رفتن به محتوای اصلی

اگر واقعا اپوزیسیون این رژیم هستید، برای او هورا نکشید
اظهار نظرهای متفاوت در باره جام زهردوم
05.04.2015 - 09:02

در ان ذکر شده بود که ؛کلیه تحریم ها برداشته می شود . مردم بدون سازماندهی قبلی به خیابان امده ؛ به پایکوبی و رقص پرداختند و عملا  خامنه ای را « هو» کردند . در حالی که سرداران سپاه _ امنیتی ها و بیت رهبری عزا گرفتند که دیگر نخواهند تواسنت از تحریم ها سود های نجومی ببرند ... خامنه ای حتی تا امروز سخنی در باره تفاهم نامه نگفت ......آری منهم متن فارسی را که ظریف قرائت کرد را شنیدیم و از این که تحریم ها برداشته می شوند؛ خوشحال شدم

 

حسن

اقای نیک فر به درستی نوشته اند و باید به ان اضافه کرد سرنوشت شعار های دهان پرکن ضد غربی دشمنی با دولت اسرائیل ضدیت با منافع ملی مردم ایران و دشمنی با ازادی و ازادی خواهان پایانی بهتر از این نمیتوانست داشته باشد.
نه تنها نظام و مردم ایران بازنده این دوره از تاریخ هستند بلکه مخالفان نظام و پیشاپیش انها سازمان مجاهدین رجوی بازنده شرمسارو تحقیر شده و بی ابروی این پایان هسته ای هستند.باید دانست که این سازمان مجاهدین بود که با خوشرقصی و ادعای کشف اتم در ایران یعنی جاسوسی برای غرب فقط برای رسیدن به قدرت غرب را علیه ایران بسیج کرد.

ارزو و کوشش سازمان رجوی برای ایجاد تشنج وتنش بین ایران و تشویق دولت اسرائیل و سازمان رجوی به جنگ علیه ایران اکنون نقش براب شد. با این قرداد نظام به نوعی از سوی غرب تائید شد و این برای سازمان مجاهدین با داشتن صدها طرفدار غربی مانند سناتور و ژنرال و خرج ملیونها دولار پول با شکست سنگینی روبرو شده است.سازمان رجوی راهی جز حقیقت گوئی ندارد. 

Bārut 

اکثر وبسايت هاي نيروهاي به اصطلاح ارزشي و ولايتي (دلواپسان) معتقدند که اين اقدامي که تيم مذاکره کننده ي ظريف انجام داده ؛ چه بسا تيم مذاکره کننده قبلي به سرپرستي جليلي هم مي توانست همين توافق و عقب نشيني از مواضع حيثيتي نظام را آنهم چندسال زودتر انجام دهد واینکار رانکرد.

حال سوال اساسي از اين آقايان (دولواپسان) اين است که آيا تيم مذاکره کننده به سرپرستي آقاي ظريف با امضاي اين تفاهمنامه اوليه يا هراسم ديگه به مواضع انقلابي و حيثيتي سران رژيم انگل پشت کرده ؟و خيانتي مرتکب شده است؟ که قرار شده وي را براي توضيح به مجلس .... شوراي اسلامي بکشانند؟يا واقعاً ظريف و تيم همراهش تدبير وشجاعتي داشته اند که تيم مذاکره کننده به سرپرستي جليلي فاقد اين تدبير و شجاعت بوده !!و مهمتر از اين ؛ شايد اين مورد بيشتر مطرح باشد که در زمان جليلي سران رژيم به مرکزيت ... فرزانه فکر نمي کردند فاصله ي آنچه را که در آئينه مي بينند (تُغارگُه) کمتر از آنست که می پندارند!! ؛ واين يعني نه شجاعت و پشت پا زدن ظريف و تيم همراهش به نظرات و مواضع حيثيتي نداشته ي نظام در اين زمان ؛ ونه استقامت و پايبندي جليلي و تيم مذاکره کننده اش برای حفظ حیثیت نظام در آن زمان.
اين فقط مي تواند يکي ديگر از اشتباهات محاسباتي اتاق فکرو مشاوران ... فرزانه باشد.
پس در همين وضعيت هم اي دولواپسان و ايمان آورندگان ، ضمن گردن نهادن به توصيه ي ولي فرزانه به نرمش قهرمانانه و بعد چرخش قهرمانانه ادامه داده و هنگام رفتن به رکوع قهرمانانه ؛ شکرگزار الله باشيد که بهترين است براي شما که يک عمر ثروت و جان ملتي را بيهوده بر باد داديد.اگر بدانيد ! اين براي شما بهتر است . همين

