رفتن به محتوای اصلی

نقدی بر فریبرز رئیس دانا و چند کامنت جالب و خواندنی!

نقدی بر فریبرز رئیس دانا و چند کامنت جالب و خواندنی!

کیانوش توکلی

نقدی بر مصاحبه VOA با فریبرز رئیس دانا!

جناب ایرانی ! متاسفانه تحلیل شما هم نادرست است . برای اینکه خاک به چشم حداقل نسل جوانی که در داخل ایران پرچم مبارزه علیه فاشیسم مذهبی _ نظامی را بر دوش می کشد_ نپاشیم ،باید حقیقت را آن طور که گذشت را نوشت . منهم در آن سالهای عضو فدائیان اکثریت بودم ،منهم بهمراه میلیون ها ایرانی که شاید چیزی هم از سیاست نمی دانستند در خیانهای تهران «مرگ بر امریکا گفتم » و نمی دانستیم که این در واقع« مرگ بر خودم» است ،چرا که افراطیون اسلامی یعنی همین کودتاچیان از این شعار نا بخردانه گلوله و شلاقی ساختند که بر قلب و جان مخالفین استبداد کوبیدند... .آری سی سال گذشت . رهبری حزب توده دستگیر و بیش از نیمی از انان در زندان مردند و یا اعدام شدند . دهها هزار توده ای و اکثریتی یا دستگیر ، فراری و یا از کشور خارج شدند . این دو سازمان در این سی سال دستخوش تحولات فکری کم و زیاد شده اند که اکثر آنان با گذشته خود فاصله جدی گرفته اند .

اکنون فرزندان آنان پای به صحنه مبارزه گذاشته اند ؛طبق بخشنامه داخلی وزرات اطلاعات بخشی از جوانانی که در روزهای عاشورا و دیگر روزهای هشت ماه اخیر در خیابانها بودند فرزندان همین نسل توده ای و اکثریتی هستند که طبق خبری که در همین ایران گلوبال منتشر شد . دستگاه اطلاعاتی کودتاچیان دستور بررسی و تعقیب همین فرزندان این نسل راصادر کرده اند. نگاهی به همین امید منتظری که پدرش اکثریتی بود و در سال 67 اعدام شد و مادرش عضو مادران صلح چندی پیش دستگیر شد و همچنان مورد آزار اذیت قرار می گیرد. .

فیلم خانواده ای که پدررا در سال 67 اعدام کردند و فرزند و مادر را در عاشورا 88 بازداشت کردند

بنابراین هیج توده ای و اکثریتی شناخته شده ای نیست که تفکری به مانند رئیس دانا داشته باشد. رئیس دانادر گذشته عضو و یا هوادار هیج حزب و سازمانی نبود و اصولا معلوم نیست از کجا سر برآورده و« مشهور» شده است . او اصولا در آن زمان اصلن فرد شناخته شده ای نبود چرا که اگر ادم سر شناسی بود که نمی توانست در داخل کشور بماند .

در مورد ناصر زرافشان ایشان نه اکثریتی بود و نه توده ای و جز زندانیان سیاسی سر شناس زمان شاه بودو و کیلی که در ارتباط با قتل های زنجیره ای دستگیر شد و چند سالی هم در زندان ماند و این درست است که هنوز تفکر ضد امپیریالیستی دارد ولی واقعا مرد شریفی و مبارزی است و حساب او با رئیس دانا جدا است و سمت مبارزه زرافشان علیه کودتاچیان حاکم است . در ضمن این هم را اضافه کنم اگر فدائیان اکثریت در آن سالها اشتباه کرده اند ولی بارها از خود انتقاد کرده اند و در «کتاب گنگره» خود تا حد اعترافات مذهبی پیش رفتند . ...

ولی سازمان مجاهدین خلق ، فدائیان اقلیت ، راه کار گر و دیگر جریانات افراطی و رادیکال متاسفانه کمتر از گذشته درست گرفتنه اند ..هر چند سمت اصلی مبارزه آنان علیه رزیم پلید اسلامی بود ولی مبارزه مسلحانه زود رس و یا اقدام بلافصل برای سوسیالیستی کردن ایران در حالی که سوسیالیسم و کمونیست در حال فروپاشی بود ...اما در مورد سلطنت طلبان امروز فقط یک بخش از انان یعنی حزب مشروطه تا حدودی از گذشته استبدادی شاه درس گرفته اند ؛متاسفانه بقیه سلطنت طلبان همچنان بر استبداد سیاسی مانده اند ....

