رفتن به محتوای اصلی

انرژیِ هسته ایِ جمهوری اسلامی و پیامدهایِ دردناکِ آن
28.10.2013 - 22:21

 

پیشگفتار

● موضوع استفاده از انرژی هسته ای آرزو و یکی از اهدافِ اساسیِ ملّتِ ایران و حکومت در دورانِ شاهنشاهیِ محمّدرضاشاه پهلوی بوده است. کشور ایران در سال 1970 میلادی با امضایِ قراردادِ منعِ سلاحهای اتُمی به جمعِ جامعهءِ جهانی و به مجموعهءِ کشورهایی که پیمان نامهءِ ممنوعیّتِ کاربردِ سلاحهایِ کُشتار جمعیِ: اتُمی، بیولوگی، و شیمیایی (ABC) را امضاء کرده اند، پیوست.

● در همان قرارداد از 1970 آمده است که کشور ایران مطابق با حقوق بین ملّتها، از حق بهره برداری از انرژی هسته ای برای کاربرد در امور  (Zivil Nutzung)از جمله: صنعتی، اقتصاد و تولید، دانش و تکنولوزی، پزشکی، و در بخشهای غیر نظامی دیگر از جمله: در بهبود  استاندارد زندگی و رفع نیازمندیهایِ عمومی و روزمرهء شهروندان، برخوردار است.

در سال 1974میلادی حکومتِ شاهنشاهیِ وقت، برنامه ریزی کرد که در مدّتِ زمانِ 20 سالِ آینده، ساخت و بهره برداری تعدادِ 22 تأسیساتِ اتُمی را به پایان خواهند رساند. در همین راستا هزاران دانشجویِ ایرانی را به منظور کسب دانش و تکنولوژیِ فیزیکِ اتُمی به کشورهای: فرانسه، هندوستان، بریتانیا، آمریکا، و بویژه بسویِ کشور آلمان روانه کردند.

در ماه آپریل 1977 میلادی پیمان نامه ای بینِ مرکز تحقیقاتِ هسته ای (Kernforschungszentrum) در شهر کالسروههء (Karlsruhe) کشور آلمان و سازمانِ انرژیِ اتُمی ایران(Atomic Energy Organization of Iran) بسته شد.

● از سویِ حکومت شاهنشاهی، در فاصله زمانی سالهای 1978– 1979 میلادی، یعنی یکسال قبل از وقوع انقلاب اسلامی 57، در بستن پیمان نامه هایِ ساخت تأسیساتِ اتُمی ایران با 20 مؤسسه و شرکتِ خارجی مهّم جهانی از کشورهای صنعتی و پیشرفته در خارج از ایران جریان داشت. پروسهءِ عملیِ ساختِ تأسیساتِ انرژی اتمی ایران با عزمی راسخ و با پشتیبانی همه جانبهءِ حکومتِ وقت و شخصِ شاهِ مملکت، در بوشهر در جنوب ایران با همکاریِ چندین شرکت از کشورهایِ صنعتیِ خارجی آغاز شد.

● 1974 میلادی کشور هندوستان با آزمایش اوّلین سلاح اتُمی خود نشان داد که به دانش انرژی هسته ای و به مرحلهء تولیدِ سلاح اتُمی دست یافته است. دز زمانیکه ایالات متحدهءِ آمریکا تلاش بر آن داشت که دامنهءِ پروسهءِ تولید سلاح اتُمی هندوستان را محدود و کنترل کند، شاه و حکومت وقتِ ایران بر آن شدند که بر مجموعهء گردشِ صنعت و تکنولوژی کسب انرژی هسته ای (چزخهءِ سوخت هسته ای) و حتّی ابزار و روشهای تولید و استفادهء نظامی(سلاح اتُمی)، همچنین بر پروسهءِ غنی سازی اورانیوم و تولیدِ پروتونیوم، بطور مستقل و بدونِ وابستگی به نیرویِ انسانی و بدون نیازمندی به تکنولوژیِ کشورهایِ خارجی در ایران تسلط پیدا کنند.

