رفتن به محتوای اصلی

آغاز حملات آمریکا در منطقه- 1
02.02.2024 - 22:22
  • مقام آمریکایی به فاکس‌نیوز: کارزار طولانی آمریکا علیه عوامل ایران آغاز شده است

    شبکه فاکس‌نیوز هم به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که حملات هوایی در شرق سوریه آغاز یک کارزار طولانی برای هدف قرار گرفتن عوامل جمهوری اسلامی در عراق و سوریه است.

  •  

    مقام آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی: حملات تلافی‌جویانه ارتش آمریکا در سوریه آغاز شده است

    یک مقام آمریکایی در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی نیوز تایید کرد که حملات ارتش آمریکا در تلافی حمله مرگبار به پایگاه آمریکایی در اردن، علیه اهدافی در سوریه آغاز شده است.

    هنوز مقام‌های آمریکایی به‌طور رسمی نسبت به هدف قرار گرفتن پایگاه‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی واکنش نشان نداده‌اند.

  •  

     

    خبر فوری

    گزارش‌ها از حمله هوایی به پایگاه‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در سوریه

    دیده‌بان حقوق بشر سوریه شامگاه جمعه از چندین حمله هوایی ناشناس به مواضعی در شرق سوریه خبر داد.

    شبکه العربیه به نقل از منابعی گزارش داد که پایگاه‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در مناطق حیدریه و شبلی در المیادین سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفتند.

    در حالی که گمانه‌زنی می‌شد که این حملات توسط آمریکا انجام شده باشد، یک مقام پنتاگون به خبرنگار پولیتیکو گفت که این حملات توسط ارتش آمریکا انجام نشده است.

    شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد که اسرائیل پایگاه‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در شرق سوریه را هدف قرار داده است.

 

شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» آمریکا به نقل از یک مقام رسمی آغاز حملات تلافی‌جویانه ایالات متحده در سوریه را تأیید کرد.
تلویزیون دولتی سوریه از حملات هوایی به چندین تأسیسات نظامی وابسته به گروه‌های مورد حمایت ایران، از سوی هواپیماهای ناشناس در استان دیرالزور خبر می‌دهد.

شبکه تلویزیونی الحَدَث هم در نخستین گزارش‌های خود از کشته شدن دست‌کم ۶ نفر بر اثر این حملات هوایی خبر داده است.
دیدبان حقوق بشر سوریه نیز بمباران هوایی مواضعی در شهر «بوکمال» در مرز با عراق، و دو ‌منطقه «الشبلی» و «الحیدریه» واقع در حومه شهر «المیادین» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه خبر می‌دهد.

شبکه العربیه به نقل از منابع خود می‌گوید که مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شده‌اند

رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه شامگاه جمعه ۱۳ بهمن در گفت‌وگو با «العربیه» اعلام کرد که طی سه موج حملات هوایی جنگنده‌های ناشناس پایگاه‌های شبه‌نظامیان ایران در مناطق اطراف شهرهای المیادین و دیر الزور بمباران شد که در اولین مرحله از آن دست‌کم ۶ نفر در الحیدریه کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه: ادامه حملات هوایی به پایگاه‌های شبه‌نظامیان در صحرای المیادین در شرق سوریه چندین کشته برجای گذاشت.

دیدبان حقوق بشر سوریه: اولین موج از حملات هوایی به الحیدریه در حومه دیر الزور در شرق سوریه دست‌کم ۶ کشته برجای گذاشت. شهرهای حیدریه، شبلی و اطراف دیرالزور در حال حاضر در معرض حملات هوایی قرار دارند.

منابع «العربیه»: صدای انفجارهای پی در پی در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم میان عراق و سوریه شنیده ‌شد.

اسکای نیوز عربی: هم اکنون ارتش آمریکا در حال انجام حملات هوایی به ایستگاه‌های شبه نظامیان وابسته به ایران در استان دیرالزور در شرق سوریه است. تاکنون ۳ پایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عراق و سوریه بمباران شده است.

رسانه‌ها: یک سری حملات هوایی در منطقه مرزی الحری بین سوریه و عراق در نزدیکی البوکمال انجام شده است. به گفته منابع مرتبط با سپاه پاسداران، هواپیماهای جنگی ناشناس تیپ های فاطمیون و زینبیون تحت حمایت ایران را در شرق سوریه هدف قرار دادند.

ان‌بی‌سی به نقل از مقامات آمریکایی می‌گوید، پاسخ نظامی به کشته شدن سه سرباز آمریکایی ممکن است شامل اهدافی در کشورهای مختلف خارج از ایران باشد. این عملیات قوی‌ترین پاسخ به شبکه نظامیان پس از بیش از ۱۵۰حمله به نیروهای آمریکایی خواهد بود. به گفته مقامات آمریکایی، ضدحمله‌ای که بایدن تصمیم گرفته آن را انجام دهد، ممکن است برای روزها یا هفته‌ها ادامه یابد.

شبکه بی‌بی‌سی جهانی: آمریکا حمله به اهداف ایرانی در عراق و سوریه را تایید کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.