رفتن به محتوای اصلی

صدای امریکا؛ اپوزیسیون و ایجاد یک الترناتیو!
04.07.2008 - 12:21

منظر جاوید

من نمی دونم انگیزه شخصی بنام" پیام" در جهت خراب کردن مبارزان دانشجویی که اینک بدور صدای امریکا حلقه زده اند چیست؟

واقیعت این است که در حالی که اپوزیسیون بی رمق ایرانی در خارج کشور بجان هم افتاده است ؛ صدای امریکا بی سرو صدا بسمت ایجاد یک الترناتیو پیش می رود

مدت هاست نخبگان جنبش دانشجویی دیگر توانی برای ادامه کاری در داخل نداشتند و طبق اخبار جست و گریخته بیشتر خوراک اطلاعاتی می شدند؛ تا....... از این رو نا گزیر تن به همکاری می دادند.... . خروج انان کار بسیار عاقلانه و انسای بود چرا که مبارز در شرایط استبدادی؛ انسان را فرسوده می کند و چنین زندگی نمی تواند ابدی باشد؛ بایستی مثل دو ماراتون دست به دست بچرخد .

99 در صد ایرانیان خارج کشور؛ امروز دیگر پناهنده محسوب نمی شوند . هر چند با کیس پناهندگی از کشور خارج شده اند ولی به دلیل اینکه اپوزیسیون بد عمل کرده بود ..... ؛ حتی در شرایط امن خارج کشور حاضر به هیج کار سیاسی نیستند براستی چرا باید یک سری فقط در داخل مبارزه کنند؛ بقیه در داخل و خارج کشور کیف دنیا را ببرند.

. برخی از این دانشجویان مرتب مورد اذیت و ازار ماموران اطلاعاتی رزیم قرار می گرفتند ؛ برخی ها نا گزیر به همکاری می شدند زمانش بود که به خارج بیایند؛ حتی اگر اسانلو را هم بتوان خارج کرد؛ این بسو جنبش کارگری ایران است.

از سوی دیگر طبق گزارشاتی که از ایران می رسد صدای امریکا پر بیننده ترین تلویزیون در داخل ایران است یعنی اکثر کسانی که ماهواره دارند هر شب سری به این کانال می زنند . این کانال برنامه های متنوعی دارد بویزه برنامه شباهنگ حتی برای ما که در غرب زندگی می کنیم ؛ بسیار دیدنی است.

در دهه 60 پس از سرکوبی مجاهدین و خروج رهبری و تشکیل شورای ملی؛ سیاست مجاهدین خروج همه ی مجاهدین از کشور و تشکیل ارتش ازادی بخش به مثابه آلترناتیو بود . امروز به دلایلی که بر همه روشن است آلترناتیو مجاهدین دود شد و به هوا رفت ؛ نه از آن " ارتش" خبری است و نه دیگر کسی برای ان شورا ملی تره هم خرد نمی کنند .

تشکیلات صدای امریکا هم تا زمانی که بحران هسته ای بین ایران و امریکا موجود است ؛ پیش خواهد رفت و در صورت توافق بین این دو کشور ؛ این تشکیلات بر چیده خواهد شد و در حد یک صدای امریکا معمولی و شباهنگ عمل خواهد کرد . بنابراین بایستی آگاهانه از این امکانات بی نظیر صدای امریکا بسود جنبش دمکراسی خواهی سود جست و برنامه ریزان صدای امریکا را متوجه کرد که استفاده بیش از حد از تحلیلگران کلیشه ای به ضرر امریکاست . برخی از این تحلیل گران واقعا از اوضاع ایران پرتند و تمام غم انان برگرداندن نظام پادشاهی است بهر حال بقیه تحلیل گران و چهر های اپوزیسیون بایستی از امکانات صدای امریکا سود جویند . این صدا را بایستی به صدای همه مخالفین دمکرات رزیم بدل کرد.

طبیعی است که در صورت تداوم بحران ایران با غرب ؛"صدای امریکا" یگانه آلترناتیو ایران خواهد بود و این برای اپوزیسیون ایران جای تاسف خواهد بود که از خود چیزی برای ارائه نخواهد داشت . بنابراین" برادران " اپوزیسیون درگیری درونی بس است و از بحران غرب با رزیم بایستی بسود دمکراسی در ایران سود جست.