 

● در همان زمان" اکبر اعتماد" رئیس برنامهءِ اتُمی ایران گفت: « امروز ما به سلاح اتُمی احتیاجی نداریم، امّا  امکان ساخت آن در اندک زمان برای آینده باید همین امروز در دسترس باشد ».برنامه و اهداف از انرژی هسته ای و دست یابی به سلاح اتُمی در رژیم شاهنشاهی، خدمت به ناسیونالیسم ایرانی، کمک به توسعهء اقتصادیِ روزافزون با رشد مثبت دو رقمی، ایجاد بازار کار، پرورش و توانمندی نیروی انسانیِ ماهر، به منظور استقلال ایران و ایجاد توازن قدرت نظامی و سیاسی در منطقه و مهار دشمنان و کشورهای ناسازگار همسایه، هژمونی در ناحیّهء خلیج فارس و امنیّت شاهراههای بازرگانی و ترانسپورت مواد انرژی، و در نهایت اهمیّت بخشیدن به جایگاه و پایگاهِ کشور و ملّت ایران در خانوادهءِ جهانی، و بسیار مسائل دیگر بود.

●  آیا براستی اساس و برنامه انرژی هسته ای و تولید سلاح هسته ای رژیم جمهوری اسلامی در خدمتِ سرزمین ایران و ناسیونالیسم ایرانی و برای توسعهءِ اقتصادی و برای رفاه شهروندان و در خدمت امنیّت ملّی است ؟ آیا برنامهءِ انرژی اتُمی و تولید سلاح هسته ای، در خدمت دین و بنیاد گرایی اسلام و پاسداری از مسلکِ شیعه گریِ صفویِ قزلباش به رهبری سیّد علی خامنه ای و برای سرکوب ناسیونالیسم ایرانی نبوده و نیست ؟ آیا برنامهءِ انرژی اتُمی نظام جمهوری اسلامی به انزوای بین المللی ملّت ایران در جهان غرب و دمکراتیک منجر نشد و خدمتِ صد در صد به پان ترکیسم و پان عربیسم و  دادن بهانه به سایر رقیبان دور و نزدیکِ ایران در منطقه نبوده و نخواهد بود ؟

  انرژی هسته ای، دین اسلام ،و انقلاب اسلامی 57

● با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی رهبر انقلاب آیت الله خمینی استفاده از انرژیِ اتُمی را غیر اسلامی و حرام  ارزیابی کرد و گفت این دانش استکباری و استعماری و دست آوردِ کشورهایِ غربی  است و بطور کلی طرح و برنامهءِ  انرژی اتُمی در نظام جمهوری اسلامی از دور و برنامه خارج شد. در جنگ 8 سالهءِ ایران و عراق، نیروی هوایی عراق تأسیسات اتُمی نیمه تمام در منطقهءِ بوشهر را بمباران کردند و آرزوی آیت الله خمینی و  دشمنانی مانند صدام حسین برآورده شد. امروز نظام جمهوری اسلامی به رهبری سیّد علی خامنه ای زیرکانه  شعار انرژی اتُمی در اسلام حرام استِ آیت الله خمینی را فقط به موضوع ساختن بُمب اتُم در اسلام حرام است تبدیل کرده اند.

● بدونِ شک و قطعأ میتوان نتیجه گری کرد که: « این رژیم جمهوری اسلامی نیست که طرخ استفاده از انرژی اتُمی را در ایران در پیش گرفت، بلکه برعکس این رژیم جمهوری اسلامی و رهبرانِ دیرور و امروز آن هست که این دانش و تکنولوژی را در قدم اوّل حرام و غیر اسلامی اعلام کردند و در نهایت با توسل به سیاست خارجی بینادگرایی و خشونت آمیز اسلامی شیعهءِ صفوی قزلباش و در نتیجهءِ مناسباتِ آنارشیسم و نسنجیدهءِ خود و با بی اعتماد ساختن جوامع جهانی و سازمان انرژی اتُمی به نظام جمهوری اسلامی، ملّت ایران در پیشگاه جوامع بین المللی و در مقابل سازمانهای وابسته به سازمان ملل و سازمانِ انرژی اتُمی ار حق و حقوق طبیعی و صد درصدِ خود برای استفادهء صلح آمیز و سیویل از انرژی اتُمی محروم گردیده است.

کوتاه سخن:. این جهان غرب به سردگیِ ایالات متحدهءِ آمریکا و جهان دمکراتیک و بویژه "ملّت و حکومت اسرائیل" نبوده و نیست که سرزمین و ملّت ایران را برای استفاده از انرژی هسته ای سیویل و صلح آمیز با مشکلاتِ بسیاری روبرو ساخته است، بلکه این شخص علی خامنه ای و دستگاه بیت رهبری و سپاه پاسداران تحت فرماندهی او، و دستگاه مافیایی نظام جمهوریِ اسلامی است که حقوق ملّیِ ایرانیان را در عرصهء بین المللی پایمال و استفاده از انرژی اتُمی را سد کرده است ».