ایرانی :

جناب کیانوش تعجب نکنید و تازگی هم ندارد . در گذشته کیانوری ها و فرخ نگهدارها جنایات حکومت اسلامی را توجیه می کردند و خاک در چشم آزادیخواهان ایران می پاشیدند ، امروز این وظیفه برعهده رئیس داناها و زرافشان هااست تا با اراجیف خود در کنار خامنه ای و احمدی نژاد قرار گیرند و با تئوری های بی اعتبار و هزار بار شکست خورده خود برای نجات حکومت "ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی جمهوری اسلامی " !!!!! تلاش کنند .

حامدایرانی :

/خدمت توکلی گرانقدر- باتشکرازنوشته خوب وبموقع ومخصوصآتمایز واقعی بین ناصرزرافشان بعنوان انسانی شریف،ووکیل واقعی مردمی دردفاع اززندانیان سیاسی وبازماندگان آنهابااشخاص" کاریه ریست "وموقعیت طلب وسودجو...

پیامی که درجواب" ایرانی"نوشته ایدبروشنی مسائل اصلی رابازگونموده اید،متاسفانه فقط جمله آخراین پیام راجع به بخش "حزب مشروطه"نمیتواند موردتوافق باشد،زیرا:

اگرحزب مشروطه آن بخش ازطرفداران سلطنت باشد که تحت رهبری داریوش همایون است،نه تنها ازگذشته استبدادی ودیکتاتوری سلطنت 57ساله ساخت انگلیس،انتقاداصولی نکرده،ازگذشته خودداریوش همایون هم انتقادنکرده است.

اگراین داریوش همایون،همان داریوش همایون زمان حکومت ملی،رهبرحزب سومکا،فاشیست های وطنی که بخاطر تخریب وآتش زدن کتابفروشی های مردمی،رهبری چماق داران وفالانژهای ضدمردمی،حداقل سه باردزمان حکومت ملی مصدق زندانی شده است،یکی ازوزرای حکومت پهلوی دوم بوده که درزمان وزارت ایشان همکاران ساواکی آقای داریوش همایون،دست وپای زندانیانرابرای گرفتن اطلاعات ،میبریدند ومیسوزاندند،یعنی دست ایشان بخون مبارزین دوران شاه آلوده است،

که امروزه ژست دموکرات وآزادی خواهی گرفته است وبارهاوبارها گفته است که دربرابرخواسته های ملی غیرفارس زبانان درکنارجمهوری اسلامی قرارخواهدگرفت درست مثل مزدک "خوش دهن "

معروف این سایت وهمفکراحمدی نژاد

دمکرات مِابان :

اقلا متن مصاحبه را درج کنید اقلا برای رعایت انصاف این مصاحبه را در سایت میگذاردید که دیگران هم بخوانند وخود قضاوت کنندونه اینکه شما بجای دیگران قضاوت کنید . این نمیتواند برای «دمکراتهایی »مانند شما جالب باشد

کیانوش توکلی :

جناب « دمکرات مِابان» اولا ایران گلوبال تنها مصاحبه دیگران را برای قضاوت در این جا کپی نمی کند بلکه علاوه بر اطلاع رسانی، اعضای مدیریت سایت هم می کوشند که با نام خود نوشته و یا سخن دیگران را تجزیه تحلیل و یا به قول شما قضاوت کنند .سابقه سی و چهل سال فعالیت سیاسی چنین اجازه ای را به ما می دهد. اما در مورد اصل مصاحبه فایل جداگانه آن موجود نبود که ان را در سایت بگذاریم اگر شما خلاف این نظر، نوشته ای از رئیس دانا را در دست دارید می توانید به ما بدهید که در سایت بگذاریم بنظر من رئیس دانا به مانند چاوز به نوعی در کنار دولت جمهوری اسلامی قرار دارد

دمکرات مِابان :

در ایران گلوبال

بالاخره منبعی باید شما پیدا کرده باشید که نقد وقضاوت خود را بر آن اساس ومبنی نوشته اید ؟ خوب این منبع کجا بوده است آنرا اینجا نیز علنی کنید . بهرحال ادعای «سی وچهل سال سیاسی »بودن یک طرف برخورد یک طرفه بحث دیگر است . من خواننده از کجا بدانم که شما برچه اساسی نقدی میکنید . شما حتی یک نقل قول هم که برا ی نقد مرسوم است چند جمله نیاوره اید ؟ ولی بهرحال این نوع برخورد نشان میدهد که «مبارزه سیاسی سی وچهل سال »باعث نشده است که شما دمکرات تر برخورد کنید و نقد خود را بامتن بنویسید تا خواننده یک قضاوت خود داشته باشد.

