رفتن به محتوای اصلی

تحریم کنفرانس مبارزه با نژادپرستی سازمان ملل
20.04.2009 - 09:12

 

براساس گزارش های منتشر شده تا این لحظه کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، هلند و البته اسرائیل، این گردهمائی سازمان ملل را تحریم کرده اند.

سازمان های مدافع حقوق بشر و دفتر جامعۀ بین المللی بهائی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو در روز یکشنبه، در آستانۀ برگزاری کنفرانس سازمان ملل برای مبارزه با " نژاد پرستی" از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، مصراً خواستند به تبعیض هائی که در ایران علیه اقلیت های مذهبی و قومی اعمال می شود، پایان دهد.

کنفرانس سازمان ملل برای مبارزه با تبعیض و نژادپرستی از فردا، دو شنبه کار خود را آغاز می کند. نخستین کنفرانس سازمان ملل برای مبارزه با نژاد پرستی در سال دوهزار و یک در "دوربان"، درآفریقای جنوبی برگزار شد و از این رو از آنجا که هدف از برگزاری کنفرانس ژنو، ارزیابی پیشرفت های حاصله در این مورد از کنفرانس دوربان تا به امروز است، از کنفرانس ژنو با عناوینی چون "کنفرانس دوربان ٢" یا "کنفرانس بازبینی دوربان" نیز یاد شده است.

خانم دیان علایی، سخنگوی دفتر جامعۀ بین المللی بهائی در مقر سازمان ملل در ژنو، گفت: رئیس جمهوری ایران با حضور در این کنفرانس خود را در قبال اهداف آن یعنی مبارزه با نژادپرستی و تبعیض متعهد می سازد.

عبدالکریم لاهیجی، رئیس جامعۀ دفاع از حقوق بشر در ایران و نایب رئیس فدراسیون بین المللی جامعه های دفاع از حقوق بشر نیز در همین ارتباط، یعنی حضور محمود احمدی نژاد در کنفرانس گفت از زمان ریاست جمهوری او، وضعیت حقوق بشر در ایرا به مراتب وخیم تر شده است.

محمود احمدی نژاد تنها رئیس کشور صاحب نامی است که در این کنفرانس حضور می یابد و مسألۀ حضور او با توجه به انکارهای مکررهولوکاست - کشتار یهودیان در جریان چنگ جهانی دوم به وسیلۀ آلمان هیتلری - و تأکید مکررش بر نابودی اسرائیل، انتقاد های گسترده ای را به ویژه در اسرائیل بر انگیخته است.

براساس گزارش های منتشر شده تا این لحظه کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، هلند و البته اسرائیل، این گردهمائی سازمان ملل را تحریم کرده اند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجۀ اسرائیل با اتنقاد از حضور احمدی نژاد در این کنفرانس از آن به عنوان یک"مضحکۀ غم انگیز" یاد کرد و گفت: هدف رسمی و اعلام شدۀ کنفرانس مبارزه با نژادپرستی و تبعیض نژادی است اما کسی را به این کنفرانس دعوت می کنند که منکر هولوکاست است و بارها خواستار نابودی اسرائیل شده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به این کنفرانس اختصاص داده است، می نویسد: محمود احمدی نژاد قرار است در روز بیستم آوریل، دو شنبه، در این نشست سخنرانی کند.

این خبرگزاری یادآوری می کند که بیستم آوریل روز تولد هیتلر و بیست و یکم آوریل روز برگزاری مراسم یادبود قربانیان هولوکاست در اسرائیل است

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.