.................................................................................................

 

در نمودار بالا مشاهده میشود که اورانیوم  ذخیره برای 40 سال آینده تمام خواهد شد و نفت گاز ذخیره برای مدّت زمان بیشتری هست. کارشناسان و مسئولین نظام اسلامی به ملّت ایران حقیقت را نمی گویند که گذشته از خطرات و زیانها، انرژی هسته ای هم جاودانه نیست.

...........................................................................................

 سلاح اتُمی در پوشش استفاده از انرژی اتُمی از سوی نظام جمهوری اسلامی

رهبرانِ نظام جمهوری اسلامی با اتکا و قبولِ  قراردادِ منع استفاده از سلاحهای کشتار جمعی: اتُمی، بیولوژی، و شیمایی (ABC)، 1970 میلادی از دورانِ سیستم شاهنشاهی، از سال 1985 میلادی بدون اطلاع دادنِ جوامعِ جهانی و بدونِ در جریان گذاشتن سازمان انرژی اتُمی Internationale Atomenergie Organisation (IAEO)، برنامهءِ استفاده از انرژی اتُمی را به منظور تولیدِ سلاح اتُمی، بطور مخفیانه در دستور سیاست خارجی و نظامی خود قرار دادند.

● دلایل عمدهء روی آوریِ نظام جمهوری به سلاح هسته ای را میتوان: 1- جنگ 8 سالهء ایران و عراق 2-  محور شرارت نامیدن جمهوری اسلامی از سوی پرزیدنت بوش(پسر) که نظام جمهوری اسلامی و حکومت بشار اسد در سوریه برای حفظ بقا و ادامهء حکومت خودکامهءِ خود تصمیم به ایجاد و تدارکِ سلاحهای کشتار دستجمعی، (ABC) گرفتند 3- حفاظت و استحکام بخشیدن به نظام ولایت فقیهی جمهوری اسلامی در عرصهء بین المللی و اهرمی برای سرکوب درون کشور بود و هست 4- سیاست سران نظام جمهوری اسلامی است که از طریق دست یافتن و در اختیار داشتن بُمب اتُمی و سلاحهای کشتار جمعی دیگر، با ایجاد رعب و وحشت و برهم زدنِ نظم و امنیّت جهانی  و تهدید نابودی کشور و ملّت اسرائیل، جوامع اروپایی و ایالات متحدهءِ آمریکا و کشورهای دمکراتیک دیگر را مجبور کند که مشروعیّت حقوقی و حقیقی این نظام پسامدرن را بپذیرند و پایداری نظام دیکتاتوری جمهوری اسلامی را تضمین و از سیاست تغییر رژیم اسلامی تهران و یا انتقاد از آن خودداری کنند. در حقیقت این روش و سیاست حکومتگرانِ نظام جمهوری اسلامی را میتوان یک نوع گروگانگیری و باجگیریِ بی پرنسیپ در قرن 21 دانست، که مایهءِ آبروریزی هرچه بیشتر سرزمین و ملّتِ ایران در برابر چشم دیگر مردمانِ جهانِ پیرامونی است.

 ●از همان آغاز که نظام جمهوری اسلامی بدون رعایت قوانین سازمان انرژی اتُمی، برنامهءِ انرژی هسته ای خود را پنهانی و زیر زمینی دنبال میکرد، سازمان بین المللیِ انرژی اتُمی و ایالات متحدهءِ آمریکا و کشورهای غربی و صنعتی به اهدافِ نهایی سران نظام جمهوری اسلامی پی برده بودند، امّا رهبران نظام اسلامی همه چیز را انکار و از بازدید و کنترل بازرسان سازمان  بین المللی انرژی اتُمی از تأسیسات انرژی اتُمی و غنی سازی اورانیوم و تولید پلوتونیوم در ایران جلوگیری کردند.

