رفتن به محتوای اصلی

چگونه فریناز خسروانی دختر جوان مهابادی کشته شد + گفتگو
09.05.2015 - 00:22

media

عبدالله مهتدی، دبیر اول حزب کوملۀ کردستان ایران، در گفتگو با رادیو بین المللی فرانسه گفته است که یک مأمور دولتی به نام مرتضی هاشمی وند که وظیفه اش ارتقای سطح هتل هاست در تبانی با صاحب هتل تارا قصد تجاوز به فریناز خسروانی را داشته که به عنوان مهماندار در این هتل کار می کرده است. به گفتۀ عبدالله مهتدی آثار ضرب و جرح بر بدن قربانی مشاهده شده و مأمور دولتی و صاحب هتل که قصد تجاوز جمعی به دختر جوان را داشتند قربانی را در یکی از اتاق های هتل زندانی کرده بودند.

 علیرضا رادفر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ناآرامی های شهر مهاباد که به دنبال مرگ یک دختر جوان به نام فریناز خسروانی روی داده گفته است که مخالفان جمهوری اسلامی می کوشند از وقایع این شهر بهره برداری سیاسی کنند.

مرگ محزون فریناز خسروانی که در اثر سقوط وی از طبقۀ چهارم ساختمان محل کارش، هتل تارا، روی داده موجب خشم و اعتراض عمومی، به ویژه اعتراض جوانان در شهر مهاباد شده که دیروز پنجشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ساختمان هتل تارا را در شهر مهاباد به آتش کشیدند.
عبدالله مهتدی، دبیر اول حزب کوملۀ کردستان ایران، در گفتگو با رادیو بین المللی فرانسه گفته است که فرد متعرض مرتضی هاشمی وند نام دارد که وظیفه اش ارتقای سطح هتل هاست. از قرار وی در تبانی با صاحب هتل تارا قصد تجاوز به فریناز خسروانی را داشته که به عنوان مهماندار در این هتل کار می کرده است. به گفتۀ عبدالله مهتدی آثار ضرب و جرح بر بدن قربانی مشاهده شده و مأمور دولتی و صاحب هتل که قصد تجاوز جمعی به دختر جوان را داشتند قربانی را در یکی از اتاق های هتل زندانی کرده بودند. عبدالله مهتدی تصریح می کند که در پیامک هایی که دختر جوان پیش از مرگ اش برای دوستان و همکارانش فرستاده و به این وسیله از آنان طلب یاری کرده بود به صراحت آمده که سید مرتضی هاشمی وند و صاحب هتل قصد دارند به او تجاوز کنند و برای پیشگیری از این امر دختر جوان عاقبت خود را از طبقۀ چهارم هتل محل کارش به پایین پرت می کند. عبدالله مهتدی می افزاید که از قرار مأمور دولتی در نتیجۀ اعتراض های عمومی دستگیر شده است.
 
دبیر اول حزب کوملۀ کردستان ایران در سخنانش همچنین تصریح نموده که یکی دیگر از دلایل اعتراض های عمومی در مهاباد خشم مردم نسبت به اختلاس، فساد و نابرابری و ستمی است که اینبار به مناسبت اعتراض به مرگ محزون یک دختر جوان و علیه هتلی که خود به عنوان نماد و ثمرۀ اختلاس و فساد و تبعیض در مهاباد شناخته می شود سرباز کرده است.
 
معاون امنیتی استاندار آذربایجان غربی در سخنان امروزش مدعی شده که تحقیقات پزشکی قانونی نشان می دهد که هیچ تعرض جنسی به دختر جوان مهابادی صورت نگرفته است. او سپس گفته است که نیروی انتظامی به سوی معترضان تیراندازی نکرده است، هر چند، به گفتۀ او، "خویشتنداری پلیس همیشگی نخواهد بود" و در صورت لزوم پلیس  با معترضان شدیداً برخورد خواهد کرد.
معاون امنیتی استاندار آذربایجان غربی همچنین تصاویر منتشر شده در فضای مجازی دربارۀ ناآرامی های شهر مهاباد را ساختگی دانسته و افزوده است که بسیاری از دستگیرشدگان آزاد شده اند.

بااین حال، عبدالله مهتدی، دبیر اول حزب کوملۀ کردستان ایران، با استناد به تصاویر و فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی تأکید کرده است که نه تنها پلیس به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کرده، بلکه شمار بالایی از تظاهرکنندگان دستگیر و زندانی و همچنین زخمی شده اند. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.