 

کیانوش توکلی 

«توافق هسته ای »؛ جام زهر نبو دو جمهوری اسلامی هم امتیازات بسیاری گرفته است . در نتیجه پیشرفت و اجرایی شدن تفاهم نامه ،شاهد رونق اقتصادی سریع در ایران خواهیم بود که همه اقشار جامعه ایران از ان سود خواهند برد . بنظر من این رونق از هم اکنون اغاز شده است. بی خود نیست مردم به خیابانها امدندو ازظریف تشکرکردند .تحریم ها در بخش هایی واقعا ضد انسانی بود که در قسمت دارو یی و بهداشتی موجب سرطان ، سکته و مرگ هزاران ایرانی شد.

معما 

البته اوضاع بهتر خواهد شد ولی نه به آن صورت که اسمش را بشود رونق سریع گذاشت. ساختارهای به شدت فاسد، ناکارآمد و معیوب همچنان سر جای خود باقی هستند؛ همچنین بخش بزرگی از تحریمها و محدودیتها. فوق فوقش بعد چند سال بشود شبیه دوره خاتمی. البته همین هم غنیمت است.

 

تعجب

آقای توکلی نوشته اید " توافق هسته ای جام زهر نبو دو جمهوری اسلامی هم امتیازات بسیاری گرفته است"! ماکه هرجه در این بیانیه مشترک دیدیم امتیاز دادن و سرشکستگی برای جمهوری اسلامی بود. لابد منضور شما این بوده که هنوز نگفته اند که مققامات رژیم باید ازین به بعد چهار دست و پا راه بروند. راستی لطفا چندتا از این "امتیازات بسیاری " را که میگویید جمهوری اسلامی گرفته نام ببرید!

 

 رازی 

آقای توکلی گرامی، شما بارها . بارها نوشته اید که با زندگی در جامعه جدید درسهای تازه آموخته اید و از گذشته خودتان فاصله گرفته اید، ولی همین کامنت شما نشان می دهد اگرچه در ظاهر شما دیگر آن اکثریتی پیرو خط امام نیستید، ولی در کُنه و عمق ماجرا گویا در اندیشه در مغز شما بر همان پاشنه 35 سال پیش می گردد! شما می گویید این توافق جام زهر نبود، و به عنوان دلیل می فرمائید «بی خود نیست مردم به خیابانها امدندو ازظریف تشکرکردند» پوپولیسم که دیگر شاخ و دم ندارد جناب چریک سابق! از طرف دیگر با ادعای اینکه «تحریم ها در بخش هایی واقعا ضد انسانی بود که در قسمت دارو یی و بهداشتی موجب سرطان ، سکته و مرگ هزاران ایرانی شد» تبدیل می شوید به بلندگوی دروغهای بی شرمانه آقای خامنه ای! ممکن است بفرمائید این تحریمهای داروئی در کدام قطعنامه صادر شدند؟ و شامل کدام داروها بودند؟ برار جان قضیه تحریم دارویی از بیخ دروغ بود!

