رفتن به محتوای اصلی

آخرین اخبار از حمله آمریکا به سپاه در عراق و سوریه
03.02.2024 - 06:56

 

رابرت اف کندی از سیاست استقرار نیرو در خاورمیانه انتقاد کرد

رابرت اف کندی، سیاستمدار آمریکایی که تمایل خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال اعلام کرده، از استقرار نیروهای آمریکا در آنچه کشورهای غیردوست در خاورمیانه خوانده انتقاد کرده است.

آقای کندی در پستی در ایکس (توییتر سابق) نوشت «همانطور که ایالات متحده نیروهای روسیه در کوبا و روسیه نیروهای ناتو در اوکراین را تحمل نمی کند، ایران نیز نیروهای آمریکایی در مرزهای خود را تحمل نمی‌کند.»

او گفته است آمریکا باید بر تقویت متحدان سنی خود در منطقه تمرکز کند و نیروهای خود را در کشورهایی مستقر کند که از حضور آن استقبال می‌کنند.

مایک پومپئو: حملات هوایی تنها در صورتی موفق خواهند بود که «از اقدامات خشونتبار بیشتر ایران جلوگیری کنند»

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دولت ترامپ، گفت حملات تلافی جویانه ایالات متحده علیه اهداف ایرانی در سوریه و عراق تنها در صورتی موفق خواهد شد که ایران را متقاعد کند که از استفاده از نیروهای نیابتی خود برای حمله به آمریکایی‌ها «در هر نقطه از جهان» دست بردارد.

آقای پومپئو به شبکه خبری فاکس گفت: «تنها معیار اثربخشی این حملات این است که آیا از اقدامات خشونتبار بیشتر ایران جلوگیری می کنند یا نه.

او گفت «این شامل حملات ایران به منافع ایالات متحده در هر نقطه از جهان، حمایت از حماس و حزب‌الله در برابر اسرائیل و حملات به کشتی‌های نظامی و تجاری در دریای سرخ است.»

انتقاد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست بایدن در قبال ایران

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای از سیاست دولت جو بایدن در قبال ایران انتقاد کرده است.

آقای جانسون در بیانیه خود که پس از حملات آمریکا به اهداف مرتبط با شبه نظامیان مورد حمایت ایران صادر شد گفت «مرگ غم انگیز سه سرباز آمریکایی در اردن، که توسط شبه نظامیان مورد حمایت ایران انجام شد، مستلزم پاسخی روشن و قاطع بود. متأسفانه دولت یک هفته صبر کرد و ماهیت پاسخ ما را به دنیا از جمله ایران خبر داد.»

آقای جانسون گفته است «دولت بایدن اعتراف کند که استراتژی آن برای مماشات با ایران برای جامعه بین المللی و ثبات منطقه فاجعه بار بوده است. ما باید قاطعانه در برابر کسانی که به آمریکایی‌ها آسیب می رسانند، تروریسم را تبلیغ می‌کنند یا متحدان ما را تهدید می‌کنند، بایستیم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که بایدن با این واقعیت بیدار شود که سیاست او برای مماشات با ایران شکست خورده است.»

نیویورک تایمز از «عملیات سایبری» علیه ایران خبر داد

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی که نامشان ذکر نشده از انجام عملیات سایبری علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داده است. این مقام‌ها جزئیات این عملیات را ارائه نکرده‌اند و تا کنون گزارشی از ایران در این باره منتشر نشده است.

مقام‌های رسمی آمریکا هم در این باره هنوز واکنشی نشان نداده‌اند. دو کشور بارها دست به حملات سایبری زده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.