رفتن به محتوای اصلی

«بهایی» که برای ابراز عقیده باید پرداخت؟
10.10.2009 - 18:10

 

از گوشه و کنار بگوش میرسد که من فاشیست با نوشته های فاشیستی، با پرداختن و کمکهای مالی خود به سایت ایران گلوبال، نوشتارهای من در این سایت بدونِ سانسور انتشار می یابد و مسئول سایت آقای کیانوش توکلی پشتیبان و مشوق من در کار خود میباشند.

به حضور خوانندگان عرض کنم که من دوستی و آشنایی نزدیک با آقای توکلی نداشته، فقط در اوایل ( گمان رود) سال 2004 دو یا یک ارتباط تلفنی کوتاه و رسمی آنهم صرفأ در رابطه با کسب اطلاع برای همکاری با این سایت بوده است.

من همانطور که سالیانه برای اوقات فراغت به باشگاه ورزشی خودم مبلغی را "اجباری" باید پرداخت کنم تا اجازهءِ ورود بگیرم، در مورد سایت ایران گلوبال که دیگر یک مسئلهءِ جدی و بخشی از زندگی ما ایرانیان هست، بشکل دلخواهی به وظیفهءِ حتمی خود در صورت امکان عمل کرده ام و هر وقت گردش کار سایت ایرانگلوبال احتیاج به کمکی داشته است مبلغ ناچیزی فرستاده ام.

زیرا وجود چنین سایت هایی برای من خیلی مهمّتر از ورزش، به رستوان و سینما رفتن، لباس نویی پوشیدن، و یا سایر تفریحاتِ دیگر میباشد. کمک کردن به چنین سایتهایی را میشود به آزمونی برای رشد بینش فرهنگِ دمکراسی و پذیرفتن مسئولیّتِ بدون اجبار در جامعهءِ ایرانی ارزیابی کرد.

آقای کیانوش توکلی آنقدر به مسئلهءِ قومی دامن زدند که مایهءِ نگرانی ما شد و میشود، به طرفداری از همین افرادی که به شایعهءِ چنین مسائلی می پردازند کامنتهای ما سانسور شد، مقالاتِ چندین سالهءِ ما در آرشیو این سایت برداشته شد، واقعیّتی هست که گاهی اوقات بفکر ما رسوخ میکرد که تمام مخارج تکنیکی و نیروی انسانی این سایت و در آمد ماهانهءِ آقای توکلی را تُرک تباران میپردازند.

آقای توکلی همانطور که علنأ بارها اظهار داشته اند با بسیاری ازنظراتِ من مخالف هستند و کتبأ نوشتند که موضع من در برابر سیاست تُرک تباران مایهءِ نگرانی ایشان هست که پاسخ مناسب را از سوی من در یافت کردند، اگر آقای توکلی از انتشار مقالات روشنگرانهءِ من خودداری کنند امری که حق طبیعی و دمکراتیک ایشان هم هست، من اقدام به انتشار در سایتهای دیگر خواهم کرد، اصلأ خودم یک سایت باز میکنم، بنا بر این دیدگاهِ من به آقای توکلی و یا دیگران وابسته نیست تازه ایشان را به عنوان یک رقیب میبینم،

چندی پیش که مبلغ بسیار کمی به حساب سایت ایرانگلوبال فرستادم، از آقای توکلی خواهش کردم، که نام مرا در هیچ لیستی نیاورند، به دو علّت: 1- مبلغ کم بود 2- ترس داشتم که کمک من بهانه ای شود برای دیگرانی که نمیخواهند به وظیفهءِ خود عمل کنند و به این سایت کمک کنند. که متاسفانه به همین خواهش کوچکِ ما ایشان جواب مثبت ندادند. و پیش بینی من درست از آب در آمد.

کوتاه سخن به کاربرانی که جدأ مایل نیستند به این سایت کمک کنند، خواهش میشود من و کمک ناچیز من را بهانه قرار ندهید، شما زمانی میتوانید جلوی نوشته های فاشیستی مرا بگیرید، که با کمک کردن به گردش کار سایت ایران گلوبال، افکار مرا به نقد بگیرید، شما به وظیفهءِ خود عمل کنید من بطور کلی از سایت ایران گلوبال میروم.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.