بفرمایید ببینید وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد در اینباره چه می گوید: «دكتر دستجردي، در بخش ديگري از سخنان خود ضمن انتقاد از اختصاص ارز كشور به واردات لوازم آرايش گفت: متاسفانه اين مسئله رخ داده و بايستي به آن پاسخ داده شود. البته در وزارت بهداشت به شدت در پي جبران كمبودهاي ارزي خود هستيم و تقريبا تا هفته گذشته يك سوم ارز مورد نياز براي خريد دارو تامين شده و مسئولين تعهد كرده اند كه ظرف چندماه پاياني به سرعت تخصيص ها داده شود و ارز مورد نياز در اختيار شركتهاي دارويي قرار گيرد. .... وزير بهداشت در پايان بااشاره به اولويت بندي خريد برخي ملزومات، از قرار گرفتن تجهيزات پزشكي در اولويت هاي 7 و 8 كشور ابراز نگراني كرد و گفت: دسته اي از ملزومات مانند دارو در اولويت 2 كشور قرار دارد اما گاهي برخي از تجهيزات و ملزومات در اولويت بندي پايين تر از زين اسب قرار گرفته اند به عنوان مثال دستگاه ماموگرافي كه براي تشخيص سرطان سينه الزامي است در اولويت 8 قرار گرفته كه بسيار نگران كننده است»
عنایت می فرمائید جناب توکلی!؟ این دولت بود که با ارز دولتی بجای دارو و دستگاه ماموگرافی دسته بیل و زین اسب و غذای سگ وارد می کرد. بعد هم به عنوان یک هوادار توافق بفرمایید دهسال تحریم و صدها میلیارد دلار هزینه برای نیروگاهی که یک کیلووات برق تولید نکرده است و سقوط ارزش ریال در حد 400 درصد را کجای دلمان بچپانیم؟ با یک چنین اپوزیسیونی که برای هر شعبده بازی ملایان از ته دل کف می زند، ایران تا هزار سال دیگر هم رنگ دموکراسی و حقوق بشر نخواهد دید!

peerooz

 

آدم از " روشنفکرانی " که خود را ملزم به نوشتن مقاله میدانند و از منبر رسانه ها خلق را نصیحت میکنند " حرصش " میگیرد. من جناب نیکفر را نمیشناسم و در ویکیپدیا خواندم که - با محاسبه - در هنگام انقلاب ایشان باید ۲۳ -۲۲ ساله و مشغول تحصیل در پلی تکنیک ایران بوده باشند. در آن زمان ۹۹ در صد مردم آگاه و تحصیل کرده از جریانات روز آگاه و احتمالا فعال بودند و ۹۹ در صد اینها با سقوط شاه و رهبر شدن " امام " موافق بودند. جای گفتن " مردم! کنجکاو شوید، شهامت داشته باشید و بپرسید! با “........− کلاه گشادی بر سرتان رفت " در بهمن ۵۷ بود. اگر ایشان در آن زمان چنین فرمایشی فرمودند من صمیمانه از فضولی خود عذر میخواهم و ایشان به بزرگواری خود میبخشند. وگرنه اکنون که هر ننه قمری از جریان مطلع است, نصیحت باید این باشد که راه کنار آمدن با امپریالیسم جهانی چیست و چطور باید از زیر این کلاه گشاد بیرون آمد؟

بقیه اینگونه حرف ها بقول هم ولایتی های من " قال دومای گرگ " است

 آ.ائلیار 

مسایل ساده را پیچیده نکنید. حکومت میخواست به قدرت اتمی تبدیل شود نتوانست. نگذاشتند. یک تست اتم سازی 36 ساله بود. که نشد. قرارداد جامع را هم امضا خواهد کرد. هزینه هم از جیب مردم بود. حالا که خرج کمتر خواهد شد به نفع هم حکومت است و هم کمی به سود مردم. شاید مقداری از پول صرف زندگی ملت در جامعه بشود. حالا جام زهر و نمیدانم چه چه لازم نیست .کلمات شاعرانه.قرارداد است نه شعر. یخ روابط با خارج هم کمی نرم خواهد شد. 
اینکه حکومت از اول برنامه ی قدرت-سرکوب- اتم- صدور قدرت شیعه داشت و دارد روشن است. به همه. غیراز عقلای قوم.
- ماهیت حکومت با سرکوب-جنگ-اتم-شیعگری ناسیونالیستی هم در روند حکمرانی مشخص شده است.
مسئله ی اساسی اتم نیست. سرنگونی این سد نگونبختی ست. که با بی بضاعتی فکری مخالفان هنور هیچ چشم انداز سیاسی وجود ندارد.