این قضاوت شماست در مورد گفتار فریبرز داناست که میخواهید خواننده خود را قانع کنید ویا با خبر کنید که چنین فردی چنین مواضعی داشته است و خواننده نمیتواند بر روی هوا تنها حرفهای شما را بپذیرد چون «سی چهل سال » برا خود مبارزه سیاسی و یا سیاسی بودن قائل هستید

منوچهر حقیقت جو :

داستان فریبرز رئیس دانا کمی پیجیده و تا حدی می شود گفت ( پلیسی ) است . چرا که به نوعی با قتل زنده یاد پیروز دوانی گره خورده است . پیروز دوانی کسی بود که بدستور اژه ای پس (از قتل فروهر ها) کشته و در حیات منزل اژه ای دفن شد ه است و موضوع خیلی خیلی سکریت بود بگونه ای که تا امروز کسی از این راز با خبر نیست و هنوز علیرغم پی گیریها از طرف خانواده دوانی ها هیج خبری از او نیست. در سالهای پس از 67 مثلثی از افراد زیر تشکیل شد : عمو یی ، رئیس دانا و پیروز دوانی تشکیل شد. شاید عمویی اصولا بی اطلاع بود که این مثلت علنی دامی برای مبارزان بود بگونه ای که هر توده ای و یا اکثریتی که آزاد می شد پیروز بسراغ او می رفت و خود را نماینده جریانی که قصد دارد دست به مبارزه مسلحانه علیه رژیم بزند؛ معرفی می کرد و خوشبختانه همه در همان صحبت اولیه پی می بردند که این یک دام از سوی وزرات اطلاعات رژیم است و طرف هم خودش را به آن راه می زد ...حالا چرا پیروز دوانی شخصی که خواهر زاده مرد هزار چهر عباس شهریاری_ همانی که بدستور ساواک ،تشکیلات تهران حزب توده را برای بدام انداختن مبارزان جوان توده ای براه انداخته بود و توسط چریک ها در سال 55 اعدام انقلابی شد_بود.عمویی از جریان بی خبر بود ولی این سه با هم بطور علنی رفت و آمد داشتند و محفل آنان پاتوق بچه های توده ای و اکثریتی بود .پس از قتل دوانی این مثلث از هم پاشید و رئیس دانا کلمه ای در این باره به کسی چیزی نگفت و مرتب بین ایران و اروپا در رفت و امد و متاسفانه دوستان چپ برای رئیس دانا جلسه سخنرانی می گذاشتند و او تا انجا که تیغ اش می برید ،رفقا را سر کیسه می کرد.. . غافل از آن که اصولا رئیس دانا بشدت ضد فدائیان است و خیلی هم زرنگ می باشد ؛ زود رنگ عوض می کند و پز ضد رزیمی بخود می گرفت و... .اما در مورد پیروز دوانی حرف و حدیث زیاد است که قبل از اینکه 18 نفر قاتل برای کشتن فروهر ها به داخل خانه آنان روند ؛ این پیروز دوانی بود که وارد خانه فروهر ها شده بود و دلیل کشته شدن پیروز این بود که می دانست قتل فروهر ها بدستور مستقیم وزیر اطلاعات وقت یعنی اژه ای صورت گرفته است .البته اگر این خبر منتشر شود شاید سرنخ ها قتل های زنجیره بیشتر کشف شود. ..

کیومرث نویدی:

کیانوش گرامی! خوارداشت دموکراسی تحت عناوینی از قبیل دموکراسی بورژوائی که ازدهان گاله‌ی احمدی‌نژاد به دشنام‌گونه دموکراسی لیبرال بدل می‌شود، از رسوبات جان‌سخت نگرشی در مارکسیسم است که می‌پندارد کافی‌ست دستگاه دولتی در اختیار فرهمندان مارکسیست قرار گیرد تا یک روزه حهان به بهشت برین بدل شود. این خرافه‌ی جان‌سخت همه‌ی فجایعی را که تحت نام سوسیالیسم واقعا موجود رخ داده‌اند محصول خیانت این یا آن چهره برآورد می‌کند (استالین، مائو و...) و یک بار به این نمی‌اندیشد که چه زمینه‌هائی باعث آن می‌شوند که در تمام تجربه‌های انجام شده، عاقبت خیانت تعیین‌کننده‌ی اصلی باشد.

