رفتن به محتوای اصلی

در حکومت امام زمان قهرمان ورزشی زن نداریم

در حکومت امام زمان قهرمان ورزشی زن نداریم

خانم «فاطمه رجبی» نویسنده کتاب "احمدی نژاد؛ معجزه هزاره سوم" که همواره با اظهار نظرهای متفاوت خود توجه همگان را به خود جلب می کند، در گفتگوییبا شیعه آنلاین نظر خود در مورد حکومت دینی و حکومت امام زمان مطرح کرد و نکاتی شنیدنی و جالب را بیان نمود. متن کامل این گفتگو به شرح ذیل است:

* هم اساس حکومت و هم هر یک از سه قوا می توانند طوری حرکت کنند که در راستای ظهور باشد و یا تشکیل حکومت دینی را به تأخیر بیندازد. این یک چیز بدیهی است. اما در مورد دولت نهم بنده معتقدم که در آن زمان ما شاهد حرکت های بسیاری بودیم که حتی توسط شخص رئیس جمهور انجام می شد که در راستای حرکت به سوی تشکیل حکومت دینی بود. مثلا شعارهایی داده می شد که طی 33 سال گذشته از انقلاب اولین بار بود که بنام امام زمان انجام می شد.

اما دولت فعلی همانطور که شما هم می دانید با دولت نهم تفاوت های زیادی دارد، اما باز هم به نظر بنده برخی شعارها در این راستا هستند. مثلا اینکه شخص رئیس جمهور در ابتدای هر سخنرانی خود دعای فرج می خوانند، یک اقدام بی سابقه است که در طول تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه است. بنده می خواهم خیال همه را راحت کنم، در تاریخ انقلاب اسلامی اولین بار شهید صیاد شیرازی سخنرانی خود در تلویزیون را با دعای فرج آغاز کرد که برای همه ما تعجب آور بود و نفر دوم احمدی نژاد بود که این کار را کرد و خوشبختانه با همه اشکالاتی که بروز کرده این اقدام ادامه دارد و دیدیم که رئیس جمهور حتی در سازمان ملل سخنرانی خود را با دعای فرج آغاز می کنند و این برگ برنده ای است که نسبت به همه دولت های قبلی.

*مهم ترین مسأله ای که در دولت فعلی نسبت به دولت قبل تغییر کرده، البته این تغییر نسبت به دولت های سابق اصلا قابل مقایسه نیست، بنده دولت های سه گانه قبل یعنی دولت موسوی، هاشمی و خاتمی را اصلا در راستای تشکیل حکومت دینی نمی دانم. شما اگر تک تک شعارها و رفتارهای آنان را زیر ذره بین نگاه کنید، خواهید دید که به هیچ وجه در راستای تشکیل حکومت دینی و مسأله انتظار حرکت نمی کردند. اما احمدی نژاد با این شعار آمد ولی در دولت دهم برخی شعارهایش نسبت به دولت قبلی او تغییر کرده است.

در بسیاری از رفتارها و شعارهای او، ما بوی دولت موسوی، هاشمی و خاتمی را استشمام می کنیم. مثلا در همان آغاز دولت دهم مسأله وزارت زنان مطرح شد که به نظر بنده این از اقداماتی است که مخالف حرکت در مسیر تشکیل حکومت دینی است. بنده در همان زمان نیز یادداشتی نوشتم و با استناد به روایات ظهور، تأکید کردم که این حرکت مخالف مسیر است و ضد انتظارگرایی است و شخصا نیز برای ایشان توضیح دادم اما متأسفانه نپذیرفتند. البته کاندیدای دوره نهم همگی وعده وزارت زنان را می دادند و حتی برخی از آنان با ذکر تعداد، وزرای زن در دولت آینده خود را مشخص می کردند. این اقدام احمدی نژاد نیز برای ما به عنوان مدافعان گفتمان او غیر منتظره بود. اما از دیگر مسائلی که در زمان فعلی وجود دارد و در گذشته و دولت های سابق نیز وجود داشت و خلاف مسأله انتظار است، موضوع موسیقی و غیره است که از وزارت ارشاد مجوز می گیرند.

* سخنرانی اخیر رئیس جمهور در همایش علوم انسانی واضح بود. ایشان بطور آشکار وجود جادوگری و همه اتهامات را رد کردند. آقای احمدی نژاد در آن همایش دو بیت شعر خواندند و آن را تقدیم آقای حدادعادل کردند که مضمون این دو بیت این بود که "من نه از سحر و جادو کمک می گیرم و نه از ملک بلکه از عقل و منطق استفاده می کنم". به نظر بنده این دو بیت و اظهارات آقای احمدی نژاد پاسخ قاطعی بود به مدعیان وجود سحر و جادو در دولت.