 تبریزی 

پس از گفتن و نوشتن های فراوان درباره سازش رژیم آخوندی با چند کشور فرامرزی درباره نیروگاه های هسته ای ایران پرسش بی پاسخ مانده این است که آیا باید رژیم آخوندی که از سرزمینی به نام ایران دوزخی بی همتا در جهان ساخته است سرنگون شود یا نه؟ و آیا باید دژخیمان و شکنجه گرانی که صدها هزار تن را در زندان ها و شکنجه گاه ها به زنجیر کشیده، شکنجه کرده و کشته اند کیفر ددمنشی هایشان را ببینند یا نه؟ کارگزاران رژیم آخوندی مگر نمایندگان راستین مردم ایران هستند که پیمان های بسته شده آنها با کشورهای دیگر را ما هم بپذیریم و برایشان کف بزنیم؟ هر پیمانی که نمایندگان رژیم ولایت فقیه با کشورهای دیگر ببندند هیچ پیوندی با مردم ایران ندارد چون رژیم دیکتاتوری ولایت فقیه نماینده و رژیم برگزیده مردم ایران نیست!

کیانوش توکلی 

انگار برخی از دوستان انتظار دارند که رژیم می بایست در مقابل غرب می ایستاد و کوتاه نمی امد و مذاکرات شکست می خورد تا نتانیاهو مناطق هسته ای ایران را به کمک آمریکا بمباران می کردند!اینکه ازاول این محاسبه اتمی ایران غلط بود و رژیم میلیارد ها دلار هزینه صرف هیج کرده است، واقیعتی غیر قابل انکار
.ولی موضوع تفاهم نامه لوزان کاملا مشخص است، این توافق، جلوی ضرر بیشتر را گرفت، ضرری که مردم و رژیم را نشانه گرفته بود

 

رازی

آقای توکلی عززیز و گرامی و ارجمند! اصلا هم اینطور نیست که "برخی از دوستان" توقع "جنگ، جنگ، تا پیروزی" از رژیم داشته باشند. این "برخی از دوستان" که من هم یکی از آنها هستم، می گویند لطف کنید و اگر واقعا اپوزیسیون این رژیم هستید، برای او هورا نکشید و بلندگوی دروغگوئیهای او نشوید! یک بابایی آمده خانه ما را به آتش کشیده و پس از نابودی بخشهای بزرگی از خانه حالا رفته در کسوت آتشنشان و دارد اطفاء حریق می کند، از ما انتظار نداشته باشید برای چنین کسی هورا بکشیم و کف بزنیم! از این گذشته من از شما یک سؤال کاملا مشخص کردم: «تحریمهای دارویی در کدام قطعنامه وضع شده اند؟» چرا سعی می کنید تقصیر جنایتهای رژیمی را که بجای دارو و تجهیزات پزشکی دسته بیل و زین اسب و غذای سگ وارد می کند، به گردن تحریم کنندگان بیندازید؟ در یک کلمه، چرا به بهانه دفاع از مردم ایران، بلندگوی دروغگوئیهای سیدعلی خامنه می شوید؟