جنبش چپ باید صفوف خود را از این فرش‌کنندگان راه جهنم با نیات خیر بپیراید. شگرد آنها این است که وارد بحث نمی‌شوند. در برابر چندده‌ مقاله‌ای که من در این مورد نوشته‌ام و در یکی از آنها (شما مسئولید) از راه‌کارگری‌ها پاسخ خواسته‌ام حتی یک بار وارد بحث نشدند. چرا؟

اما این موضع‌گیری آقای رئیس‌دانا به راستی که دیگر نوبر است. ایشان در کنار صادرکنندگان فرمان قتل عام جوانان جنبش سبز قرار گرفته‌اند. وانگهی بالای شهری بودن مگر گناه است؟ حتی خود مارکس معتقد بود که آگاهی طبقاتی از بیرون پرولتاریا در این طبقه دمیده خواهد شد. با این همه نگاهی به فیلمهای راه‌پیمائی‌ها کاملا واروی ادعای آقای رئیس‌دانا را نشان می‌دهد. جنبش سبز یک جنبش فراطبقاتی و ملی‌ست. بدون دموکراسی آنچه می‌تواند شکل بگیرد سامانه‌ی مافیائی تولید و توزیع مادیات است. چه تحت مالکیت خصوصی و چه دولتی. با این تفاوت که در مالکیت دولتی از آنجا که جریمه‌ای وجود ندارد(جبران ضررها از جیب دولت است) گندیدگی ابعاد بسیار گسترده‌تری خواهد یافت. بی‌تردید واگذاشتن همه‌ی سازوکارهای اقتصادی به مکانیزم سود فاجعه ایجاد می‌کند. اما جبران فاجعه راه‌حل‌های چاوزی و احمدی‌نژادی نیست.

درود بر تو که این خطای خیانت‌آمیز را دیده‌ای. باید مارکسیت‌هائی از این دست افشا شوند. به اندازه‌ی کافی زمینه‌سازی برای فرود آمدن بختک جمهوری اسلامی به دست چپ صورت گرفته‌است.

با تشکر از کیانوش توکلی :

همواره در طول تاریخ معاصر جهان این موضوع ثابت شده است که حکومت ها را ـ یا اپوزیسیون ها با سیاست درست سرنگون می کنند یا اپوزیسیون ها با سیاست غلط بر عمر حکومت ها می افزایند!متاسفانه اپوزیسیون ایرانی با اندیشه و عملکرد خود در 30 ساله گذشته فقط بر عمر رژیم افزوده است!فریبرز رئیس دانا نیز از همان نحله سیاسی می آید که با اندیشه غرب ستیزی خود تنها با حکومت اسلامی به ظاهر ضد امریکائی همسو مانده است.حکومت اسلامی از اساس ضد امپریالیسم نیست بلکه اگر حکومت اسلامی بتواند امریکا را به خدمت در آورد ،آنگاه هیچ مشکلی با سرمایه داری و غرب نخواهد داشت. برای مثال هم اکنون جمهوری اسلامی با کشورهائی مانند برزیل ،مالزی بعنوان کشورهای سرمایه داری هیچ مشکلی ندارد چون کشورهای مذبور با جمهوری اسلامی ضدیتی نشان نمی دهند.آری!رهبران جمهوری اسلامی در 30 ساله گذشته از هر حرکت غلط اپوزیسیون به نفع خود استفاده کرده است تا بر اریکه قدرت بماند.

ناصر مستشار :

با تشکر از کیانوش توکلی بابت واکنش درست

همواره در طول تاریخ معاصر جهان این موضوع ثابت شده است که حکومت ها را ـ یا اپوزیسیون ها با سیاست درست سرنگون می کنند یا اپوزیسیون ها با سیاست غلط بر عمر حکومت ها می افزایند!متاسفانه اپوزیسیون ایرانی با اندیشه و عملکرد خود در 30 ساله گذشته فقط بر عمر رژیم افزوده است!فریبرز رئیس دانا نیز از همان نحله سیاسی می آید که با اندیشه غرب ستیزی خود تنها با حکومت اسلامی به ظاهر ضد امریکائی همسو مانده است.حکومت اسلامی از اساس ضد امپریالیسم نیست بلکه اگر حکومت اسلامی بتواند امریکا را به خدمت در آورد ،آنگاه هیچ مشکلی با سرمایه داری و غرب نخواهد داشت. برای مثال هم اکنون جمهوری اسلامی با کشورهائی مانند برزیل ،مالزی بعنوان کشورهای سرمایه داری هیچ مشکلی ندارد چون کشورهای مذبور با جمهوری اسلامی ضدیتی نشان نمی دهند.آری!رهبران جمهوری اسلامی در 30 ساله گذشته از هر حرکت غلط اپوزیسیون به نفع خود استفاده کرده است تا بر اریکه قدرت بماند.

