رفتن به محتوای اصلی

زمان اجرای حکم اعدام دو زندانی سیاسی به آنها اعلام شد
16.05.2013 - 08:28
تفسیر از:
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، مسئول زندان ارومیه به دستور دادستان و قاضی پرونده با احضار علی و حبیب افشاری دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام، اقدام به تهدید ایشان و به آنها اعلام کرده است که حکم اعدامشان بعد از انتخابات ریاست جمهوری اجرا می شود.
یکی از اعضای خانواده این دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام ضمن تائید این خبر گفت که طی آخرین تماسی که با زندان داشته، علی و حبیب گفتندکه فقط همین ماه را وقت دارید برایمان کاری کنید چون به دستور دادستان ( حضرتی) و قاضی پرونده (جوادی) تا نهایتا یک ماه دیگر وقت داریم و به آنها گفته اند که به دلیل انتخابات ریاست جمهوری اجرای حکم اعدامتان به تاخیر افتاده ، و اجرای حکم به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شده است.
این عضو خانواده افشاری ضمن اعلام نگرانی از اجرایی شدن حکم اعدام علی و حبیب افشاری گفت: "چنانکه حکم اجرا قطعی شود، تنها امکانی که جهت جلوگیری از اجرای شدن آن وجود دارد اعاده دادرسی است. مساله ای که سابقا نیز در راستای آن باید وکیل اقدام کند و متاسفانه این دو عضو خانوادمان وکیلی ندارند و تلاشهای ما هم بی نتیجه مانده است.
علی افشاری متولد 1359 شمسی به همراه برادرش حبیب الله افشاری متولد 1367 شمسی اهل روستایی گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد که سال گذشته از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده اند حکم صادره در دی ماه سال گذشته به آنها در زندان ارومیه ابلاغ شد که بعد از مدت کوتاهی دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر را که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تائید کرد. دو برادر دیگر آنها به نامهای جعفر و ولی افشاری که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 5 سال زندان محکوم و این چهار برادر همکنون در زندان مرکزی اورمیه بسر می برند.
از این رو کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از تمامي سازمانها - نهادها ومجامع حقوق بشري وتمام وجدان هاي بيدار در سراسردنيا بخصوص مردم ایران و به ویژه مردم کردستان ميخواهد که در مقطع حساس كنوني حمايت خود را از زندانيان سياسي ومدني كرد اعلام ومانع از وقوع فاجعه وتراژدي دیگری باشيم كه در حال وقوع مي باشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.