رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه کنگره ملیتها (پایان موفقیت آمیز سمینار کنگره ملیت های ایران فدرال)
25.05.2014 - 01:37

سمینارکنگره ملیتهای ایران فدرال که درتاریخ ( ۱۷ و ۱۸ ماه می ۲۰۱۴ ) دراستکهلم و با نام تحولات منطقه، آينده ايران: اميدها، نگراني ها  بطور موفقیت آمیز، وبنا به برنامه وموضوعات " پنل " های آن برگزارشد. سمیناربا بحث وتبادل نظر، و ارائۀ  آراء مختلف وبا شنیدن نظریات بخشی از نیروهای اپوزیسیون خارج از کنگره، به پایان رسید.

طبعاً این سمینارنیزهمانند اغلب نشست ها، ازنواقص و کاستی های فراوانی برخورداربود، که بخشی مهمی ازآن، از فشار وعدم اعتمادِ بعضی از نیروهای اپوزیسیون و پوزیسیون ایران، نشأت می گرفت. همچنین گسیل عوامل رژیم ایران درخارج ازکشور،  درجهت پخش شایعاتی بغایت دروغ، سبب ایجاد اشکالاتی شد، اما درنهایت، با درایت اعضای کنگره وهیئت اجرائیه آن، و شرکت دوستان ومیهمانان خارج ازکنگره، که اعتقاد به دمکراسی، گفتگو وتعامل برای آنان، ازهرعدم اعتماد و بهانه ای مهمتراست، موفقیت این سمینار را تضمین کرد.

هدف این سمیناردرشرایطِ فعلی، ایجاد فضای گفتگو و دیالوگ، واعتقاد به تعامل وهمکاری با دیگرنیروهایی استکه خواهان تغییرواقعی در ایران هستند. زیرا رژیم ایران،  نظامی است که با تکیه برزور وشکنجه واعدام از یکسو، و ترویج جهل و تداوم غارت و صدورانقلاب ازسوی دیگر، ضمن جوابگو نبودن به مطالبات اولیه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و انسانی مردمان ایران، با دنیای آزاد هم، درتنش دائم بسرمی برد.

از ضرورتِ های دیگر ِبرگزاری سمینار، آن بود که بخشی ازاپوزیسیون، درهالۀ خاموشی فرورفته، و به رؤیای تغییر یا اصلاح درایران بدست دولت " تدبیر و امید "حسن روحانی، چشم دوخته است. " تدبیر و امیدی " که هدف ان نجات کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

طبعاً کنگره ملیت های ایران فدرال که استراتژی نهایی آن برای آینده ایران، حفظ  وتضمین دموکراسی مبتنی برحقوق بشر،ازجمله تضمین واقعی  (حقوق شهروندان و حقوق ملیت ها )، ونیزطرفداری از یک نظام سکولار با سیستم سیاسی عدم تمرکز از نوع فدرالیسم  آن در ایران است، که طبعاً براساس حاکمیت ملی - جغرافیایی( اتنیکو- ژئوگرافیک ) استوارخواهد بود.

کنگره ضمن آنکه همۀ اصول فوق را استراتژیک خود برای براندازی نظام حاکم درایران می داند، اما برای تعامل وشنیدن دیگرنظرات و تفکرات سیاسی  اپوزیسیون براندازِساکن مناطق مرکزی درایران، اعلام آمادگی کرده ومی کند، و دراین جهت حاضر به برداشتن گام های عملی با نیروی های خارج از کنگره می باشد.

سمینار اخیر( ۱۷ و ۱۸ ماه می ۲۰۱۴ ) درشهراستکهلم  با چنین هدفی دنبال شد، و در ادامه همین سیاست، مسئولان کنگره برگزاری سمینارهای دیگر را در برنامه خود قرارداده اند، زیراهمگی ما اعتقاد داریم که تنها از راه گفتگو وتعامل والتزام به همکاری است که  می توان درمقابل رژیم جمهوری اسلامی ایران که با تمام توان مالی و نظامی و امنیتی خود فعال است، اقدام مؤثری انجام داد. رژیمی که در صدد نابودی کنگره و دیگرنیروهای اپوزیسیون سیاسی واقعی که خواهان تغییرات اساسی درجهت دموکراسی، حقوق بشر، سکولاریسم و عدم تمرکز(فدرالیسم) درایران هستند. چرا که امروز، ضرورت اتحاد وتعامل وپذیرش مسئولیت، برای ایجاد سنگری محکم و فراگیر، از مسئولیت های هرانسان سیاسی، آگاه است.

هیئت اجرائیه کنگره ملیت های ایران فدرال ضمن تبریک به موفقیت سمینارباردیگر ازتمام دست اندرکاران ومهمان کنگره، برای شرکت دراین سمینار و کمک به غنای بحث و تبادل نظر و ارائه پیشنهادات خودشان، صمیمانه تشکر می کند.

کنگره ملیت های ایران فدرال

23 ماه می 2014

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.