 peerooz 

جناب رازی, سوال خوبی را مطرح فرموده اید, لطف کرده اگر اطلاع دارید ریز اقلام وارداتی را نیز جهت اطلاع همه ما مرقوم فرمائید که بهره ای ببریم. شما فرمایشات کل نخبگان جمهوری اسلامی را قبول ندارید ولی به گفته یک از آنها استناد میفرمائید که چنین و چنان. از کجا که فرمایشات ایشان بر پایه فرهنگ چانه زنی ما نباشد که در نانوایی میگفتیم شاطر آقا ما دو ساعت ! است که منتظریم. به علاوه این خانم دکتر جرات ندارند که بگویند چه مقدار داروی قاچاق وارد کشور میشود. و اضافه بر آن, دستگاه مموگرام برای تشخیص مرحله های ابتدایی سرطان پستان است. اگر این خانم راست میگوید باید بجای آن از مسئولین امور بخواهد که بجای ساختن آخرین مدل سانتریفوژ ها, دستگاه های ممگرام بسازند. استناد به حرف های این مسئولین پایگاه محکمی ندارد. اگر شما اقلام را مرقوم فرموده و مقدار قاچاق را ذکر بفرمائید شاید گفتگو بجایی برسد.

سیاوش

در مورد داروهای وارداتی به ایران، میتوانم بر حسب صحبتی که با یکی از مسئولین این اداره داشتم بگویم که ورود داروها به ایران با مشگل بزرگی روبرو نیست وتنها پرداخت خرید آنها بصورت ارز و از طریق بانک بآسانی صورت نمیگیرد.

 peerooz 

جناب سیاوش, ممنون از اطلاعات. منظور از کامنت این بود که به احتمال قوی خود دولت هم به علت وجود مراکز متعدد قدرت, به تحقیق آمار درستی ندارد و تازه آنچه را هم که میگوید نمیتوان بدون شک باور کرد و در باره آن به گفتگو پرداخت. آنچه مسلم است پس از ۳۶ سال نور ضعیف امیدی از روزنه ای کوچک برای شروع پایان بدبختی ها تابیده است که ممکن است سرابی بیش نباشد و ما نمیتوانیم و نباید بر اساس نفرت از جمهوری اسلامی این روزنه را کور کنیم و موافقین آنرا طرفدار جمهوری اسلامی بدانیم, آنهم کسانی که زندگی خود را در این راه باخته و اکنون در غربت با رویای پایان این خواب مخوف خوشند.

کیانوش توکلی 

جناب رازی گرامی / 1_اینجانب کجا و در کدوم نوشته ای برای رزیم « هورا »کشید ه ا م لطفا کیلویی ننویسید و بطور مشخص نقل و قول بیاورید و همچنین کجا وچگونه بلندگوی دروغگوئیهای رزیم شده ام ؟ 2_ تحریم ها بطور رسمی شامل دارو ها نبود ولی به دلیل تحریم سیستم بانکی و تحریم سیستم حمل نقل با ایران ، عملا خرید دارو و ارسال آن به ایران غیر ممکن شد. شخصا برای اقوام خود که نیازمند دارو بودند ،بطور غیر قانونی دارو خریده و بطورغیر قانونی هم توسط مسافران به ایران ارسال کردم ، قطعا خانواده و دوستان شما و سایرین هم چنین تقاضایی داشتند 3- تحریم فروش بنزین به ایران ، موجب تولید بنزین هایی با سرب بالا در ایران شد که به اعتقاد کارشناسان این نوع بنزین ها سرطان زا بود که موجب مرگ و میر شد .4_ عدم فروش بنزین به هواپیما های مسافری ایران ایر ، مشکلات بسیاری برای ایرانیان ایجاد کرد. بطور مثال

