رفتن به محتوای اصلی

برنامه کامرون برای مبارزه با افراط‌گرایی اسلامی در بریتانیا
21.07.2015 - 13:16

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، در صدد است با برنامه‌ای پنج‌ساله جلوی افراطی شدن مسلمانان در بریتانیا را بگیرد و امکان جذب خارجیان در جامعه این کشور را تسهیل کند. کامرون هشدار داد که بعضی افکار افراطی، فضای مناسبی را برای افراط‌گرایان مسلمان بوجود می‌آورد.

نخست وزیر بریتانیا در این باره گفت: «برای رد افکار مشخص افراط‌گرایانه نیازی به توسل به خشونت نیست.» او گفت که تنها افراط‌گرایان از فضای افراطی سود می‌برند.

مخالفت با یهودی‌ستیزی و غرب‌ستیزی

نخست وزیر محافظه‌کار بریتانیا قرار است روز دوشنبه (۲۹ تیر / ۲۰ ژوئیه) این موضوع را در بیرمنگام به اطلاع شهروندان بریتانیا برساند. بخش‌هایی از سخنرانی دیوید کامرون در رسانه‌های بریتانیا منتشر شده است.

یوید کامرون مخالفت خود را با تئوری‌های توطئه اعلام کرده است که مبنای‌شان “قدرت پلید یهودیان در جهان است و این که غرب در همکاری با اسرائیل آگاهانه مسلمانان را تحقیر می‌کند و هدف‌اش نابودی اسلام است”.

کامرون اعلام کرده که دلیل ترویج تروریسم در جهان، سیاست خارجی غرب نیست. او همچنین گفته که علت تروریسم در جهان را فقر جهانی نمی‌داند. او خواستار برخورد با نظریه‌هایی شده که تروریسم را نتیجه فقر می‌دانند.

بریتانیایی‌هایی که با داعش همراهی دارند

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، همچنین به افرادی پرداخته که به نام “جهاد” از بریتانیا به عراق، سوریه یا کشورهای دیگر می‌روند تا در آنجا به جریان تروریستی “دولت اسلامی” (داعش) بپیوندند و برای آنها بجنگند.

کامرون در این باره گفت: «به رغم موفقیت‌های ما به عنوان جامعه‌ ‌دمکراتیکی چندقومی با ادیان مختلف، باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که در کشور ما شهروندانی وجود دارند که گرچه در بریتانیا به دنیا آمده ‌و بزرگ شده‌اند، اما هیچ پیوندی با این کشور حس نمی‌کنند و ارتباط‌شان با دیگر افراد جامعه یا کم است یا به هیچ وجه وجود ندارد.»

نخست‌وزیر بریتانیا در ادامه گفت که جریان تروریستی داعش برای جذب “جوانان ما به سوی هدف‌های سمی خود سعی می‌کند به آنها احساس تعلقی ببخشد که این افراد در بریتانیا ندارند.»

کامرون با تاکید از جوانان بریتانیایی خواست از پیوستن به جریان تروریستی “دولت اسلامی” بپرهیزند، زیرا این سازمان از این جوانان برای مقاصد خود تنها سوءاستفاده می کند.

نخست وزیر بریتانیا در نظر دارد طرح حمایت بیشتر از اقلیت‌های قومی و دینی را در بریتانیا اجرایی کند. او گفت این گروه‌ها باید برای یادگیری زبان انگلیسی حمایت شوند و مناطق توسعه نیافته در بریتانیا باید از کمک های وسیع دولتی برخوردار گردند.

نخست‌وزیر بریتانیا همچنین اعلام کرده که در مبارزه جهانی با جریان تروریستی “دولت اسلامی” انجام تغییراتی در شیوه مبارزه با این گروه افراط گرا ضروری است.

گفته می‌شود احتمال دارد که دیوید کامرون از پارلمان بریتانیا بخواهد که با شرکت این کشور در بمباران مواضع داعش در سوریه نیز (علاوه بر عراق) شرکت کند. پارلمان بریتانیا در سال ۲۰۱۳ با چنین اقدامی مخالفت کرده بود.رادیو آلمان

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.