● پیشوایان نظام جمهوری اسلامی زمانی واقعیّت برنامهء انرژی اتُمی و غنی سازی اورانیوم و تولید پلوتونیوم در ایران را پذیرفتند، که در ماه دسامبر سال 2003 میلادی سرهنگ قذافی در لیبی خود پیشقدم شد که به برنامهءِ انرژی هسته ای و  تولید سلاح اتُمیِ خود در کشور لیبی پایانی ببخشد و همهءِ اطلاعات و طرح و نقشه ها را در اختیار سازمان بین المللی انرژی اتُمی قرار داد.

● سازمان بین المللی انرژی اتُمی از طریق سرهنگ قذافی و از طریق مطالعهء طرح و نقشه هایِ کشف شدهءِ شبکه (Netzwerk) برای تهیّهءِ سلاح اتُمی در لیبی بکار گرفته شده، پی بُرد که سیستمِ موردِ استفاده در لیبی: P-2- Zentrifugen (سیستم گریز از مرکز برای جدایی مواد از یکدیگر) است که بوسیلهءِ مهندس A.Q. Khan "عبدالقدیرخان" پاکستانی در اختیار حکومت لیبی قرار گرفته است. سازمان بین المللی انرژی اتُمی و جهان غرب بر این عقیده هستند که این سیستم P-2- Zentrifugen را عبدالقدیرخان به حکومتهایِ کرهء شمالی و ایران و حتّی به تروریستهای بنیادگرای اسلامی مانند "القاعده" هم تحویل داده است.

● آشکار شدنِ جریانِ انرژیِ هسته ای و سلاح اتُمی لیبی در سال 2003 میلادی، آغازی بود برای پرده برداشتن بر پروسهء انرژی اتُمی اسرار آمیز و پنهانِ تقریبأ 8 سالهء نظام جمهوری اسلامی، که در همین راستا بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتُمی سئوالی را پیش پایِ مسئولین نظام جمهوری ایران گذاشتند، که آیا آنها طرح و نقشه های مهندس پاکستانی"عبدالقدیرخان" را دریافت کرده اند، که حکومتگران نظام اسلامی تهران با پاسخی منفی، اظهار داشتند که نظام اسلامی هدف و طرح و برنامهء تولید سلاح اتُمی را ندارند، امّا تکنولوژی وسیستم  P-2- Zentrifugen که در لیبی بکار گرفته شده است را خود نظام جمهوری اسلامی با کمک کارشناسان "دانشگاه شریف" کسب و در اختیار دارند، این ادعای مسئولین نظام جمهوری اسلامی باعث شد که برنامهء استفاده از انرژی اتُمی این نظام بیشتر و وسیعتر زیر سئوال رود و گمانه زنی ها برای تولید سلاح هسته ای از سوی نظام جمهوری اسلامی به یقین تبدیل شود.

بهانه هایِ جمهوری اسلامی برای استفاده از انرژی هسته ای

1- ایران برای توسعهءِ اقتصادی و اجتماعی  به انرژی هسته ای نیازمند است 2- سلاح اتُمی با دین اسلام سازگار نیست 3-  غرور ملّی ایرانیان ایجاب میکند که مانند همسایگان خود از جمله *پاکستان* از تسلیحات نظامی(پاکستان 1998 میلادی به سلاح اتُمی عملأ دست یافت) مشابه برخوردار باشند 4-  ایران به مناسبت حفظ امنیّت ملّی خود باید امکان دسترسی به سلاح اتُمی را داشته باشد 5- منابع انرژی نفت و گاز محدود و روزی تمام خواهد شد، از سوی دیگر با افزایش مصرف داخلی، درآمد ارز از صدور و فروش نفت و گاز کاهش خواهد یافت 6- کشورهای غربی شاه ایران را در ساخت انرژی اتُمی یاری دادند، حال چرا همین کشورهای غربی از تأسیسات انرژیِ اتُمی در نظام جمهوری اسلامی جلوگیری میکنند 7- ایران از سوی کشورهایی که دارای سلاح هسته ای هستند: [ پاکستان و هندوستان در شرق، روسیّه در شمال، اسرائیل در غرب، و ناوگانهای جنگی آمریکا در خلیج فارس در جنوب و حضور آمریکا در منطقه ، بویژه در همسایگی شرق و غرب ایران یعنی در کشورهایِ: افغانستان و عراق، و حضور آمریکا در کشورهای تأسیس شده بعد از فروپاشی اردگاه سوسیالیسم در آسیای میانه  8- از دیدگاهِ سرانِ نظام جمهوری اسلامی،  آمریکا و بعضی از حکومتهای اروپا و جهان غرب هدف دارند که نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، بنا بر این نظام جمهوری اسلامی برای دفاع از خود و برای بقای انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه به سلاح اتُمی احتیاج دارد.

