رفتن به محتوای اصلی

شولتس در واشنگتن: ایران نباید مهم‌ترین قدرت منطقه‌ای شود
10.02.2024 - 10:44

 

شولتس صدراعظم آلمان بعد از دیدار با بایدن گفت نباید اجازه داد ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شود. رتبه اعتبار مالی اسرائیل بخاطر جنگ غزه کاهش پیدا کرد. سخنگوی نتانیاهو درخواست توقف نبردها در غزه را رد کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بر راه‌حل تشکیل دو کشور در خاورمیانه تاکید کردند. صدراعظم آلمان در واشنگتن پس از گفتگو در کاخ سفید اعلام کرد: «ایالات متحده و آلمان در مورد راه حل دو کشور توافق دارند و ما فعالانه هر کاری را که بتوانیم انجام خواهیم داد تا چنین تحولی امکان‌پذیر شود.» 

شولتس همچنین هشدار داد که باید از تبدیل شدن ایران به مهم‌ترین قدرت منطقه‌ای با در نظر گرفتن تشدید تنش‌های احتمالی جلوگیری کرد. صدراعظم آلمان افزود که ما در مرحله بسیار مهمی از تحولات سیاسی به سر می بریم. 

راه حل دو کشور یک روز پیش از این در دیدار آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با وزیران خارجه مصر، قطر، امارات متحده عربی، اردن و همچنین یک مقام بلندپایه فلسطینی نیز مطرح شد. 

وزیران خارجه چهار کشور عربی در این دیدار بر اهمیت برداشتن گام‌هایی برگشت‌ناپذیر در راه تأسیس یک کشور مستقل فلسطینی و تحقق راه حل دوکشور تأکید کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مخالف راه حل دوکشور و به این ترتیب ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است که در همجواری با کشورش موجودیت دارد. از این رو در سال‌های گذشته نیز تلاش‌هایی در این راستا همه بی‌نتیجه بوده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.