شیواـ م از برلین :

سلام ناصر مستشار عزیز خسته نباشی امثال همین اقایان مثل رئیس داناها و دیگران با این افکار صد من یک غازشان بودند که برای بیرون کردن شاه و بقول خودشان نوکر امپریالیست بازوی آخوند و پاسدار جنایتکار را در کار دولت داری و قدرت کلفت و کلفت تر کردند تا به امروز که این بازو را همه عالم باید جمع بشوند تا بتوانند بشکنند.

خودشان هم نمی دانند چطور از این مخمصه ای که برای مملکت درست کرده اند بیرون بیایند همینطور دور خودشان

ه می چرخند و ازهمان مهملات قدیمی و پوسیده می بافند . دلشان خوش است به ژست های روشنفکری

و غرولند های آنچنانی. جوان های ایده آلیست را هم دور خودشان جمع کرده اند و اراجیف به

خوردشان می هند و گاهی خواب می بینند که روزی از روزها انقدر طرفدار دارند که می توانند انقلاب کنند

و یک حکومت پرولتاریائی راه بیاندازندو آنموقع دوباره همین رهبران مستضعف امروزی مملکت را بیاورند و پست های خوب بهشان بدهند

. انگار نه انگار که بزرگ تر هاشان آن روس ها و تمامی بلوک شرق و چینی ها با اقمارشان از این چرتدیات

محملی نبستند. اما حد اقلش اینست که بقول تو نفعشان به حکومت ملاها تا بحال خیلی خوب رسیده

قربانت شیواـ م از برلین

پدرام :

تنهاماسک عوض شده است ؟

خوب است که سایت نئولیبرال ایران گلوبال ازگذشته خود که همراه با خمینی «مرگ بر آمریکا» میگفته است را نفهمیده بوده ودرک نکرده است . معلوم است که این حضرات مبارزه با امپریالیسم را نه در گذشته فهمیده اند و نه امروز برای همین دیروز به دنبال دجالی بنام خمینی توجیه گر عربده کشی های او بنام «مبارزه ضد استکباری و ضد امپریالیستی » بوده اند و امروز توجیه گر سیاستهای نئولیبرالی . این ها هنوز درک نکرده اند که مبارزه ضد امپریالیستی عربده کشی و پرچم آمریکا آتش زدن نیست . برای همین نیز در نار خمینی کیفور

بوده اند که «مبارزه ضد امپریالیستی « میکنند و امروز کیفور هستند که در کنار «دمکراسی »خواهی امپریالیستها آزادی خواه شده اند . ولی هردو نشان میدهد که اگر اصل بر یک سیاست آگاهانه دنباله روی نباشد حد اقل از هردو هیچ نفهمیده اند و برای همین دیروز خود را رد میکنند و امروز بطور افراطی از چپ خمینیسم به راست نئولیبرال تبدیل شده اند و هرگونه تحلیلی نسبت به «تقدس سبز«خود را به جای «امام دجال «نشانده اند و هرکس که گفت بابا دم این قضایا یک نقطه ضعفش در این باصطلاح سبز این است که از «اقشار مرفه » جامعه بدنبال «سبز « راه افتاده است بزرگترین جرم را مانند ناصر زرافشان ویا رئیس دانا کرده است . این نئولیبرالهای قلابی حد اقل میبایستی که برای قضاوت عمومی سخنان آنها را هم درح میکردند ولی دوست دارند به سبک گذشته که در صف «خمینی ضد استکباری » بوده اند و شعار میدادند «سپاه پاسداران را به سلاح سنگین مجهز« کنید و «جبهه ضد امپریالیستی بدور امام «را میخواستند امروز هم به همان سبک یکطرفه به قاضی بروند البته راضی هم برگردند . ولی این کپی های قلابی نئولبرال بایستی که به دیگران به سبک همان سرکوبگران تهمت وا فترا بزنند چون درواقع تغییر نکرده اند و در لباس «لیبرال » همان جنس «ضد ا مپریالیستی »زمان خمینی را به دوش میکشند ولی امروز فقط بجای «ضد امپریالیست ومرگ بر امپریالیست »چهره خود را با لیبرالیته آنهم ا زنوع نئولیبرال آن نقاب زده اند وبرای همین نیز بایستی با هرکس که گفت بالای چشم «سبز » ابرویی است باید مانند چماق داران مجاهدین متهمش به «مزدوری » ورژیمی و ... کرد . البته اگر در گذشته دم به دستگاه خمینی وصل بوده است و این «مبارزه مرگ بر امپریالیسم » بدون مزد نبوده است امروز هم سیاست نئولیبرالی آنها بدون اجر نیست بویزه که جنگ طلبان و طرفداران سیاستهای نئولیبرالی غرب در این سایت بروبیایی دارند