بی اساسیِ 8 بهانهءِ جمهوری اسلامی برای استفاده از انرژی اتُمی

● تمامی 8 مورد در بالا مذکور از سوی سردمداران رژیم اسلامی برای استفاده از انرژی اتُمی بی اساس و یکی دیگری را نفی میکند و با اتخاذ سیاست های سرکوب بکار گرفته در درون کشور و در سیاست خارجی آن کاملأ متضادِ صد در صد  میباشد. اگر نظام جمهوری اسلامی براستی در پی استفادهء صلح آمیز از انرژی اتُمی می بود، چرا از همان آغاز طبق اصول و قوانین بین المللی برنامه کسب انرژی اتُمی صلح آمیز که حق مسلم ملّتِ ایران هست را به سازمان بین المللی انرژی اتُمی و به جهانیان و به کشورهای غربی و صنعتی اطلاع نداد و 8 سال آنرا پنهان کرد، امری که قانونی است پنهان کردن نداشت و ندارد ؟.

● چرا طبق همان قراردادهای 1977 میلادی ساخت تأسیسات نیروگاههای اتُمی ایران را به جمهوری فدرال آلمان واگذار نکرد ؟. امنیّت و تکنولوژی دانش و ساخت نیروگاههای اتُمی آلمان در جهان شهرت جهانی دارد و یا از کشور روسیّه ؟. از یک سو مسئولین نظام اسلامی میگویند که سلاح هسته ای در دین اسلام حرام است، امّا از سویی دیگر تأکید دارند که نظام جمهوری اسلامی از هر سو مورد حمله و در محاصره است و باید با سلاح هسته ای از بقا و پایداری خود بتواند دفاع کند !!!.

● نظام جمهوری اسلامی هدفمند مردمان و حکومتهای دوست و متحدان تاریخی از گذشته های دور تا به امروز ایرانیان را به دشمنان آنها تبدیل کرده و در مقابل دشمنان قسم خوردهء دیروز و امروز سرزمین و ملّت ایران را به دوستان و متحدان استراتژیکِ خود برای نابودی و بر باد دان منافع و منابع و سرمایه های ملّی به میدان آورده است .

در شرق، پاکستان و هند دشمنی با ایرانیان ندارند، ایرانیان با ملّت و حکومت اسرائیل هم هیچگونه مشکلی نداشته و ندارند، تنها مردم و حکومتی که ایرانیان میتوانند با آنها در خاورمیانه و شمال آفریقا روابط دوستانهءِ عمیق و استراتژیهای مشترکی را با همکاری هم به پیش ببرند و از تکنولوژی کشاوری و سایر دست آوردهای دیگر آنها استفاده کرد، مردم و حکومت اسرائیل است.

● حضور نیروی ارتش آمریکا و انگلستان و سایر کشورهای غربی در حوزهء خلیج فارس و تقویت نظامی ، اقتصادی ، و  سیاسی همدستان و هم پیمانان آنان از جمله ترکیه و عربستان سعودی و سایر متحدان آنها در منطقه تنها و تنها از وجودِ نظام جمهوری اسلامی و از برآیند شعارها و عملکردهای غلط و پیشه کردن سیاست های نادرست رهبر انقلاب علی خامنه ای و بیت رهبری نظام اسلامی است.

سلاح اتُمی تضمین تمامیّت ارضی و امنیّت ملّی ایران نیست، بر عکس این تلاش  سران نظام اسلامی به داشتن سلاح هسته ای و وجود نظام جمهوری اسلامی است که باعث فروپاشی شیرازهءِ کشور و گسست امنیّت ملّی سرزمین ایران در منطقه و جهان است.

● اگر استفاده از انرژی اتُمی به بهانه تمام شدن انرژی منابع نفت و گاز است، منابع اورانیوم خام و طبیعی برای سوخت چرخهء هسته ای زوردتر از منابع نفت و گاز در جهان به اتمام خواهد رسید، منابع انرژی اتُمی فقط 6% از انرژی مورد نیاز در جهان را تأمین خواهد کرد و فقط زمان اتمام آن 40 سال دیگر هست. در صورتیکه میانگین  اندوختهء نقت و گاز 60 سال میباشد.

