رفتن به محتوای اصلی

درخواست قطع بودجه مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی
از سوی دو عضو کنگره آمریکا
20.03.2015 - 21:30

به گزارش منابع خبری در ایران به نقل از پایگاه اینترنتی «امریکن فری بیکن»، «پیتر روسکام» نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینویز و «لی زلدین» نماینده جمهوریخواه نیویورک در نامه ای که سه شنبه آینده برای رهبران کمیته تخصیص بودجه و کمیته فرعی مربوط به فعالیت های خارجی ارسال خواهد شد، توصیه کردند که بودجه مربوط به «شرکت آمریکا در مذاکرات خطرناک 1+5 با ایران» در سال مالی 2016 بطور کامل قطع شود.

بر اساس این گزارش، در صورت عملی شدن این پیشنهاد، بودجه دولتی برای سفر مقام های دولت اوباما و اقامت آنان در هتلها و هرگونه مخارج دیگر مرتبط با مذاکرات قطع می شود.

این دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود نسبت به آنچه امتیازهای دولت اوباما از جمله باقیماندن زیرساخت های هسته ای جمهوری اسلامی دانسته اند، ابراز نگرانی کردند.

در این نامه آمده است: «پس از دو بار تمدید مذاکرات و میلیاردها دلاری که از محل رفع تحریم ها نصیب رژیم اسلامی تهران شده و با آشکار شدن توافقی که برنامه هسته ای ایران را بر نمی چیند، آمریکا باید این مذاکرات را ترک کند؛ تا زمانی که تهران آماده دادن امتیازهای معنادار باشد.»

                     

                               نویسندگان این نامه بر این باور هستند: «در این مرحله به نظر می رسد که جمهوری اسلامی بیش از آنکه درصدد مذاکره با حسن نیت باشد، به دنبال خرید زمان برای پیش بردن برنامه هسته ای خود است.

 

به دنبال نامه 47 سناتور جمهوریخواه، پیش از این پایگاه خبری «المانیتور» نیز از تلاش تازه دو نماینده مجلس آمریکا برای جمع آوری امضاء برای یک نامه دیگر علیه مذاکرات هسته ای، این بار با مشارکت قانونگذاران اروپایی خبر داده بود.

شماری از قانونگذاران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار نامه ای به سران کشورهای خود هشدار دادند که «توافق بد با جمهوری اسلامی بی شک منجر به تحریم های بیشتر خواهد شد.»

براساس این گزارش، «داگ لمبورن» و «رندی وبر» دو تن از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، هفدهم مارس (26 اسفند) توزیع این نامه در بین اعضای کمیته های خدمات نظامی و روابط خارجی مجلس نمایندگان را آغاز کردند. آنان گفتند که تاکنون چهار تن از نمایندگان پارلمان های کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان این نامه را امضاء کرده اند.

یادآوری میشود دور نهم مذاکرات جواد ظریف وزیر امور خارجه رژیم اسلامی تهران با جان کری همتای آمریکایی او امروز (جمعه) در لوزان سوئیس به پایان رسید.

گفته میشود مذاکرات، روز چهارشنبه(پنجم فروردین) از سر گرفته خواهد شد.

پایان گزارش./.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

داریوش حاجبی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.