* ما در زمان خاتمی نیز بارها شنیدیم که ایشان و اطرافیانشان از افراد جادوگر برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کردند اما ما در آن زمان به هیچ وجه نمی دیدیم که رسانه ها به آن بپردازند و آن را بزرگ جلوه دهند و از آن برای تضعیف دولت استفاده کنند اما در دولت فعلی متأسفانه رسانه های اصولگرا پیشتاز این مسأله هستند و با بزرگنمایی سعی در ضربه زدن به دولت دارند. در دولت خاتمی شنیده می شد از رمال ها و جادوگران برای رأی آوردن در انتخابات نیز استفاده می شد. حتی فردی که اخیرا بازداشت شده اعتراف کرده که در زمان خاتمی در ساختمان ریاست جمهوری دفتر کار داشته است. این مطلب را روزنامه کیهان نیز نوشت.

لذا به رسانه های اصولگرا توصیه می کنم که به سابقه رمالی در تاریخ جمهوری اسلامی و دولت های قبلی نیز بیشتر بپردازند.

بنده در تعجبم که چرا در دولت های قبلی تحت عنوان مصلحت گرایی بر همه این کارها سرپوش گذاشته می شد اما در دولت احمدی نژاد وضعیت فرق می کند و همه احساس مسئولیت می کنند و اخبار را به صورت شایعه، دروغ پردازی و غیره مطرح می کنند و بلافاصله در رسانه های بیگانه نیز بازتاب پیدا می کند. آنچه که برای ما مهم است این است که ما در اعتقاد شیعی اصلا کاری به سحر و جادوگری نداریم بلکه در مذهب ما جادوگری حرام است و جادوگر قتلش واجب است. در تاریخ اسلام نیز داشته ایم که جادوگران زیادی اعدام شده اند.

*بنده مایلم شفاف و مستقیم نام ببرم. آقای مشایی بیشترین کسی است که از سوی مخالفان دولت به انجام سحر و جادو متهم شده اما بنده واقعا اطلاعی در این باره ندارم. حتی زمانی که همسرم (غلامحسین الهام) در دولت سمت داشت نیز بنده ارتباطی با دولت نداشتم که بخواهم اطلاع داشته باشم. اما ما می توانیم به راحتی تحلیل کنیم، متأسفانه در دوران انقلاب اسلامی هرگاه هر یک از قوا تلاش کرد به سمت حکومت دینی حرکت کند مورد هجمه قرار گرفت و افرادی که دارای شبهه هستند را به آن چسبانده اند. اگر کسی اتهامی وارد می کند باید بر اساس مصداق های عینی حرف بزند.

*حضرت امام فرمودند به عنوان یک وظیفه بر ولی فقیه واجب است حاکمیت ولایت فقیه را انجام دهد و به سمت حکومت دینی پیش برود. از ابتدای انقلاب نیز از اهداف انقلاب اسلامی ما حرکت به سمت حکومت دینی بود. اما اکنون باید ببینیم نشانه های حکومت دینی امام زمان چیست؟! اینکه شما در همه روایات می بینید وقتی امام ظهور می کند و به حاکمیت می رسند، کنگره هایی را که در ساختمان ها است و مشرف بر ساختمان ها است ویران می کنند. خب الان در این 33 سال شما ببینید ما نسبت به قبل چه کنگره ها و چه ساختمان های مجللی به وجود آورده ایم. (امیدوارم جرأت کنید حرف های بنده را منتشر کنید). متأسفانه اکثر اینها هم بنام دین انجام می شود. مثلا مساجدی ساخته شده که اصلا شبیه مسجد نیستند. مدارس دینی و علمی که اصلا شبیه مدارس دینی واقعی نیستند. علاوه بر همه اینها، سینماهای ما و فرهنگسراهای ما و غیره هیچ کدام ارتباطی و سازگاری با حکومت دینی ندارند. در شهرسازی نیز اکنون ما شاهد اشرافی گری و غرب گرایی هستیم که نسبتی با حکومت دینی ندارد. معماری و شهرسازی در طول 33 سال مخالف حرکت به سوی حکومت دینی حرکت کرده است. اکنون چه چیزی در شهرهای بزرگ و یا حتی شهرهای دسته دوم ما شکل و ظاهری سنتی که شبیه تر است به شهر در حکومت دینی دارد؟!