کیانوش توکلی:

جناب پدرام در یک کامنت نیم صحفه ای حدود 10 اتهام به ایران گلوبال و نویسنده «نقدی بر مصاحبه VOA با فریبرز رئیس دانا !» زده است که یک به یک به آن پاسخ می دهم :

ایران گلوبال سایتی است که از احزاب سیاسی فاصله گرفته و کارش نقد جریانات سیاسی است در این سایت مقالات زیادی در نقد و در دفاع از جنبش سبز نوشته شده است .

دوم _هیج یک از اعضای مدیریت؛ چپ خمینیسم نبود و اکنون هم خودرانئولیبرال ندانسته است.

سوم_ شخصا ازشرف و حیثیت ناصر زرافشان دفاع کرده ام و شاید گناه من این بود که نقدی بر رئیس دانا نوشته بودم.

چهارم _در ایران گلوبال کسی نمی تواند « یکطرفه به قاضی برود البته راضی هم برگردند » بطور مثال مطلب شما در «لجن مال » ما بدون سانسور در ج شده است .

پنجم _شما یک جا مارا نئو لیبرال و در جای دیگر نئولیبرال قلابی می نامید... من که گیج شده ام که داستان از چه قرار است؟!

ششم_ بالاخره نفهمیدیم منظور شما از این جمله چه بود:«در لباس «لیبرال » همان جنس «ضد ا مپریالیستی »زمان خمینی را به دوش میکشند »

هفتم _ نوشتی :«با هرکس که گفت بالای چشم «سبز » ابرویی است باید مانند چماق داران مجاهدین متهمش به «مزدوری » ورژیمی » والله کسانی در این سایت چشم سبز را هم جلوی همه بیندگان در آورده اند ما نه گفتیم بالای چشم شما ابروست ...مقاله اش را چاپ کردیم.

هشتم_ نوشتی _«مبارزه مرگ بر امپریالیست » بدون مزد نبوده است امروز هم سیاست نئولیبرالی آنها بدون اجر نیست» پاسخ در آن سالهای سیاه «مرگ بر امپرلیست گفتیم » بجای« مزد » زندان رفتم ، شکنجهشدم وبعدا هم در بدر گشتیم و همه دار و ندار خود را خرج مبارزه ضد امپرلیستی کردیم و حالا هم روزی ده ساعت کارمی کنیم و از راه نرسیده پشت کامپیوتر می نشنیم و نوشته مخالفین فکر ی خود را در سایت می گذارم و مزدی که نمی گیرم همه زندگی مون را هم خرج سیاست بی پدر کرده م ...

نهم _ جناب پدارم ادعا نموده اند: «جنگ طلبان و طرفداران سیاستهای نئولیبرالی غرب در این سایت بروبیایی دارند » خوب شما هم که ظاهرا خط مشی سیاسی درست و حسابی هم ندارید یعنی همه را از مجاهد ، توده ای و اکثریتی ، لیبرال ، نئو لیبرال ، ضد امپرلیست و طرفدار امپرلیست همه و همه را در یک کاسه کرده ای هر چه در چنته داشتی علیه هم بجز کودتاچیان نوشتی ... راستش هر چه به مغزم فشار آوردم نمی تونم ، خط و ربط سیاسی تو را در بیارم _ می تونی بگی از چی و کی دفاع می کنی؟!