پیام

احمد باطبی در تلویزیون صدای آمریکا

من از کار این رهبران دانشجویی سر در نمیآورم . همشون چند وقت به زندان میرن ، چند تا مصاحبه رادیویی میکنند و در آخر از آمریکا سر در میآرن و پس چند برنامه تلویزیونی با صدای آمریکا ، همگی میرن دنبال کار و زندگیشون . بخصوص این احمد باطبی که پس از تحمل سالها شکنجه و زندان رژیم آخوندی ، رفته و با دختر یک آخوند ازدواج کرده . در آخر درود میفرستم به منصور اسانلو که بر خلاف دانشجوها فرصت طلب نیست و از جنس و جنم دیگه ایه .

حبیب تبریزیان

"جنبش زنان ایران" کاندیدای جایزه حقوق بشر سازمان ملل متحد سال 2008

ایده بسیار خوبی است.کمپین کاندیداتوری جنبش زنان ایران را میتوان آغاز کرد!

rashel

نامه ای از فرزاد کمانگر معلم محکوم به اعدام

دیوارهای سیاه شهادت میدهند قلبها همه می سوزند ابرهای سیاه درقلبهای سوخته طوفان بپاکردند جای پاها ناپدید شدند باشکنجه تبهکاران, جوانان بی حرکت ونابود شدند ثانیه ها زنگ میزنند

هرلحظه آتشها بپامیشوند

فقط جامانده دیوارهای سیاه شهادت میدهند

که چه درسلولهای جنایتکاران می گذرد!

همه دستهارابغل می کنیم بدون هیچ کمکی

زیراکه شعله های نفرت وکینه آدمکشان اجازه نمی دهند

دستهارابه هرچه که ایمان دارید درازکنید

برای دختران وپسران بیگناه دعاکنید

سعید از حومه تهران

فایننشال تایمز: «تغییر شگرف» در روابط تهران - واشنگتن

بعید میدانم که این حکومت قبول کند که دولت امرکیا رد ایران دفتری داشته باشد و بنظر من خود امرکیا هم در زمانی این مسئله را مطرح کرده که احتمال زیاد میدهد این رژیم رد میکنه مثل پذیرفتن ورود ایران به تجارت جهانی که در بسته غرب هست !! ... ضمنا اگر این دفتر به امور ویزا سیدگی کند به صنعت توریسم در ترکیه و امارات عربی ضربه خواهد زد !!!! خیلی از مردم ایران بیشتر برای زیارت سفارت امریکا به ترکیه و امارات سفر میکنند !!!!! :)

فرمانده سپاه از احتمال حمله آمریکا سخن میگوید

.... خبر مهم و تحلیلی جالب توجه بود .... ایران یک جنگ گرم در پیش دارد عزیزان. در این مورد کمتر تردید باقیست ....ولی آنچه مسلم است اگر این حکومت بخواهد حملات تلافی جویانه شدید و زیاده از حدی از خود نشان دهد کار به درگیری شدید با امریکا خواهد کشید و کل زیر ساخت کشور از بین خواهد رفت. اگر بستن تنگه هرمز از اهداف رژیم باشد با آقای ناصر مستشار موافقم که امریکا مجبور است نیرو پیاده کند. در مورد 320 هزار قبر برای سربازان خارجی بهتر است زیاد زحمت نکشند. جبهه ای وجود نخواهد داشت که سربازان بخواهند بجنگند. حملات هوایی و موشکی خواهد بود مگر آنکه با تنگه هرمز بخواهند ور بروند !

Dr. Arius

ما همین امروز هم می توانیم حمله کنیم

ایرانیانیکه سی سال پیش بطور احساسی و عصبی خودرا گرفتار آخوند های مقدس‌نما, متحجر وخونریز نمودند وشاهد برپائی نظام جهل و جنون و ترور و دستیابی خیل اوباشان نادان به اهرم های قدرت بودند, هرگز به چنین عاقبتی نمیاندیشیدند. تفاوت ما ایرانیان با اروپائیان در اینست که ما اول عصبی و احساساتی عمل میکنیم, سپس میاندیشیم. اروپائیان اول میاندیشند وبعد از برسی جوانب امر, کار میکنند.

