رفتن به محتوای اصلی

خطر اعدام: انتقال آیت الله کاظمینی بروجردی به مکان نامعلوم
01.10.2014 - 20:04

به گفته این منابع، بیش از یک هفته پیش مقامات زندان به وی گفته بودند که در آینده نزدیک اعدام خواهد شد. اعضای خانواده آقای بروجردی نگران این هستند که او ممکن است در خطر قریب الوقوع اعدام باشد. سازمان حقوق بشر ایران  خواستار واکنش جامعه بین المللی جهت نجات آقای بروجردی می باشد. محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران  گفت: “ما این گزارش‌ها را جدی قلمداد کرده و از جامعه بین المللی می خواهیم قبل از اینکه خیلی دیر شود از خود واکنش نشان دهند “.

آقای بروجردی در اکتبر ۲۰۰۶ دستگیر شد و سال بعد، توسط دادگاه ویژه روحانیت در پشت درهای بسته تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. به گفته همکارانش، او در ابتدا به اعدام محکوم شد، اما پس از فرجام خواهی حکم او به ۱۱ سال زندان کاهش یافت.

به گفته سازمان عفو بین الملل گمان می رود که  ۳۰ اتهام علیه او وجود دارد. این موارد عبارتند از: محاربه (که به مجازات مرگ منجر می شود)، اقدام علیه امنیت ملی ، اعلام علنی  غیر قانونی  بودن ولایت فقیه ، داشتن ارتباط با ضد انقلابیون و جاسوسی و استفاده از اصطلاح “دیکتاتوری مذهبی” به جای “جمهوری اسلامی” در گفتمان عمومی و مصاحبه‌های رادیویی.

Missing media item.

پیشینه (سازمان عفو بین الملل، ۱۳ فروردین ۱۳۹۳):

سید حسین کاظمینی بروجردی، در حال گذراندن محکومیت ۱۱ ساله، از بیماری‌های بیشماری از جمله دیابت، آسم، پارکینسون، مشکلات کلیوی و قلبی و درد شدید در پاها و کمر خود رنج می برد. او همچنین بنا به گزارش‌ها بینایی یکی از چشمانش را تا حدی از دست داده است. وضعیت سلامت او ظاهراٌ بدتر شده  و او اغلب به کما می رود. اگر چه پزشکان زندان در فوریه ۲۰۱۴ اظهار داشتند که او نیاز به بستری در بیمارستان خارج از زندان دارد، درمان پزشکی مورد نیاز او فراهم نشده است . در طول  این هشت سال که او در زندان به سر می برد، او سه بار در بیمارستان بستری شده است.

او در حال حاضر در بند ویژه روحانیت در زندان اوین نگهداری می شود: او به علت حمایت از جدایی دین و سیاست زندانی شد. او تحت فشار مضاعف برای نوشتن و امضای “اعترافات” بوده است. مقامات زندان حداقل یک بار ، در ماه اکتبر سال ۲۰۱۳، به وی گفته اند که اگر او نامه‌ای در تکذیب بیانات خود ننویسد ، او هرگز آزاد نخواهد شد.

بنا به گزارش‌ها ماموران زندان در ۱۵ مارس به سلول سید حسین کاظمینی بروجردی هجوم برده و وسایل شخصی او را نابود کردند. این اتفاق در طول ساعت  ملاقات زمانی که او به همراه خانواده‌اش بود اتفاق افتاده است. حتی در طی یک ملاقات زندان، اعضای خانواده او نیز مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند،  زمانی که آنها مجبور به تحت تفتیش بدنی قرار گرفتند. در سپتامبر ۲۰۱۳ همسر سید حسین کاظمینی بروجردی، اکرم ولی دوستی، جهت بازجویی توسط دادگاه ویژه روحانیت  احضار شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
سازمان حقوق بشر ایران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.