دهم _ یادم رفته بود که در ابتدای نوشته پر خشم و کینه ات به ما چنین نوشته ای:«امروز کیفور هستند که در کنار «دمکراسی »خواهی امپریالیستها آزادی خواه شده اند» معلوم شد که جناب پدارم همچنان ضد امپرلیست تشریف دارند....درست می گم؟

در زیر ده اتهام جناب پدارم به اینجانب و سایت ایران گلوبال:

1_به هرگونه تحلیلی نسبت به «تقدس سبز

2_افراطی از چپ خمینیسم به راست نئولیبرال تبدیل شده اند

3_بزرگترین جرم را مانند ناصر زرافشان ویا رئیس دانا کرده است

4_این نئولیبرالهای قلابی

5_امروز هم به همان سبک یکطرفه به قاضی بروند البته راضی هم برگردند

6_در لباس «لیبرال » همان جنس «ضد ا مپریالیستی »زمان خمینی را به دوش میکشند

7_با هرکس که گفت بالای چشم «سبز » ابرویی است باید مانند چماق داران مجاهدین متهمش به «مزدوری » ورژیمی

8_«مبارزه مرگ بر امپریالیسم » بدون مزد نبوده است امروز هم سیاست نئولیبرالی آنها بدون اجر نیست

9_جنگ طلبان و طرفداران سیاستهای نئولیبرالی غرب در این سایت بروبیایی دارند

10_امروز کیفور هستند که در کنار «دمکراسی »خواهی امپریالیستها آزادی خواه شده اند

پدرام :

جناب کیانوش :

مبارزه ضد امپریالیستی برای من عربده کشی های خمینی نبوده است ونیست بلکه مبارزه ضد امپریالیستی برای من معنی خاص خود را دارد . یعنی : تکثرقدرت وثروت در دست مردم و این هم به دین معنی است که ساختارهایی ایجاد شود که کانالهای وابستگی به امپریالیسم ر ا مسدود کند و از تمرکز قدرت در یک دسته ویک حزب جلوگیری کند و همزمان نیز آزادی نه به مفهوم «دمکراسی »آن بلکه اینکه دمکراسی بخشی از آن است و باضافه عدالت اجتماعی . واین ممکن نیست مگر با ایجاد شوراها و خود گردانی قدرت وهمزمان نیز ناچارا ضد امپریالیسم و ضد سرمایه داری . این بدین معنی میبینید که نه خمینی در آن جا میگرفت و نه احمدی نژاد در آن جای میگیرد و نه لیبرال نماها در آن جای میگیرند که بخواهند مدعی عدالت خواهی هم باشند . شما خود نوشته اید که : منهم در آن سالهای عضو فدائیان اکثریت بودم منهم بهمراه میلیون ها ایرانی که شاید چیزی هم از سیاست نمی دانستند در خیانهای تهران «مرگ بر امریکا گفتم » و نمی دانستیم که این در واقع« مرگ بر خودم» است چرا که افراطیون اسلامی یعنی همین کودتاچیان از این شعار نا بخردانه گلوله و شلاقی ساختند که بر قلب و جان مخالفین استبداد کوبیده شد

پس اشاره من به «چپ خمینیسم » به این مفهوم بوده است .

نئولیبرال قلابی : بدین مفهوم که سایت شما مقالات مندرج شده در آن خط وسیر سایت شما را نشان میدهد . شما هر مقاله ای را چاپ نمیکنید که بدستتان میرسد ودر صفحه اصلی خود خط نئولیبرالها را به پیش میبرید و این را بخوبی از مقالات منتشر شده در سایتتان میتوان فهمید از مقالاتی که بطور مستقیم وغیر مستقیم به تحریم تا جنگ اشاره دارند که حتی کسی مانند قای سام قندچی هم دیگر خواستار «دخالت نظامی » میشود و مقالاتی از مستشار که معروف است که از چه سیاستی حمایت میکند و در نهایتا ...

نئولیبرال قلابی چون : حامل واقعی تفکر نئولیبرالی هم نیستید یک کپی تقلبی آن میباشید که از سیاست های «دمکراسی » غرب استقبال میکنید با اینکه میدانید که گربه برای رضای خد ا موش نمیگیرد و این قدرتهای امپریالیستی هم برای رضا ی خدا طرفدار «دمکراسی درایران »نشد ه اند ولی از سیاست آنها استقبال میکنید و با آنها همزبان میشوید .

تنها به قاضی رفتن : چون شما هیچ متنی را منتشر نکرده اید که چرا رئیس دانا ولی نقد به آن نوشته اید وحتی چند جمله هم به عنوان مثال نیاورده اید .

