رفتن به محتوای اصلی

سفر آیت الله خامنه ای به قم
20.10.2010 - 15:17

سر انجام پس از گذشت چند ماه از انتشار خبر سفر آیت الله خامنه ای به شهر قم ، این سفر با انعکاس گسترده خبری از سوی رسانه های حکومتی ایران انجام شد .

رسانه های وابسته به دولت ایران ، با انعکاس گستره بخش های مختلف این سفر و همچنین استقبال مردم ، آن را خود جوش و ناشی از علاقه مردم این شهر به آیت الله خامنه ای دانسته اند ،اما در این سو بسیاری از منابع خبری مخالف حکومت ایران ، با انتشار اخبار متفاوت از منابع خبری دولتی ، این سفر را سازماندهی شده و هدف مند خوانده اند .

بنا بر این گزارش ها از چند ماه پیش بيت رهبری پس از دریافت نظر مثبت شخص آیت الله خامنه ای ، با تشکیل کار گروهی با حضور مجتی خامنه ای ، سردار فيروزآبادی، جعفری، نقدی، احمدی‌مقدم، محمدنجار ، مجتبی ذوالنور، حسين طائب، ضرغامی، ، حسين شريعتمداری، محسنی اژه ای،آيت الله مقتدايی، شيخ محمد يزدی، سيد احمد خاتمی، علی اصغر حجازی، علی لاريجانی، محمدی گلپايگانی، احمد جنتی، آيت الله مومن، حيدر مصلحی، سليمی رئيس دادگاه ويژه روحانيت و حدادعادل ، برنامه‌ريزی گسترده خود را برای برگزاری هرچه با شکوه تر سفری ایت الله خامنه‌ای به عنوان خليفه مسلمين و عالی‌رتبه‌ترين و اعلم مراجع تقليد شيعيان جهان به قم آغاز کرد . اين کارگروه دارای دو کميسيون اصلی و چند کميسيون های فرعی مستقر در تهران، قم و چند مرکز استان در همسايگی استان قم بود .کميسيون اصلی اين کارگروه، با دستورجلسه امنيتی – اطلاعاتی برای تدارک گسترده مراسم استقبال از منطقه منظريه ، حدود بيست کيلومتری شهر قم فراخوان گسترده ای را اعلام کرده و با دعوت از نيروهای بسيج و طلاب برای شرکت در مراسم خودجوش استقبال ، از مدت‌ها قبل اقدام به کنترل شديد مسیر حرکت کاروان رهبری نموده و حتی برخی از محل ها و مراکز واقع در ایم مسیر را مهر و موم کرده بود .

آذين‌بندی شهر ، نصب بيلبوردهای خيرمقدم ، پخش شربت و شيرينی و ذبح شتر، گاو و گوسفند ، اسکان و اطعام نيروهای بسيج و طلاب اعزامی از استان‌های مختلف و پرداخت و پرداخت پاداش و مزايا آنها و همچنین سازمان دهی ديدارهای مردمی رهبری از دیگر وظایف این کمیسون محسوب میشد .

کميسيون دوم وظیفه داشت مقدمات حضور مراجع و علمای نام و نشان‌دار حوزه با اولويت حضور در مراسم استقبال و در صورت عدم موافقت، در مراسم سخنرانی رهبری در حرم حضرت معصومه و باز هم در صورت عدم پذیرش حظور در مراسم محل اقامت رهبری را فراهم کند .

این گزارش ها همچنین تاکید میکنند ، کميسيون مذکور به منظور رسيدن به اين هدف در چنیدن نوبت با مراجع و بيوت و دفتر آنها گفت‌و‌گو کرده و از انواع تطميع و تهديد استفاده کرده است .

گزارش های رسیده از شهر قم همچنین حاکی از آن است که اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با انتشار شجره نامه از رهبر جمهوری اسلامی ، جد وی را امام سجاد، امام چهارم شیعیان است.

به گفته حجت الاسلام ناظمی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در توضیحات بیشتری درباره شجره نامه رهبر جمهوری اسلامی گفت: "جد مطهر مقام معظم رهبری، امام سجاد بودند که امامزاده عبدالله مدفون در بلوار کشاورز قم نیز عموی نسبی وی بوده و همچنین امامزاده سید معصوم نیز که در منطقه نیروگاه قم مدفون است ، به عنوان پسر عموی نسبی آیت الله خامنه ای به شمار می آید .

منابع خبری غیر دولتی همچنین گزارش میدهند طبق دستور آیت الله خامنه ای به هر یک از اعضای شورای نگهبان به متراژ 1000 تا 1500 متر مربع زمین با موقعیت بسیار عالی در نزدیکی شهرک قائم واقع در تهران ، بزرگراه ارتش واگذار شده است. قیمت هر یک از املاک بین سه تا پنج میلیارد تومان برآورد شده است. که به شکل رایگان به اعضا واگذار و آنها پس از مالکیت پیگیر احداث و ساخت و ساز شده اند.

به تحلیل منابع خبری و تحلیلی مخالف دولت ، اصلی ترین اهداف این سفر در ابتدا نمايش تمکين و اطاعت مراجع ، علما ، طلاب و حوزه‌های علميه در برابر رهبری و ولی امرمسلمين ، تثبيت مطلق و بی‌چون و چرای ولايت امری و مرجعيت خامنه‌ای و مقدمه چینی برای ولايت عهدی و جانشينی مجتبی خامنه ای و همچنین تضعيف جايگاه اکبر هاشمی رفسنجانی در ميان مراجع و علما و همزمان آماده کردن فضای حوزه برای برکناری و عزل وی از تمام سمت های انتصابی و در نهایت تسلط کامل و بی چون وچرای نهادهای امنيتی، اطلاعاتی و سپاه پاسداران بر تمام شمول حوزه‌های علميه و از بين بردن کامل استقلال نهاد مرجعيت و حوزه میداند .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
http://www.ahmadbatebi.us

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.