● کدام پدیده و آفت زمینی و آسمانی و کدام رُخداد طبیعی و غیر طبیعی، کدام سلاحهای کشتار جمعیِ بیولوژیک و میکروبی، شیمیایی و کدام سلاحهای  اتُمی در هر شمار و گسنردگی میتواند مانند نظام جمهوری اسلامی غرور ملّی ایرانیان را در هم بکوبد و نابود کند که اکنون این نظام قرون وسطایی با تولید بُمب اتُمی میخواهد از غرور ایرانیان پاسداری کند، مگر دیگر غروری و رمقی و آبرویی برای ایران و ایرانی بجا مانده است ؟.

● کدام سلاحهای اتمی و کشتار دستجمعی، کدام امواج رادیوآکتیو با هر فشردگی و با در صد بالای آلودگی و طول عمر حداقل یک میلیون سال برای خرابی و خطر برای تندرستی انسانها و طبیعت و محیط زیست، از امواج اسلام سیاسی و ایدئولوژیک که طی 1400 سال سرزمین و هوای تنفسی را بر ایرانیان آلوده و مسموم کرده و میکند !.

● کدام قدرت متافیزیک و زمینی و کدام امواج رادیوآکتیو و کدام دشمنان میتواند مانند شاخهءِ دینی و مسلک شیعه گری صفوی قزلباش در مدّت 34 سال نظام جمهوری اسلامی، این چنین ایرانیان را زمین گیر و در بیهوشی تاریخی ، فرهنگی، و در جهالت جهان بینی و از خود بیگانگی و بیگانه پرستی، در عقب ماندگی و انزوا و در فقر اندیشه ورزیِ راسیونال فرو برد !.

● در نظام جمهوری اسلامی که تورم 50% و رشد اقتصادی آن منفی دو رقمی روزافزون، و نسل جوان کشور با نرخ بیکاری 40 % روبروست و آینده ای را تصور نمیکند و از تشکیل یگ زندگی معمولی امّا شرافتمند محروم است، در نظام اسلامی که از سیستم اقتصادی دانش محور و تولید محور بر پایهءِ شایسته سالاری و مهارتهای نیروی انسانی خبری نیست، و گردش اقتصادِ مصرف محور در کنترل دین گرایی ولایت فقیه و نظامی گری سپاه پاسداران و بسیچیان و در چنگِ گروههایِ مافیایی و رانتخوار وابسته به دستگاهِ نظام اسلامی و نوکران سر سپردهءِ بیت رهبری است، در سرزمینی که 50 % شهروندان زیر خط فقر بسر میبرند و گرانی و کمبودِ مایحتاج امرار معاش وجود دارد، این ضرورت استفاده از انرژی هسته ای دیگر چه معمایی است !!. 

● برای دور زدن تحریمهای اقتصادی از سوی کشورهای غربی، گردش اقتصاد و سرمایه های ملّی ایران چنان دچار هرج و مرج و آنارشیسم شده است که برای رساندن یک وسایل یدکی و یک ابزار سادهءِ مورد احتیاج صنعتی، هزاران شبکهء مافیایی و رانتخوار تحت سرپرستی و هدایت بیت رهبری سرمایه های ملّی کشور را به غارت میبرند. این وسایل و ابزار یدکی باید حداقل از چهار کشور و چندین ایستگاه باج گیری و رشوه خواری بگذرد.

.............................................................................................................

در نمودار بالا، مدّت ذخیره و درصد ذخیرهء مواد انرژی زا، نمایش داده شده است و انرژی ذخیره اورانیوم فقط 6% میباشد. انرژی هسته ای تکنولوژی کهنه شده ای است. کشورهای پیشرفته به فکر انرژی فردا از طرق دیگر هستند. رقابت های جهانی هم دیگر بر اساس تکنولوژی هسته ای نیست، بلکه  در سطح قطب بندیهای تکنولوژی اطلاعاتی و پرورش نیروی انسانی ماهر میباشد.

........................................................................................

نرمش قهرمانانه و انرژی هسته ای

با فاش شدن برنامه انرژی هسته ای و روند تولید سلاح اتُمی از سوی مسئولین نظام جمهوری اسلامی در 21 اُکتبر سال 2003 میلادی، سه وزیر خارجهءی آلمان، فرانسه، و انگلستان به تهران سفر کردند و پیمان نامه ای را با رئیس وقت شورای امنیّت ملّی ایران، یعنی آقای حسن روحانی، همین رئیس جمهور امروز نظام اسلامی را امضاءِ کردند. محتوای این پیمان نامه بدین قرار بود که نظام جمهوری اسلامی پروسهءِ غنی سازی اورانیوم را متوقف خواهد کرد.