برداشت من از سایت شما اینگونه است که اشاره کردم ودرمورد سبز هم از حملات شما به آقای دانایی با توجه به اینکه متنی هم منتشر نکرده اید که خوانندخود از گفته های ایشان یک تصویر بسازد ولی به ا یشان حمله کرده ید نشان میدهد که یک نوع تقدس گرایی نسبت به سبز دا رید .البته من نه خط وخطوط آقای دانایی را قبول دارم ونه مواضع ا یشان را تایید میکنم در کل . ولی در این مورد نمیدانم که شما بر چه اساسی نقد خود را نوشته اید . یا متنی باید داشته باشید که بر اساس آن نقد کرده اید ویا شنیده اید ویا .. .این است که به نظر من یک طرفه به قاضی رفته اید و راضی هم برگشته اید چون برای خوانند مشخص نیست که آقای رئیس دانا چه گفته است.

در مورد : در لباس «لیبرال » همان جنس «ضد ا مپریالیستی »زمان خمینی را به دوش میکشند

توضیح داده ام کسی که درگذشته خمینی را «ضد امپریالیست » میدانسته است ودر زیر علمش بنام «اکثریتی »سینه میزده است وامروز هم خود را تبری «از مبارزه ضد امپریالیستی »میداند ، مشخصا نه دیروز درک درستی از مبارزه ضد امپریالیستی داشته است ونه امروز ! وبخاطر همین امروز هم در کنار «دمکراسی «خواهی امپریالیستها که فلان پارلمانتیست ، یا اوباما از ندا ... ویا ....کیفور است.

در مورد «اجر »هم منظور حتما پول نیست که در ذهنها متبادر میشود بلکه مثلا خمینی بنا به سیاست خودش ا زحزب توده واکثریت وسیاستهای آنها علیه گروههای چپ سیاسی دیگر استفاده کرد و همین اکثریتیها و توده ای دیگران را درکنار «اما م ضد امپریالیستی » شان «وابسته به آمریکا »کردند وخمینی هم آنها را تحمل میکرد تا اینکه نوبت خود آنها هم رسید ! این اجری که آنها از خمینی در قبل حمایت خود از «مبارزه ضد امپریالیستی »خمینی میگرفتند همان تحمل امروزی است ومزدی که امروز نئولیبرالهای اپوزیسیون میگیرند این است که مثلا در غرب بنا به سیاستهایشان که در مورد رژیم چنج برای سیاستهای خود دارند به آنها کمک سیاسی و حتی مادی میکنند البته دست بالا را البته که سناریو نویسهای غربی دردست دارند و در این بده وبستان از جیب مردم ومبارزاتشان هزینه میشود که یک راست از جیب بنام «اپوزیسیون »همزبان با «دمکراسی »خواهان غربی در ایران که دلشان به یکباره دراین لنگه دنیا برای «دمکراسی » درایران تنگ شده است ، یک راست به جیب این حضرات میرود .وگرنه مثلا در کشوری یک پرفسور یهودی امریکایی که حتی خانواده خودر ا در هولوکاست از دست داده است بنام فلینک اشتاین اجازه ندارد که در بعضی از کشورها سخنرانی کند از جمله مثلا آلمان که حتی برادران ناتنی تود ای ها مانند سبز ها و حزب چپ ها هم حتی از ترس چند سخنرانی او را در همان موسسه هاینریش بول که مشوق «دمکراسی در ایران » است و وابسته سبزهاست را لغو کردند ! ولی فکر میکنید اگر راجع به دمکراسی در ایران بود لغو میکردند نه ! موسسه هاینریش بول همان موسسه ای که امثال گنجی وغیره را دعوت میکرد وامروز هم دلش برای دمکراسی بسیار تنگ است چون شدیدا هم به سیاست های اسرائیل نزدیک است ، مرتبا از «دمکراسی درا یران » حمایت میکند ! این دست مزد سیاسی است حال ما دی اش را بعضی میگیرند وبعضی نه ! ودر سایت شما هم این هماهنگی با سیاستهای جهانی از نوع انتخاب مقالات ، خبرها و نویسندگان میتوان دریافت که چه خطی را دنبال میکند! این البته برداشت من از سایت شماست . وحتما به این معنی نیست که درست باشد ولی برداشت من از سایت شما میباشد

بهر روی موفق باشید .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید