رفتن به محتوای اصلی

دو آکسیون و یک راهپیمایی بزرگ بطرف سفارت در دانمارک
12.07.2009 - 16:17

«گروه ایران آزاد » در دانمارک با تی شرت سفید رنگ :« ندارا بخاطر بسپار» و یا « ما همه ایرانی هستیم » و درحالی که صفوف اول آن دست بند هایی بر دست و و با دهان ها بسته شده در سکوت کامل یعنی بدون شعار ، بدون سخنرانی و یا ترانه سرود راهپیمایی به طرف سفارت جمهوری اسلامی که به فاصله 6 کیلومتری از محل شروع فاصله داشته راهپیمایی کردند در بین راه مجاهدین خلق که در نقطه دیگری از شهر تظاهرات مستقلی داشتند بدون پلاکارت سازمانی و تنها با پرچم های ایران به راهیپمایان ملحق شدند که با ابراز احساسات مردم مواجه شدند وقتی راهپیمایان به محل سفارت رسیدند ؛ آکسیون کمونیستهای ایرانی جلوی سفارت خاتمه یافته بود و بخشی از آنان به دلخواه خود این همایش بزرگ که حدود 1500 نفر که اکثرا جوانان و زنان (ایرانی _ دانمارکی)را تشکیل می دادند ؛ پیوستند

گزارش ایران گلوبال(ویدئو کلیب) از راهپیمایی ایرانیان بطرف سفارت در کپنهاک

سخنرانی ژاله توکلی در جلوی سفارت در 18 تیر 2009

گوشه ای از تظاهرات جلوی سفارت 18 تیر 2009

«گروه ایران آزاد » در دانمارک روز پنجشنبه 9 یولی ساعت 18 ، از محل اسلو پلاس بطرف سفارت ایران با تی شرت سفید رنگ :« ندارا بخاطر بسپار» و یا « ما همه ایرانی هستیم » و درحالی که صفوف اول آن دست بند هایی بر دست و و با دهان ها بسته شده در سکوت کامل یعنی بدون شعار ، بدون سخنرانی و یا ترانه سرود راهپیمایی به طرف سفارت جمهوری اسلامی که به فاصله 6 کیلومتری از محل شروع فاصله داشته راهپیمایی کردند در بین راه مجاهدین خلق که در نقطه دیگری از شهر تظاهرات مستقلی داشتند بدون پلاکارت سازمانی و تنها با پرچم های ایران به راهیپمایان ملحق شدند که با ابراز احساسات مردم مواجه شدند

Missing media item. 

 وقتی راهپیمایان به محل سفارت رسیدند ؛ آکسیون کمونیستهای ایرانی جلوی سفارت خاتمه یافته بود و بخشی از آنان به دلخواه خود این همایش بزرگ که حدود 1500 نفر که اکثرا جوانان و زنان (ایرانی _ دانمارکی)را تشکیل می دادند ؛ پیوستند

Missing media item.

 

شایان ذکر است که گروه طرفداران دمکراسی واقعی نام خود را به گروه «ایران آزاد» تغییر دادند .این جمعیت هیج گرایش سیاسی مشخصی را نمایندگی نمی کند و اکثر آنان ایرانیان آزاده ای هستند که تنها به دلیل سرکوب وحشیانه رژیم اسلامی در این تظاهرات ها شرکت می کنند و از طرف مسئولین این گروه دقت می شود که توسط افراطیون گروههای سیاسی ایرانی کشانده نشوند

و دلیل موفقیت این گروه و اعتماد مردم به این دسته این است که کاملا مستقل عمل کرده اند و تنها به آزادی ایران و کمک به مردم در بند نقش حمایتی دارند .از این رو خود هیج پرچمی را بر دوش نمی کشند و تنها شعار آنان « کمک به ازادی و برابرای ایران است » ولی شرکت کنندگان حق دارند که هر پلاکارت و یا پرچمی را که دوست دارند را حمل نمایند ولی پرچم برگزار کنندگان عکس ندای جاوان است و شعار آنان کمک به ازادیخواهان ایران است.

. این مراسم بخاطر دهمین سالگرد 18 تیر برگزار شد که در ان ژاله توکلی درباره تاریخ 18 تیر سخنرانی کرد و سپس اشعاری خوانده شد و در پایان مردم در صف طولانی مشغول امضای پای طور بلندی که قرار است که همراه با چهل کشور جهان بر برج ایفل نصب شود .

 Missing media item.

 

اطلاعات بیشتر را می توانید از وب سایت « ایران ازاد» بگیرید . لطفا این اطلاعیه را به دوستان خود در این شهر ها برسانید.

Tid: 18.00 – 20.00

Mødested: Oslo Plads (Østerport st.)

 Missing media item.

 Støtteoptog torsdag d. 9. juli (18. tir) i København:

 Missing media item.

 

Vi opfordrer alle til at deltage i hvidt tøj og til fælles at gå i stille optog uden taler, sange eller slogans undervejs. Arrangørerne deltager i hvide t-shirts med tryk på (”Remember Neda” eller “Vi er alle iranere”), og opfordrer alle til dette. Optoget finder sted på ti-års-dagen for det første store studenteroprør i Iran, der – ligesom de seneste demonstrationer – også blev slået hårdhændet til jorden.

 Missing media item.

 

Også i Odense og Århus vil der være optog og demonstrationer – se mere under links.

Flere informationer vil tilgå snarest!

Tid: 18.00 – 20.00

Mødested: Oslo Plads (Østerport st.)

Afslutning: Svanemøllevej (den iranske ambassade)

 Missing media item.

 ویدئو کلیب فیلم شاهین تجفی در کنسرت همبستگی در کپنهاک در باره ندا می خواند

عصر یکشنبه ، کنسرت بزرگی در مرکز شهر کپنهاک برگزار شد که در آن گروههای متعدد موزیک ایرانی و دانمارکی ، شعر و دکلمه ( دوزبانه ) و نیز «نقاشی اون لاین » که در این میان شاهین نجفی خواننده رپ ایرانی با اجرای چندین ترانه از جمله در باره ندا خواند که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گزفت .

 Missing media item.

شایان ذکر است که در همبستگی با مردم ایران تقریبا روزانه در این شهر تظاهرات و آکسیونهای متعددی بر گزار می شود که در این میان « گروه طرفداران دمکراسی واقعی در ایران» جایگاه ویژه ای در بین عموم ایرانیان و دانمارکی دارد که به دلیل پرهیز از گروه گرایی ، توانسته است اعتماد عمومی را به خود جلب نماید و تا کنون 6 همایش در همبستگی با مردم در نقاط مختلف شهر به اجرا در آورده است و مدیا دانمارک این برنامه ها را پوشش رادیو و تلویزیونی داده است

 Missing media item.

 Missing media item.

 رنامه قبلی همایش همبستگی در شهر کپنهاک:

 Missing media item.

ویدئو کلیب « یار دبستانی» همانند سرودی فرهنگی را در تظاهرات کپنهاک را با هم ببینیم

کیانوش توکلی در گزارش تحلیلی از مراسم 25 ژوئن از شهر کپنهاک

همایش بزرگی روز پنجشنبه 25 ژوئن در میدان Kgs. Nytorv در کپنهاک با حضور یک هزار نفر ، برگزار شد . سخنرانان این مراسم عبارت بودند از :بیان وکیل حقوق بشر ، سئوآن عضو مجلس دانمارک ، ترینه مسئول جنبش زنان ، کمال عضو مجلس و فرشاد خلقی هنرپیشه و نویسنده ایرانی تبار و نیما نبی پور هنر پیشه .

 Missing media item.

 در این مراسم آهنگ های دانمارکی و ایرانی بسیاری اجرا شد و برنامه به دو زبان فارسی و دانمارکی اجرا شد و در محل تی شرت های ندا فروخته شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت .

 Missing media item.

 شایان ذکر است که اینگونه تظاهرات تقریبا روزانه در نقاط مختلف شهر کپنهاک و دیگر شهرهای دانمارک بر گزار می شود و تقریبا اکثر شهروندان این کشور از خیزش ایرانیان با اطلاع هستند و می شود گفت فیلم آخرین لحظات زندگی ندا را دیده اند .

 Missing media item.

 

« گروه طرفداران دمکراسی واقعی » نام گروهی است که این تظاهرات را سازماندهی می کند اکثر آنان جوانان نسل دومی ها هستند که هیج سابقه مشخص سیاسی هم نداشته اند در بین آنان دختران جوان نقش اصلی را در برگزاری این آکسیون ها داشته اند دارند ؛این گروه هیج گرایش سیاسی خاصی را نمایندگی نمی کند و به همین خاطر توانسته است که اعتماد ایرانیان با گرایش های مختلف را به خود جلب نمایند .

آدرس سایت گروه طرفداران دمکراسی واقعی در ایران

عکس ها و گزارشات آکسیون های قبلی در شهر کپنهاک:

 Missing media item.

 Missing media item.

 Missing media item.

 Missing media item.

 

شایات ذکر است که این تظاهرات و آکسیونها جنبه عمومی داشته و سمت و سوی سیاسی خاصی نداشته است و به همین دلیل ایرانیان زیادی در این همایش شرکت داشته اند .

تصاویر زیر مربوط به آکسیون های قبلی است :

Missing media item. 

Missing media item. 

Missing media item. 

Missing media item. 

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.