ایران ایر پروازهای مستقیمی به بسیاری از شهر های اروپا داشت که به دلیل ندادند بنزین به چنین پروازهایی به اروپا قطح شد . بطور مثال پرواز مستقیم تهران _ کپنهاک قطح شد ؛ چرا که دولت دانمارک حاضر نبود حتی بنزین به ایران ایر بفروشد ولی دولت انسانی ودمکرایتک سوئد چنین محدودیتی برای برای ایران ایر ایجاد نکرد و ایرانیان سالخورده مجبور می شدند که از تهران به یکی از شهر های سوئد پرواز نمایند و از انجا طی مسافت 800 کیلیومتری دوباره با اتومبیل به کپنهاک و یا بلعکس سفر کنند ایا این سادیسم غربی ها نبود که به دلیل تحریم ها ی هسته ای ، مردم ایران را ازاد و اذیت کنند و بیچاره هزاران دانشجو ایرانی به دلیل تحریم ها در خارج از کشورسرگردان و با چه بد بختی هایی مواجبه شدند وشکی نیست که جای من و شما در غرب امن است وگرنه اگر همان مشکلات مردم ایران را می داشتیم به خیابانها می ریختیم و در جشن مردم رقص و پایکوبی می کردیم . 4_ جناب رازی این شما هستید که از رژیم اخوندی انتظار دارید که همچنان در خط ضد امپریالیستی امام راحل حرکت نمایند .سعی و اررزوی من این است که مناسبات ایران با کشورهای غربی بهبود و یابد و هر قدمی که در این راه از سوی هر نیروی سیاسی سابق ضد غربی برداشته شود ، مثبت ارزیابی می کنم . این کجا پوپولیسم است ؟ بنابراین اینجانب نه بخاطر اینکه مردم الکی خوش بودند ؛ منهم خوش شدم ؛ بلکه دلایلی که در بالا ذکر شد و دلایلی دیگری که در کامنت های بعدی خواهد آمد، از انتشار تفاهم نامه سیاسی گریه و زاری نکرده ا م . تحلیلی از حشمت اله طبرزدی خواندم که جالب بود اونوشت :«هر اندازه رژیم بیشتر به درون مناسبات بین المللی کشانیده میشود، از قدرت سرکوب بی محابای او کاسته میشود و امکان گسترش مبارزات اجتماعی تقویت میگردد. ما مردم زیر ستم ایران می بایست از وضعیت کنونی به نفع مطالبات اساسی بهره گیری کنیم و بر مبارزات مدنی و دموکراتیک خود بیفزاییم. باید توده ها را حول مبارزات اجتماعی اخیر گرد هم آوریم و عملا نشان دهیم راه رهایی، عدالت، فاه، آزادی و دموکراسی از طریق گسترش مبارزات دموکراتیک است. باید از شرایط کنونی برای اتحاد و متشکل شدن بهره برداری کنیم.»

رازی 

آقای کیانوش توکلی، 1) رژیم جمهوری اسلامی به تصدیق وزیر بهداشت قبلی خودش در اوج تحریمها بجای اختصاص ارز به دارو و تجهیزات پزشکی، با ارز دولتی "دسته‌بیل" از چین وارد می‌کرد! متوجه هستید؟ "دسته‌بیل!!!" در همین دوره تحریمها پورشه و مازاراتی و لامبورگینی بود که با ارز دولتی وارد کشور می‌شد، فقط یک رقم 65 رأس اسب گرانقیمت با هواپیمای چارتر لوفت‌هانزا وارد ایران شد (همه با ارز دولتی). شما بفرمایید اینکه رژیمی بجای دارو دسته‌بیل وارد کند، تقصیر کیست؟ پس می‌بینید که ارتباط کمبود دارو با تحریمها از دروغهای بیشرمانه ولی فقیه برای تحریک احساسات ایرانیان است که شما هم تکرارش می کنید و به عبارتی بلندگوی او شده‌اید. این عین حرف شما است: «تحریم ها در بخش هایی واقعا ضد انسانی بود که در قسمت دارو یی و بهداشتی موجب سرطان ، سکته و مرگ هزاران ایرانی شد» این جمله را به صد تا فارسی‌زبان نشان بدهید، خواهید دید