نتیجه اشتباه گذشته ما اینست که درحال حاضر ریاکاران متدین نما، تزویرکاران مسجد نشین، دروغگویان، دغلکاران، ظاهربینان و ظاهرسازان در جامعه ماهمه کاره اند و حتی دانشگاه ها را هم در چنگ خود دارند. حاکمان ریاکار نظام فقاهتی مطلق, سرمایه ها و ذخائرایران ما را بتاراج میدهند، دخترانش را برای عیش وشهوترانی شیوخ و جوانانش را به کارکری و خدمتکاری میفرستد. در عینحال اوباشان نادان و ریاکار نظام فاسد فقاهتی و سرداران ناپاکشان منتظر حمله امریکا و اسرائیلند تا درایران به بهانه شرایط جنگی و دفع خطربدون واهمه دگراندیشانرا تارومار کرده خونشان رابریزند. آنها میخواهند پایه های حکومت مطلقشانرا برگورستانی عظیم از شیر زنان وجوانان مخالف نظام جهل و جنون و ترور بر پا کنند و برای سی سال دیگربا سرکوب, خفقان، ترور بسط خرافات، معجزات چاهای جمکران، امدادهای غیبی و تقیه به دزدی, غارتگری, زورگیری و باجگیری خود و فرزندانشان ادامه دهند.

منوچهرجمالی

انسان نباید ازهیچکسی حتا از الله اطاعت کند معنای « فــرمـان» درفرهنگ ایران چیست ؟

درهرانسانی، امام وصاحب زمان، حاضرهست امام زمان که رام میباشد، مادرو اصل زندگیست صاحب زمان، انبازش بهرامست که اصل تحول و بینشست واین دو قرین هم، درکاریز(چاه) ضمیرهرانسانی، هستند ودرهمپرسی باهم، میزان حکومت وجامعه هستند درهریک ازما ، امام وصاحب زمان هست همه حکومتها جزما ، غاصب هستند

جمال

معملأ به‌ دلیل اشغال کردستان از طرف ترکیه‌،ایران، سوریه‌ همیشه‌ خبرات نا امید کننده‌ از کردستان در خبرگزاریها انتشار می یابد ولی امروز من سعی کردم یک خبر در رابطه‌ با موفقیت ملت کرد و احزاب آن در عرصه‌ سیاست بین المللی را بیان کنم ادامه‌

امروز دوشنبه‌ در یونان کنگره‌ احزاب انترناسیونالیست بین المللی (جهانی) گشایش یافت و قرار است این کنگره‌ جهانی 3 روز ادامه‌ یابد با شرکت 700 نفر از 120 حزب سوسیال دمکرات جهانی که‌ از این 120حزب 60 حزب در کشورهای مختلف جهان در قدرت و حاکمیت هستند .

آنچه‌ که‌ جای خوشحالی است 3 حزب بزرگ ملت کرد از 3 بخش کردستان . ایران، ترکیه‌، عراق در این کنگره‌ جهانی شرکت دارند

1- حزب اتحادیه‌ میهنی کردستان به‌ رهبری جلال طلبانی که‌ خود جلال طلبانی در این کنگره‌ شرکت خواهد کرد

2- حزب دمکرات کردستان ( بخش اشغالی ایران ) که‌ دبیر اول این حزب خالید عزیزی نیز در این کنگره‌ شرکت خواهد کرد

3- حزب DTP از کردستان ترکیه‌ به‌ رهبری لیلا زانا و عثمان بایدمیر

لازم به‌ تذکر است که‌ این احزاب کردستان عضو سوسیال دمکرات جهانی  انتر ناسیونال جهانی هستند و در این کنگره‌ بزرگ هیچ حزب سراسری ایرانی شرکت ندارد و به‌ کنگره‌ دعوت نشده‌ است .

این موفقیت بزرگ احزاب کرد را در سطح بین المللی به‌ به‌ ملت کرد تبریک میگویم

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.