رفتن به محتوای اصلی

ایران مرز پر گوهر یا مرز پر ستم؟
23.04.2008 - 12:21

انتخاب کامنت ها و تنظیم از کیانوش توکلی:

hamid

من هفت تا شوهر دارم ...

بالای سر در ساختمان محل کار ما تابلوی ””UN”” نصب شده بود.

””UN””مكاني است كه اكثر غريب به اتفاق ايرانيان خارج نشين به ان پناه برده و ميبرند,براي ياري گرفتن براي در امان ماندن از جنايات حكومتگران حاكم بر ايران.اما اين تمناي ياري و اظهار عجز و ترس از ناامني در ايران مصلحتي ميباشد.كساني كه تا ديروز در خيابانهاي كشورهاي غربي برعليه حكم اخراج پناهندگان و شايد خودشان مظلوم نمايي ميكردند,امروزه روز اين ناز و كرشمه ها را براي سفارتيان به اجرا ميگذارند.البته براي اينكه وجدان بيدار و پر احساس حضرات بيدار نشود به خود دلداري ميدهند كه گولشان زدم و يا اطلاعات سوخته دادم؟و دليل رفتن من به سفارت و تقاضاي رفتن به ايران اضطراري بود چون ,عمه و خاله و پدر ,مادر وخلاصه تمام فاميل در حال مرگ بودند و بايد ميرفتم؟البته اين نفستنگي و دسپاچه گي فقط براي بار اول است زيرا بعد از ان جناب وجدان و انسانيت هميشه بيدار براي محكوم كردن جنايات امريكا به خواب ميرود وحتا در مواقعي با كمال وقاحت از بهتر شدن اوضاع هم گپي بميان مياورند .

در ايران هم كه هستند يا مشغول پز دادن است و يا جفتك چار پشت و بهره بردن از نعمات ام القرا همان صيغه شريفه را ميفرمايم.وجدانا با ارز خارجي در جيب ميان مردمي بدبخت رفتن و ادا در اوردن ديگر وقتي باقي ميگذارد تا به درد مردم فكر كرد؟اصلا به من چه مربوطه من كه اينجا زندگي نمي كنم!پس چرا بايد دخالت كنم؟صفا ميكنم و بر ميگردم به كشور محل زندگيم؟من ديگر اينجايي نيستم هر كشوري قوانين خودش را دارد....جملات چقدر اشناست انگار كه جايي ديگر ان را شنيده ام؟دليلش اين است كه ما ايراني هستيم فرق نميكند از چه قسمتي ,تقيه كردن در خون ماست.در پايان سوالي دارم هرچند ميدانم پاسخش سخت است براي كساني كه به ايران رفت و امد دارند و همچنين كساني كه در حال توجيح ماندگاري اين رژيم هستند.اما سوال. مجسم كنيد اين اتفاق براي دختر خود شما افتاده بود؟ايا همينطور مهربان و خونسرد باقي ميمانديد؟ايا اگر خود شما مجبور بوديد كه زن يا دختر خود را بفروشيد؟

ايا باز هم از شروع جنگ دل نازكتر از گلتان به فغان ميامد؟ وقتي در ميهمانيها ديگر مجالس به تحصيلات خود و يا ديگر افراد خانوادتان فخر ميفروشيد!ايا براي لحظه اي فكر كرده اي كه اين امكانات كه ازش بهره مند هستيد را با چه بهايي بدست اورده ايد؟مثلا اگر اين دختركه فقط 19 سال دارد از همان امكانات دختر شما استفاده ميكرد نميتوانست همان افتخارات را كسب كند؟خانم يا اقاي مبلق برابري و ازادي كه از جا افتادن كلمه اي در نوشتاري از خود بدر ميشوي با خواندن اين حكم خجلت ماي ايراني چه حالي شدي ؟چون اين مقاله بيانگر اين است كه بسنجي مقدار باقيمانده انسانيت در خود را .حالا چي ؟........

آتش بس

من پیش از شلیک تهدیدی

باورم را بر زمین نهادم

و استواری ام را در پشت سرم

من بی هیچ مقاومتی

غرامت لاشخورهای گرسنه را پرداختم

و باورم را بر سفره ی آنان نشاندیم

و جنگ پایان یافت . ساناز کریمی

کبوتر آزادی

من هفت تا شوهر دارم ...

