رفتن به محتوای اصلی

اتحادیه رسانه‌‌های زنان کُرد, راژن تأسیس شد

اتحادیه رسانه‌‌های زنان کُرد, راژن تأسیس شد

همچنین در این کنفرانس 7 اکتبر بعنوان روز روزنامه‌نگاران زنان کردستان نامگذاری شد.

کنفرانس زنان با شعار «در راستای خط‌مشی غربت‌علی ارسوز رسانه‌های زنان را پیشبرد دهیم و حیاتی آزاد بنا نهیم» برگزار و 75 شرکت‌کننده زن از هرچهاربخش کردستان و نیز اروپا در آن حضور یافتند.

در این کنفرانس در مورد فعالیت‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای زنان آزاد  و سازماندهی آن, بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و شورای مدیریت مطبوعات زنان انتخاب شدند. یکی از اهدف این کنفرانس ایجاد سیستم آلترناتیو و ارایه آن بعنوان سازماندهی زنان بجای سیستم مردسالاری در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها است.

تحسین مقاومت روزنامه‌نگاران زن

«الیف پازارجک» عضو شورای رهبری ک.ج.ک در کنفرانس نامبرده سخنانی ایراد کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره روزنامه‌نگاران زن جانباخته, مقاومت روزنامه‌نگاران زن در زندان‌ها و تداوم مبارزاتشان را تحسین کرد. پازارجک بیان داشت که سیستم‌های حاکم با توسل به سه مقوله ایدئولوژی, سیاسی و رسانه‌ها به تحکم خود ادامه می‌دهند.

حذف ادبیات مردسالارانه در عرصه رسانه‌ها

پازارجک افزود که باید در عرصه رسانه‌ها مبارزات علیه سیستم مدرنیته کاپیتالیستی گسترش یافته و بجای آن مدرنیته دموکراتیک حاکم گردانده شود. وی افزود که رسانه‌های مدرنیته دموکراتیک هم باید از ابزارها و عرصه‌های رسانه‌ای بخوبی برای ترویج آزادی جوامع استفاده کنند.

در این کنفرانس همچنین به پیشبرد رسانه‌های زنان آزاد بجای رسانه‌های موجود با ذهنیت مردسالار, اهمیت شایانی داده شد و «خط دموکراتیک» بعنوان آلترناتیو و جایگزین اصلی ارایه گردید.

قطعنامه پایانی کنفرانس

در قطعنامه کنفرانس اتحادیه زنان آمده:«برای مبارزه با بحران موجود در خاورمیانه که همچو جنگ سوم جهانی عنوان شده, رهبری ما رهنمود «ملت دموکراتیک و کنفدرالیسم خاورمیانه دموکراتیک» را بعنوان راه سومین ارایه داده است. خط «کردستان آزاد و ترکیه, ایران, عراق و سوریه دموکراتیک» در تمامی منطقه تأثیرگذار شده است.

کنفرانس ما تصمیم گرفته که برای آزادی کامل رهبر ملت کرد, عبدالله اوجالان مبارزات خود را بیش از پیش ارتقاء دهد».

یکی از تصمیمات مهم کنفرانس نامبرده, تأسیس آکادمی مطبوعات و رسانه‌های زنان در مناطق تحت کنترل گریلاها است. این آکادمی به یاد «شهید شیلان آراس» و با همان عنوان تأسیس می‌گردد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
فرات

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید