رفتن به محتوای اصلی

در دفاع از مردم کوبانی و علیه داعش باید به میدان آمد!
07.10.2014 - 06:11
آغاز دخالت گسترده مردم در دفاع ازمردم کوباني
....

طبق آخرین خبر خبرگزاریها جنگ به داخل شهر کوبانی رسیده است. مقاومت مردم کوبانی زبانزد همه رسانه های خبری شده است. اما با این وجود نیروهای داعش با استفاده از امکانات تسلیحاتی زیاد و توپخانه و اسلحه های سنگین توانسته اند وارد بخشهای از شهر کوبانی بشوند. امروز ششم اکتبرجنگ در کوبانی به داخل شهر کشیده شده است.

نیروهای نظامی ترکیه در مرز ترکیه و سوریه که فقط چند صد متر از کوبانی فاصله دارند نظاره گر صحنه جنگ و در حقیقت منتظر سقوط این شهر بوسیله داعش هستند. شهر کوبانی اکنون در میان دود و آتش غرق شده است. اکثریت قریب به اتفاق مردم شهر و روستاهای اطراف کوبانی، ناچارا محل زندگی خود را رها کرده و علیرغم ممانعتهای دولت ترکیه از مرز عبور کرده اند. بخشهای از مردم با شنیدن این خبر که داعش وارد شهر کوبانی شده است، به ميدان آمده و علیه داعش و حامیانش دست به اعتراض زده اند.

امشب در بسیاری از شهرهای اروپا و تعدادی از شهرهای ترکیه و ...مردم متنفر از داعش به خیابان آمدند و انزجار خود را علیه داعش و دولت ترکیه نشان دادند. این اعتراضات و به خیابان آمدن میتواند در ابعادی بسیار گسترده تر و وسیعتر در تمام دنیا اتفاق بیفتد.

مردم متمدن جهان، آزادیخواهان!

داعش یک نیروی تروریستی اسلامی است. جرياني ضد انسان و جنايتکار که هر جا که پا ميگذارد، با سر بريدن و جنايت و خون ريختن و زن ستيزي چهره کريه خود را عيان ميکند. بحران خاورمیانه که اکنون داعش یکی از محصولات آن است، بخشی از تبعات سیاستهای آمریکا و متحدینش در منطقه میباشد. داعش را سياست دولتهاي غربی به سرکردگی امريکا ساخت. داعش مورد حمايت قطر و عربستان سعودي و ترکيه و... است. دولتهای پشتیبان و حامی این گروه تروریستی باید بیش از پیش افشا و تحت فشار قرار گیرند. اکنون در چند قدمي ترکيه، يک شهر بعد از مقاومت طولاني در آستانه سقوط است و دولت ترکيه با همه تجهيزات خود فقط منتظر سقوط این شهر است.

همه کساني که شاهد اين وضعيت هستند، همه کساني که از داعش و جنايات وحشيانه اين باند تروريستي جانشان به لب رسيده، خواهان پايان يافتن اين روند کمک رساني و يا مماشات با داعش هستند. مردم خشمگين اکنون در بسياري از شهرها به خيابان ريخته و خشم خود را بروز ميدهند.

باید در دفاع از مردم کوبانی و علیه داعش به میدان آمد. تنها نیروی قدرتمند و کارساز همین مردم در خیابانها هستند. اگر دولتهای حامی این تروریستها دست از حمایت آنها بردارند مردم خاور میانه میتوانند همه جریانات اسلامی تروریست را از صحنه جامعه پاک کنند. آنچه امروز توانسته مقاومت مردم کوبانی در مقابل تروریستهای داعش را این چنین به حالت دفاعی بیندازد اسلحه و امکاناتی است که این کشورها در اختیار داعش قرار داده اند.

داعش و همه سلفیها و تمام دستجات اسلامی از یک جنس و دارای یک ماهیت هستند. مردم باید با این خیزشی که آغاز کرده اند تمام جریانات اسلامی و حامیانشان را مورد تعرض قرار بدهند. حمایت از مردم کوبانی یعنی تعرض به داعش یعنی اعتراض به حامیان داعش و تعرض علیه همه جریانات اسلامی.

اين اعتراضات توده اي بايد بيش از پيش گسترش يابد. بايد در همه جا به خيابان برويم و از مردم کوباني دفاع کنيم. بشريت متمدن بايد عليه داعش به ميدان بيايد. بايد به اين سناريوي وحشتناک در خاورمیانه پايان داد.
کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران خود را در کنار همه مردم معترضي ميداند که در خيابانها هستند و خواهان پايان دادن به سناريوي سياه داعشي در کوباني و منطقه هستند.

ما از همگان دعوت ميکنيم با اعتراضات خود علیه داعش و همه جریانات اسلامی اعلام کنند نه به داعش، نه به اسلام سياسي، نه به حامیان و سازندگان این جریانات تروریست اسلامی!

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
٦ سپتامبر ٢٠١٤

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.