ایران همیشه سرزمین جنایات بوده است.اینکه می گویند ای ایران مرز پر گوهر، دروغ است! ایران همیشه مرز پر ستم بوده است!یک دختر بدبخت و بیچاره را پدر معتاد ش به قیمت 700 هزار تومان در خراسان فلک زده می فروشد او را مجبور می کنند با هفت مرد گردن کلفت کثیف افغانی همخوابی اجباری داشته باشد .بعدا آقای ایرانخواه در امریکا زندگی می کند واز دستورات اسلامی سخن می گوید.ایران خواه می گوید زناکار قبح دارد اما نمی گوید صیغه یک دختر با هفت مرد بی رحم چگونه باید محاکمه کرد!آیا ایشان راضی می شود خواهرش یا دخترش را به صیغه کسی در بیاورند.ایرانخواه مسلمان هست واز ایران قبل از اسلام دفاع می کند!کجای حرفهای اورا می شود باور کرد؟ستم فقط در مناطق کردستان وآذربایجان حاکم نیست بلکه در استان فارسی زبان خراسان هم ستم وجود دارد.اقلا استانهای آذربایجان وکردستان در همسایگی کشورهای متمدن مثل خود شان زندگی می کنند اما خراسانی های بدبخت در همسایگی افغانی های وحشی وبی تمدن ولی فارس زبان زندگی می کنند!

کرد زاد

آينده نگري و افسانه هاي دولت هاي ملي

با درود به اقای Irankhah و اگر شما دوست قدیمی ایرانخواه هستید که درودی دو چندان!

در بالا نشانی ای میل من امده که اگر مایل باشید بیشتر در باره جزئیات این طرح بزرگ پانصدو هفتاد صفحه ای تبادل اطلاعات کنیم اما به طور بسیار فشرده برخی مطالب این طرح را در اینجا با شما در میان می گذارم و فقط این مطلب را که در کامنت شما امده اصلاح می کنم که هدف ایجاد یک فدراسیون یعنی یک کشور است و نه کنفدراسیون البته شاید راه اتحاد با ارمنستان اولش از طریق کنفدراسیون باشد چون انها از طریق ژ ئو پلتیک گزینه های دیگری مانند گرجستان یا روسیه را هم دارند ولی کردستان و تالش باید تنها روی ایران حساب باز کنند و هیچ راه دیگری ندارند.

امروزه مشخص شده است که ازادی کردان از ترکیه و عراق و سوریه تنها با یک متحد محلی ممکن خواهد بود امریکا عملا در عراق جلوی استقلال کردان را گرفته است و می گوید اگر شما مستقل شدید و ترکیه و عراق وسوریه و ایران شما را محاصره اقتصادی کردند چگونه مواد اولیه تان را از ابهای ازاد تامین می کنید می بینید که مشکل اصلی همان دسترسی به ابهای ازاد است. ولی به طور خلاصه انچه که تنها مربوط به کردستان می شود:

کردستان چهار بخش دارد که سه بخش ان یعنی 90 در صد کردستان در ترکیه و عراق و ایران است از این سه بخش یک بخشش یا همان کردستان ایران در جای اصلی خود یعنی در ایرانزمین قرار دارد که من انرا از نظر سیاسی ونه حقوق اجتماعی ازاد شده می دانم در جمهوری کردستان در شمال عراق از همه نظر سیاسی و اجتماعی ازاد شده است انچه که می ماند تقریبا نیمی از کردستان است که به شدت در ترکیه و اتحادیه اروپا صاحب نفوذ شده است فدرالیسم و حتی کنفدرالیسم در ترکیه بسیار محتمل است و اصلا به جز با این ساختار نمی تواند وارد و حتی متحد اتحادیه اروپا و دنیای متمدن شود اما کردستان نه از ترکیه و نه از عراق رسما نمی تواند جدا شود چون احتمال محاصره اقتصادی از سوی ایران نیز می رود

در این شرایط اگر ساختار فدرالیستی اتنیکی در ایران اماده باشد می تواند بخشهای کردستان در ترکیه و عراق مانند اهنربا و بر اساس حق تعیین سر نوشت به جمهوری کردستان در ایران فدرال بپیوندند و رسما جمهوری واحد کردستان جزئی از خاک ایران شود و بدین گونه به دریای ازاد راه یابد از مزایای نفت و گاز و فرهنگ مشترک ایرانی استفاده کند حقوق فرهنگی کردیش تامین شود و از لحاظ استراتژیک ایران را بسیار قدرتمند و به مرزهای دوران ساسانی برساند اما پیش شرط انست که:

1. قبل از این وقایع ساختار فدرال-اتنیکی در ایران به وجود امده باشد که توانایی جذب کردستان و احتمالا ارمنستان و تاش اذر بایجان و حتی خود جمهوری اذر بایجان و ...را داشته باشد.