خواهید دید که 99 نفر از آنها خواهند گفت معنی آن این است که ایران تحریم دارویی شده است. آن یک نفری هم که چیز دیگری می گوید، احتمالا شاگرد مردودی کلاس اکابر است! حالا در کامنت آخر این را تصحیح کرده‌اید و می گویید که مسئله دارو بطور "غیر مستقیم" تحت تأثیر تحریمها بوده است. 2) آیا نتیجه منطقی و طبیعی تحریم بنزین تولید بنزین سُرب‌دار است؟ یعنی ما باید بی مسئولیتی رژیم در قبال سلامت شهروندان علی‌رغم اخطارهای مکرر متخصصین داخلی را هم بیندازیم گردن تحریم کنندگان؟ 3) تحریمها از کجا شروع شد؟ آیا سران جمهوری اسلامی در خانه نشسته بودند و ماستشان را می خوردند و یکدفعه این اجنبیهای بی همه چیز گفتند برویم ایران را تحریم کنیم؟ 4) شما از کجای کامنتهای بیشمار من بیرون درآوردید که من «از رژیم اخوندی انتظار دارم که همچنان در خط ضد امپریالیستی امام راحل حرکت نمایند»؟ حافظه من یاری نمی‌کند، ولی شما بفرمایید آن کدام سازمان بود که بخاطر مبارزه ضدامپریالیستی به زیر عبای امام راحل خزید و در سرکوب و کشتار فرزندان این آب و خاک با دژخیمان همکاری کرد؟ حالا "شما" مرا به پیروی از امام راحل متهم می کنید، هیچ کس نه "شما"؟ 5) آقای توکلی عزیز، عشق به مردم ایران حق انحصاری شما نیست. من هم از هر اقدامی که درد و رنج و محنت مردم ایران را کم کند، خوشحال می‌شوم. فقط معتقدم باید به مردم گفت مقصر اصلی این تحریمها و گرانی و آلودگی هوا و مواد غذائی آلوده و سرکوب و شکنجه و اعدام، همین جمهوری اسلامی با همین روحانی و همین ظریف است. باید بجای ایجاد امید توخالی و بچگانه به مردم گفت که جمهوری اسلامی در قامت یک رژیم ضدمردمی و ضد ایرانی مسلما در پشت درهای بسته بر سر منافع ملی مردم ایران چانه نزده است و اگر امتیازی گرفته باشد، آن امتیاز برای بقای دستگاه سرکوب و شکنجه و اعدام بوده است. باید گفت و نوشت که تنها و تنها خطر سقوط و شورشهای اجتماعی و عدم دسترسی به منابع ثروت بود که خامنه‌ای را به پای میز مذاکره نشاند و نه منافع حیاتی مردم ایران! کسی که از مزایای توافق هسته‌ای دم می‌زند، بدون اینکه این نکات را به مردم یادآوری کند، چه در اپوزیسیون باشد و چه در پوزیسیون، مشغول هوراکشیدن برای جمهوری اسلامی است.

یک تکمله: مثال اسب های چند میلیون دلاری و پورشه و مازاراتی را برای این آوردم که بگویم اگر ورود این کالاها و پرداخت بهای آنها به ارز ممکن است، مسلما واردات دارویی نباید کار چندان سختی باشد. این سران جمهوری اسلامی هستند که ترجیح می دهند آقازاده ها در خیابانهای تهران با خودروهای چند میلیارد تومانی جولان بدهند، ولی مردم عادی از تهیه داروهای ضروری عاجز باشند. آنها به دروغ می گویند کمبود دارو به دلیل تحریمها است و بخشی از ما هم چنان عاشق "مردم!" هستیم که در تکرار این دروغها سر از پا نمی شناسیم. به هر حال آن رگ "ضدامپریالیستی" و انداختن گناه همه چیز به گردن امریکای جهانخوار باید یک جایی بیرون بزند و خودش را نشان بدهد! (البته خود من به شخصه شکی در جهانخوار بودن و امپریالیست بودن امریکا و اروپا ندارم، فقط با این مخالفم که شور حسینی مبارزه ضدامپریالیستی ما را به هواداری از جمهوری اسلامی بکشاند)

