رفتن به محتوای اصلی

نکاتی در باره ساخت مسجد توسط جمهوری اسلامی در خارج از کشور
02.10.2015 - 13:11
تفسیراز:
کیانوش توکلی
 

1_  شخصا مخالفتی با ساخت مسجد ندارم . کاملا روشن است که  در یک کشور دمکراتیک دین باوران و بی دینان به یک اندازه حق دارند که کنیسه ، کلیسا ، مساجد و یا دیگر مراکز تجمع  خود را دار داشته باشند . مشکل اصلی  این است که مرکزی زیر نظر علی خامنه ای تحت عنوان« اهل بیت »  فعالیت می کند که در اقصی نقاط جهان  با هزینه کشور ایران، میلیارد ها دلار صرف ساخت مساجد برای غیر ایرانیان می کنند. این مساجد بخشی از استراتژی هلال شیعه و یا همان امپراطوری شیعه است ؛ همانگونه که امپراطوری سنی به رهبری سعودی ها در امد های ملی خود را صرف ایجاد چنین مساجدی می سازند. مخالف من با اسلام حکومتی است و نه با ساخت  مسجد و کنیسه

2_با اینکه زمین  مسجد امام علی در کپنهاک  به سفیر سابق جمهوری اسلانمی در دانمارک تعلق دارد و رسما ده میلیون دلار تحت عنوان کمک های  مردمی  از داخل ایران  در اداره مالیات دانمارک  ثبت شده است اما هزینه ساخت این مسجد بیش از ده میلیون دلار است . بطور مثال کلیه قطعات  کاشی کاری ان مستقیما از ایران آورده شده است . طراح و آرشیکت مسجد ایرانی است ولی در مراسم افتتاحیه ان حتی امام جماعت ایرانی ان حضور نداشته است . بجز چند ایرانی ، 99 درصدد افراد آن از مسلمانان شیعه دیگر کسورها استفاده شده است.

3_  در روز افتتاح ، ورورد همگان ، حتی زنان بی حجاب ازاد بود ولی پرسش این است که چرا در ایران ، حتی زنان بی حجاب خارجی هم  اجازه ندارند که در خیابان های ایران دیده شوند .

4_ سال گذشته مسجد سنی ه در کپنهاک ا توسط  دولت قطر افتتاح شد. هزینه ساخت ان 150 دلار اعلام شد.  در افتتاح مسجد سنی ها، برخی از مقانات دولتی دانمارک هم  شرکت داشتند . در  مساجد سنی ها ، سلفی گری ترویج می شود که یکی از پایه های داعش و دیگر گروههای تروریستی اسلامی است .

5_ جمهوری اسلامی در این سی و شش سال مخالفین خود را در خارج از گشور توسط شیعیان غیر ایرانی ترور کرد .   در این ترور ها از  مسلمانان شیعه لبنان ، افغانی و.... استفاده شده است. ترور میکونوست در برلین یکی از نمونه های آن است که  چند لبنانی شیعه در ان دست داشت. هم اکنون  افغانی های شیعه  در سوریه بسود بشار اسد در حال جنگند. در واقع این مساجدی مراکزی برای عضو گیری و شرکت در ترور مخالفین رزیم اسلامی ایران بدل شده است ..

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.