2. ایران رسما سیاست حمایت از مردمان تمدن ایرانی را در پیش گیرد.

3.نیروی نظامی باز دارنده ایران قدرتمند شود بر این اساس اتفاقا برنامه اتمی جمهوری اسلامی بسیار جالب است و ادامه ان در ایران اینده.

4.از جهات فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی محیط جذابی را در داخل ایران برای خود ایرانیان و مردمان ایرانی همسایه به وجود بیاورد و ...

با چنین برنامه هایی فدراسیون روسیه موفق شد دوجمهوری اوستیای جنوبی و ابخازیا را از گرجستان جدا کرده و به فدراسیون روسیه ملحق کند جمهوری اوستیای جنوبی در خاک گرجستان اعلام کرد که می خواهد به جمهوری اوستیای شمالی در خاک روسیه بپیوندد و در نهایت به فدراسیون روسیه این برنامه با وجود مخالفت شدید ناتو عملا اجرا شده است چون اروپا و ناتو بر اساس اصول تمدنیشان حق تعیین سر نوشت را بالا تر از هر چیز می دانند در مورد اذر بایجان نیز سیاست اینه باید اجرا شود یعنی اینکه دوستان خودشان را در اینه ببینند که شبیه ما ایرانیانند یا مغولها و ازبک ها و قرقیز ها در اسیای میانه زبان تنها ملاک نیست این البته مزاحی تلخ اما واقعی بود

در ضمن دوست عزیز بدانید که ترکیه که در جنگ تمدنها نشانه پیروزی اسلام بر بیزانس مسیحی است اگر نابود نشود صد در صد تجزیه خواهد شد از هم اکنون در یونان جمعیت احیای بیزانس به وجود امده است! برنامه ها به ویژه در باره اذربایجان بسیار زیاد است من فرصت کامنت نویسی بیشتر ندارم ببخشید. و لی در این چکیده شما اصول حقوقی سیاسی فرهنگی اجتماعی و تمدنی این کشور گشایی مدرن را می یابید چیزی که اتحادیه اروپا نیز انرا انجام می دهد و با تصویب قانون اساسی واحد در اینده از کنفدراسیون به فدراسیون اروپایی با رئیس جمهور واحد تبدیل خواهد گشت ! که همان کشور اروپای واحد است !

پاینده تمدن ایرانی و ایران زمین بژی کردستان و تالش و اوستیای متحد

ایرانخواه

با سلام جناب کردزاد گرامی

پيشنهاد شما بد نيست و من به عنوان کسی که حوزه‌ی تمدن ایران را مقدم بر حتی مرزهای کنونی می‌داند٬ آن را پشتيبانی مي‌کنم. ولی روشم اندکی با شما فرق دارد. البته من کشوری واحد و فدرال به نام ایران را ترجیح می‌دهم تا کنفدراسیون کشور‌های ایرانی. اما طرح شما را نیز رد نمیکنم.

اما چگونه بدون خونريزی مي‌توان باین طرحی که شما ميگوييد یا حتی من می‌گویم رسید؟ به اندیشه‌ی من ترکیه/آران/سوریه که مناطق کردشنین (فکر کنم دو سوم مناطق کردنشین در ترکیه قرار گرفته است و شمار کردان ترکیه که هم از سه کشور دیگر کردنشین بیشتر است) خود را نمي‌دهند. یا آران که منطقه‌ی تالشستان خود را نمی‌دهد. شايد با ترکيه/آران بتوان سرميز نشست و اگر پان‌ترکيسم و ایرانستیزی در آذربايجان رشد زيادی کرد که ديگر قابل تحمل نباشد٬ بايست با ترکیه/آران در سر یک میز نشست و کشورهای ایرانی و حتی محتمل به فدراسیون ایرانی (یعنی ارمنستان) آن طرف میز و تداخل را به سوی دو حوزه‌ی تمدن پایان داد. اين جوری نيز به سود دو حوزه‌ی تمدن پايان خواهد يافت. همانطور که بارها خودم گفته‌ام من نه سلطنت‌طلبم نه طرفدار جمهوری اسلامی و نه وابستگی به هيچ جزبی و غيره ندارم. اما نگهبانی و شکوهمندی حوزه‌ی تمدن ايرانی را خواستارم.