در مقابل کشورهای اروپایی هم متعهد شدند که به ایران امتیازات اقتصادی و تکنولوژی پیشرفته بدهند و در تهیّه رآکتورهای آب سبک(Leichtwasserreaktor) برای تولید برق و پژوهش بویژه در بخش پژشکی با ایران همکاری کنند، بشرطی که مسئولین جمهوری اسلامی از برنامهء اتُمی خود بگذرند.

● اوایل سال 2004 میلادی مسئولین نظام جمهوری هم پذیرفتند که بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتُمی برای تحقیق و بررسی تأسیسات اتُمی نظام جمهوری اسلامی میتوانند به ایران سفر کنند، ولی مقامات جمهوری اسلامی در اواسط همان سال 2004 با زیر پاگذاشتن قرارداد 2003  آقای روحانی، دوباره چرخهءِ هسته ای غنی سازی اورانیوم را بکار انداختند.

● مطابق با قرارداد پاریس، که گذشته از وزیران خارجی سه کشور آلمان، فرانسه، و انگلستان، آقای سولانا  Javier Solana نمایندهء امنیّت و امور خارجی اتحادیّهءِ اروپا هم حضور داشت دوباره با دادن امتیازات اقتصادی و تکنولوژی به جمهوری اسلامی، مسئولین نظام دوباره پذیرفتند که از غنی سازی اورانیوم دست بردارند.

● بطور خلاصه در نشستها و قراردادهای بعدی از سال 2003 تا به امروز بحث شفافیّت بخشیدن به مشاجره و به برنامهءِ انرژی اتُمی ایران پایانی داده نشده است و این موضوع، به یک نوع  بازی موش و گربه بین جهان پیرامونی و نظام ولایت فقیه در جریان است که چشم اندازی بسود امنیّت و منافع و استقلال ملّی ما وجود ندارد و طبق داده ها و شاخص ها نمیتوان نتیجهء مثبت آنرا در آینده هم پیش بینی کرد.

● امّا چرا رژیم جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی سیّد علی خامنه ای، با اینهمه سرو صدا و شعار دادن و مقاوت بعد از 10 سال، بطور ناگهانی در مقابل جهان غرب زانو زده و تسلیم اوامر آنها شده است. پرداختن به این موضوع خود به نوشتاری طولانی نیاز دارد که بطور خلاصه به برجسته ترین آنها شتابان می پردازم:

1- دوران بنیادگرایی دینی اسلامی در خاورمیانه و شیعه گری 12 امامی در ایران عملأ دوران خود را طی کرده است و ضرورت جایگزینی روند سکولاریسم و عقل گرایی و خردگرایی(راسیونالیسم) از هر زمان دیگر پدیدار گشته است،

2- شعارهای مشخص نظام جمهوری اسلامی از جمله: صدور انقلاب اسلامی، آزادی بیت المقدس، حاکمیّت مستضعفین در جهان، فراگیر کردن انقلاب اسلامی با ابزار اسلام سیاسی و ایدئولوژیک، نابودی ملّت و کشور اسرائیل، دوران پراگماتیسم رفسنجانی، پروسهء اصلاحات نظام جمهوری اسلامی، پروسهء نظامی و پادگانی کردن حکومت و کشور همه بی اثر و تهی شده و ملّت ایران با سربلندی و خشم بر سر موضوع مطالبات دمکراتیک خود ایستاده، و بخوبی میدانند که این رژیم دیگر توان پاسخگویی و عملی کردن خواسته های دمکراتیک آنها را ندارد و عمر آن به پایان رسیده است.