کیانوش توکلی 

چند نکته :1_در این شکی نیست که بلاهایی که برسر مردم ایران در این 36 سال امده است کسی جز رهبری حکومت اسلامی نیست .سرمنشا این بد بختی ها ؛ انقلاب کثیف 57 بود : گروگان گیری کارمندان سفارت امریکا ، مدیریت غلط جنگ باعراق وادامه جنگ پس از فتح خرمشهرو تصمیم به ساخت بم اتمی توسط خامنه ای از جمله تصمیماتی بود که قبل از هر کس علیه خود نظام جمهوری اسلامی عمل کرد ؛ بعبارت دیگر بی خردی رهبران نظام در حدی هست که حتی قادر به تشخیص منافع خود نظام نیست ، چه برسد به منافع مردم و یا منافع ملی ایران 2_ اپوزیسیون ایران علیرغم فداکاری وازخود گذشتگی در این 36 سال به دلیل بی خردی و اکستریم وافراط گرایی ؛ فرصت سوزی کردند ... ما نتوانستیم آلترناتیوی معقول و قابل پذیرش مردم ایجاد نمائیم .جنبه دیگر این فعالیت ها چشم و هم چشمی و خنثی کردن فعالیت همد یگربود . نگاه مردم نسبت به اپوزیسیون تغییر کرد

اول اینطور بود که مردم با خود می گفتند که «هر کی بیاید ،بهتر ازاین آخوند ها ست » ولی اکنون، در خوش بینانه ترین حالت مردم به چند شخصیت مخالف درون نظام و یا نظام پیشین، چشم دوخته اند وگرنه در گوشی بهم می گند که :«هیج معلوم نیست که اگر رزیم سرنگون بشه وضع از این هم بد تر نشه»3_ تحریم ها قبل از این که رهبری نظام را در رنج قرار بده ؛ 80 درصد مردم ایران را به گدایی و بد بختی کشانده است .این بی شرف ها؛ ککشان هم نمی گزد. بنابراین این اکثریت مردم بودند که از تحریم ها عذاب کشیند و سفرشان هر روز خالی تر و کم رنگ تر شد .رنج خامنه ای از تحریم ها در این بود که مجبور بود دلارهای کمتری به حزب الله لبنان، حماس و بشار اسد بدهد. وگرنه ،تحریم برای بیت رهبری و خودی ها رژیم سود های چند صد میلیاردی داشت ...بنابراین کاملا قابل انتظار است وقتی ظریف تفاهم نامه فارسی را قرائت کرد که در ان ذکر شده بود که ؛کلیه تحریم ها برداشته می شود . مردم بدون سازماندهی قبلی به خیابان امده اند ؛ به پایکوبی و رقص پرداختند و عملا به رهبر نظام را « هو» کردند . در حالی که سرداران سپاه _ امنیتی ها و بیت رهبری عزا گرفتند که دیگر نخواهند تواسنت از تحریم ها سود های نجومی ببرند ... خامنه ای حتی تا امروز سخنی در باره تفاهم نامه نگفت ......آری منهم متن فارسی را که ظریف قرائت کرد را شنیدیم و از این که تحریم ها برداشته می شوند؛ خوشحال شدم با این که در خارج از کشورزندگی می کنم خود را در رقص و شادی مردم احساس کردم و با اینکه سرکار بود بطور مختصر برای دکتردوشوکی نوشتم؛ تیتر شما بسیار منفی است و با نوشته نیکفرهم اینطور وگرنه با محتوا ی هر دو نوشته ، مشکلی اساسی ندارم .نکته اخر، روانشناسی سیاسی به ما یاد می دهد که در شرایطی که جهان این تفاهم نامه را امری مثبت تلقی کرد و لوزان به مرکز خبری جهان مبدل شد و مردم شادی کنان به خیابان امده اند؛ چنین تیتر های منفی تاثیر مثبیتی بر روی مردم نخواهد داشت .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ویژه ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.