مشکل احزاب کردستانی(به علاوه‌ی کاملا چپی بودن) اينست که برخی خود را کاملا از حوزه‌ی تمدن ايرانی جدا کردند (و البته قابل فهم است با سياست نادرست دولتهای ايران ولی اين کار تنها احساساتی است و در نهايت به زيان تمامی وابستگان حوزه‌ی تمدن ايران است). اما دوست دارم بدانم طرح شما چيست? البته با واقعیت سازگار باشد؟

کامروا باشيد

سامان باربد

دامنة انسانیت ـ دامنة دوست داشتن

آقای نویدی عزیز

آیا شما حرف های اظهار نظر نویس به نام نظاره گر را درست می خوانید یا فقط در باره ی هر اظهار نظری که با شما مخالفت کند گارد می گیرید؟ حرف شعر که هیچ! در نظم، در موسیقی کلام یا وزن همچنین دشنام، که نخواستید چیزی بشنوید، (معنی کردن وقتی که مدلول در کار نیست، خود را به خواب زدن است). بگذارید در یک مورد، آنهم در صورت حمله ی کشور دیگری به ایران دو تجربه را به یادتان بیاورم:

یک) در جنگ میان چین و هند، حزب کمونیست مارکسیست لنینیست هند، طرف چین را گرفت. (در حزب کمونیست هند که طرفدار شوروی بود انشعاب شد و کسانی که نمی خواستند زیر چتر شوروی بروند خود را خزب کمونیست میم لام نامیدند، به سرعت محبوب شدند و در شروع جنگ دو میلیون عضورسمی داشتند). این حزب آنقدر ضعیف شد که چهل سال طول کشید که بر این بوی گند فائق شود و کثافات را ظاهرا پاک کند.

دو): در زمان جنگ ایران عراق، مجاهدین خلق به عراق رفتند و طرف عراق را گرفتند و در جنگ، عملا شرکت کردند . نمی دانم تا کی طول خواهد کشید (یا اصلا لازم است که ) آثار آن پاک شود فقط می گویم این اشتباه آنقدر روشن بود که چند روز بعد، خمینی در نطقی خدا را شکر کرد و گفت که خدا این بلاهت را به دل دشمنانش انداخته است.

نگویید گور پدرشان! اینها درس هایی برای همه است. اگر سیاستمداری، مثل همایون حرفی را می زند، آنرا جدی بگیرید. مهم نیست طرفدارش باشید یا دشمنش باشید. به قول ناظم حکمت:

چه خوبست موزه ای را دیدن

چه بدست موزه ای شدن

سام قندچي

وجود «ستم ملی» به معنای وجود «ملت ستمگر» نيست!

با سلام و خسته نباشيد به دوست عزيز آقاي عبدالله مهتدي،

چند ماه پيش وقتي نوشتار زير را برشته تحرير در آوردم نگران بودم که گوئي ديالوگ در جنبش سياسي ايران جاي خود را به گسستگي دو بخش مهم جنش ما بر سر حقوق اتنيکي ميدهد و خطر حمله خارجي نيز در کنار آن سايه شوم خود را بر سر جنبش مستقل مردم ايران انداخته بود:

http://www.ghandchi.com/477-PishevariMohtadi.htm

خوشحالم که در اين ديالوگ در مورد موضع حقوق اتنيکي، از زاويه دو ديدگاهي که بسيار از هم دور بودند، بحث جريان يافته است که مايه خشوقتي است و اميدوارم اينگونه ديالوگ ها ادامه يابد.

با آرزوي موفقيت

irami

كلينتون خانم ما ايرانيها اصطلاحي داريم به اين عنوان٠٠ اين يكى را زاييدى بزرگش كن بعدا هوس بچه ديگرى٠ حلا اين بچه اى كه در عراق زاييد بزاريد راه رفتن شروع كنه بعدا يك شكم از ايران بچه طلب كن٠ تازه اكر حواست به همين شوهرت باشه كه سرت هو نياره خيلى هنر كردى٠ گه نخوردن محو ايران برايت و ثنا گويان ايرانيت كه با اين لقمه بزرگى كه خوردى قند دلشان آب شد از تو هم بى بنيه ترن كه از اين غلت ها بكنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.