت‌هایی است که جمهوری اسلامی نتواند تروریسم را صادر کرده و در سطح جهانی از آن حمایت کند.

او افزود: دولت کانادا درک می‌کند که فعالیت‌های سپاه پاسداران چقدر نگران‌کننده است. می‌دانیم باید کارهای بیشتری در این مورد انجام دهیم و این کارها در جریان است.

کنفرانس امنیتی هلیفکس ۱۵ سال است که با هدف پرداختن موضوعات امنیتی جهان به صورت سالانه برگزار می‌شود.

امسال در نشست سه روزه هلیفکس، حدود ۳۰۰ مقام، کارشناس و روزنامه‌نگار گردهم آمده‌اند. در این نشست چند پنل به طور ویژه به مساله تهدیدهای جمهوری اسلامی می‌پردازند. به گفته دبیر این نشست، ایران، چین، کره شمالی و روسیه مورد تمرکز این نشست هستند.

مسیح علی‌نژاد نیز که به همراه گری کاسپارف، استاد شطرنج و چهره مخالف روسیه، به نمایندگی از سازمان جهانی آزادی در این نشست شرکت کرده، به ایران اینترنشنال گفت: جمهوری اسلامی پشت حمله تروریستی به اسرائیل بود تا با واکنش گرفتن از اسرائیل جامعه جهانی را تحریک کند علیه این کشور موضع بگیرند و همچنین روند عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی را مختل کند.

او گفت: حماس به عنوان گروهی که از طرف جمهوری‌اسلامی تامین مالی می‌شود، آغاز کننده جنگ غزه بود. در حالی که دیکتاتورها در جهان در حال متحد شدن هستند، حامیان دموکراسی نیز باید با هم متحد شوند.

مسیح علی‌نژادبا اشاره به اینکه در سال گذشته در جریان خیزش انقلابی مردم در نشست قبلی امنیتی هلیفکس درباره خطر جمهوری اسلامی برای جامعه جهانی هشدار داده بود گفت: به دلیل ادامه مماشات بین‌المللی، حکومت ایران پهپادهای بیشتری به روسیه داد و حمایت‌های بیشتری از حماس انجام داد.

او از کنشگران ایرانی در سراسر جهان خواست با حضور در مجامع بین‌المللی مختلف اجازه ندهند که پرونده جنایت‌های جمهوری اسلامی در ایران، زیر بحران جنگ حماس و اسرائیل دفن شود.

علی‌نژاد گفت: جمهوری اسلامی حیات خود را در جنگ می‌بیند و به همین دلیل در حال حمایت گسترده از حماس است، زیرا جمهوری اسلامی همه مشروعیت خود را در داخل از دست داده است. جمهوری اسلامی در کف خیابان‌های ایران علیه زنان جنگی تمام عیار به راه انداخته و از یک جنگ بیرونی نیز استقبال می‌کند.

این چهره اپوزیسیون تاکید کرد: راه نجات مردم ایران و منطقه این است که از شر حکومت‌ها و گروه‌های تروریستی خلاص شوند و به همین دلیل باید از همه کشورهای دموکراتیک بخواهیم تا ریشه حماس، حزب‌الله و جمهوری اسلامی برای همیشه خشک شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.