3-  با برکناری مُرسی رئیس جمهور مصر از اخوان المسلمین بهار عربی مسیر اصلی خود را در کشور مصر باز یافت و مصر این کشور پیشتاز و تأثیر گذار در جهان عرب از بنیادگرایی اسلامی فاصله گرفت و در جهت سکولاریسم و ایجاد حکومتی دمکراتیک در حرکت میباشد. جنبش دمکراتیک و سکولار و مدرن مردم مصر آرزوهای 34 سالهء نظام جمهوری اسلامی را بر باد داد 4- کشور سوریه ویران و بشار اسد همدست و هم پیمان نظام جمهوری اسلامی و پسر خواندهء علی خامنه ای در خون بیش از صد هزار نفر غوطه ور است. و به دست و پای کشورهای غربی افتاد و اکنون به اجبار به خلع سلاح خود پرداخته و طولی نخواهد کشید که نظام جمهوری اسلامی مانند سوریه مجبور خواهد شد که خود را خلع سلاح کند و تسلیم غرب شود ، که اکنون اینکار را دارد میکند

5- با ناتوانی بشار در سوریه جمهوری اسلامی دیگر دسترسی به شعیان جنوب لبنان ندارد و دیگر کشور اسرائیل در تیر رس آن نیست و اهرم زروگویی دیگرش را از دست داده است، از این گذشته شیعه گری در میان مسلمانان سنّی جهان دیگر جایی ندارد.  6- نظام جمهوری اسلامی دریافت که در شرایط سخت مانند بشار اسد در سوریه، روسیّه و چین منافع ملّی خود را در نظر دارند و هرگز برای بقای نظام جمهوری اسلامی بر علیه غرب لشکر کشی نخواهند کرد و تازه چین و روسیّه بهترین روابط اقتصادی را با اروپا و آمریکا دارند 8-  تحریمهای اقتصادی، سیاسی آمریکا و کشورهای صنعتی رژیم جمهوری اسلامی را به زانو درآورد و اقتصاد بیمارگونهءِ آنرا فلج کرده است

9- تحریمها سیستم بانکی و داد و ستد و گردش ارز نظام جمهوری اسلامی را مختل کرد، و دیگر رهبران نظام و نمایندگان مجلس، رانتخوران نظام، سپاه پاسداران و بسیج، و بویژه آقازاده از جابجایی ارز و خارج کردن سرمایه های ملّی محروم شدند، ملّت ایران سالهای سال است که در اثر سیاست گذاری نظام جمهوری اسلامی در بدترین شرایط روزگار  میگذرانند، و رژیم از سیاست اشتباه خود کوتاه نیامد و به مناسبت بهبود زندگی آنها همسویی با غرب را انتخاب نکرد، امّا همینکه دامنه های تحریمها بیت رهبری و آقازاده ها و خودی ها را گرفت، علی خامنه ای به دامن غرب افتاد. 10- کاهش 60 درصدی تحریم خرید نفت از ایران، و تحریم 100% آن در دستور کار آمریکا و متحدانش رهبران نظام را به وحشت انداخت 11-  فشار عملکرد دیکتاتوری 34 سالهء نظام جمهوری اسلامی بر مردم و اضافه بر آن فشار حاصله از تحریمها، در درون کشور نظام جمهوری اسلامی را با یک بحران جدی مواجه کرده که سقوط حتمی خود را در جلو چشم می بیند

 12- رهبران جمهوری  اسلامی میان سقوط نظام جمهوری اسلامی و تسلیم شدن در مقابل آمریکا و کشورهای غربی، یکی را باید انتخاب کنند که اکنون با شعار دادن 34 سال بر علیه آمریکا و غرب، و با شعار نابودی کشور اسرائیل و با وارد کردن ضربات سنگین مالی و ملّی جبران ناپذیر بر سرزمین و ملّت ایران، اکنون به دست و پای آنها افتاده است که از برزمین افتادن خود جلوگیری کند. برای ملّت ایران نظام جمهوری اسلامی سالهاست که بر زمین افتاده است.

|اُکتبر|2013 میلادی| آلمان| ناصر کرمی|

....................................................................................................

برای اطلاعات بیشتر به لینکهای زیر مراجعه شود.

هزینهء سنگین، بیماریها، و آلودگی طبیعت، ناشی از انرژی اتُمی در لینک زیر

http://www.iranglobal.info/node/7488..

شمار سلاحهای هسته ای در جهان، همراه با دیاگرام، در لینک زیر:

http://www.iranglobal.info/I-G.php?mid=2-62685  

میزان تولید اورانیوم در جهان، همراه با دیاگرام در لینک زیر:

http://www.iranglobal.info/I-G.php?mid=2-63436

آیا انرژی اتمی دیگر آینده ای دارد ؟ در لینک زیر:

http://www.iranglobal.dk/I-G.php?mid=2-65643

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناصر کرمی
آرشیو نویسنده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.