* در روایات آمده این است که امام که ظهور کنند در دولتشان امنیت و آبادانی کامل وجود دارد. در روایات آمده امنیت به قدری زیاد می شود که زنی از شام به کوفه و یا از کوفه به مدینه حرکت می کند در حالی که بار گندم و یا میوه بر دوش دارد اما هیچ درنده و یا انسانی متعرض او نخواهد شد. خب آیا ما چنین امنیتی در جامعه خودمان داریم و یا چنین امنیتی را به وجود آورده ایم؟! وقتی ما با فرهنگ غربی جامعه را اداره می کنیم، چگونه انتظار داریم چنین امنیتی برقرار شود؟! ما شاهد کمترین امنیت در جامعه هستیم زیرا شاهد بیشترین حضور زنان در جامعه با بدترین حجاب و ظاهری ضداسلامی هستیم.

* امام وقتی ظهور می کنند، در روایات آمده در زمان ظهور امام زنان از خانه ها به وسیله قرآن فرمانروایی می کنند. آیا ما اکنون شاهد نسبتی میان حکومت فعلی با حکومت دینی امام زمان هستیم؟! ما کدام زن را در خانه نگه داشته ایم؟! الان شما می بینید پیش هر مقامی که در جمهوری اسلامی می روید، مسأله زنان به موضوعی عادی و هرز تبدیل شده است. کدام زنی می پذیرد زن خانه دار باشد؟! به ویژه اینکه این وضعیت را حاکمیت به وجود آورده است. ما در زمان حاکمیت امام زمان قهرمانی زنان را نخواهیم داشت اما الان ما این مسأله را در جامعه مشاهده می کنیم و این زن قهرمان را به عنوان الگو معرفی می کنند. توجه داشته باشید این مسأله با حکومت دینی مغایرت دارد.

*در روایات آمده وقتی امام زمان ظهور می کنند عقول مردم نیز به تکامل می رسد. اگر ما اینجا معنی عقل را با عقل لیبرالی بفهمیم، در آن صورت حکومت دینی امام زمان را یک حکومت عقب مانده می پنداریم زیرا عقل لیبرالی عقل امانستی است، عقل الهی نیست. در این صورت وقتی امام می آیند و عقل تکامل می یابد ما شاهد نهایت پیشرفت در حکومت دینی خواهیم بود. ما اگر ملاک خودمان را درست کنیم و بجای پیروی از دولت های لیبرالی و غربی با نگاهی اسلامی به موضوع بنگیریم، هرگز نخواهیم گفت که حکومت امام زمان حکومتی عقب مانده است.

*بنده در اینجا می خواهم از رسانه ها و گروه های مختلف انتقاد کنم زیرا اکنون وقتی فردی مانند "فاطمه رجبی" با این اعتقاد حرف می زند، فورا به او انگ می زنند و او را مورد انتقاد قرار می دهند. در روایات نیز آمده که در آخرالزمان دین مانند گلوله ای از آتش می شود که همه از آن فرار می کنند و دین خود را مخفی می کنند.

* حکومت امام مهدی هیچ ارتباطی با مردم سالاری و دمکراسی ندارد. ما نمی توانیم با قرار دادن پسوند "اسلامی" حکومت را دینی کنیم (امیدوارم جرأت کنید این جملات مرا منتشر کنید). حکومت امام مهدی حکومت پیامبر و حکومت امام علی است. جالب است در اینجا این نکته را بگویم که اگر اشتباه نکنم از امام صادق می پرسند "آیا امام مهدی به شیوه پیامبر حکومت می کنند و یا به شیوه امام علی؟" امام می فرمایند به شیوه امام علی. مهمترین ویژگی حکومت امام مهدی این است که مردم ایشان را انتخاب نمی کنند بلکه انتصاب خداوند است و مردم باید بپذیرند.

*بنده وقتی در مورد وزارت زنان نوشتم و از آقای احمدی نژاد بخاطر آوردن زن انتقاد کردم ایشان آمدند و در تلویزیون گفته بودند که "در حکومت امام زمان نیز زنان حضور دارند"، بنده متأسفم که ایشان در چیزی که وارد نیستند دخالت کرده و اظهار نظر می کنند. البته بنده هم خیلی وارد نیستم، اما همه می دانند که این 313 نفر برای نبرد امام زمان است و نه حکومت ایشان. برای روشن تر شدن موضوع مثالی می زنم. حدود 150 سال پیش که حکومت میرزا کوچک خان بود، زنی بنام حشمت الدوله که خانه نشین هم بوده برای میرزا که شکست خورده بود پیغام می فرستد که "اگر می توانید خودتان را به فلان جا برسانید، من 100 اسب و غیره برای کمک به شما می دهم"، یعنی ایشان لزوما در دولت و حکومت نبودند بلکه در خانه بودند و مشارکت هم می کردند و یار حکومت بودند. الزاما ما نباید در حکومت، یار امام زمان باشیم.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید