رفتن به محتوای اصلی

اهداف سیاست توهین به آذربایجان
10.11.2015 - 00:51

 

Missing media item.

تبریز اعتراض به «فیتیله»

 

 آنچنان که از  خبرهای رسانه ها پیداست بار دیگر، توهین به مردم آذربایجان، آنان را در شهرهای مختلف در تاریخ18 آبان 94  به خیابانها ریخت. و با شعارهای:
- فریاد من ترکم- هرای هرای من ترکم
- پاینده باد آذربایجان، کورباد هر آنکه آذربایجان را دوست ندارد: آذربایجان وار اولسون- ایسته مین کور اولسون.
به اعتراض علیه تبعیض موجود 90 ساله و نابرابری واداشت.
توهین چه بود: شبه نمایشی تحت عنوان هتل برای «کودکان و نوجوانان» در برنامه ی تلویزیون دولتی :
«در این برنامه که با عنوان "هتل فیتیله" پخش شده، ماجرای پدر و پسری ترک‌زبان به تصویر کشیده می​شود که می‌خواهند هتل را به دلیل بوی بسیار بد آن ترک کنند. معترضان معتقدند که روایت ماجرای میان مسئولان هتل و دو مسافر به گونه‌ای است که "احمق بودن مسافران برجسته می‌شود؛ به حدی که آنان با «توالت فرنگی» آشنا نیستند، تفاوت میان مسواک و فرچه توالت را نمی‌دانند و پسر از فرچه توالت برای شستشوی دهان خود استفاده کرده است". پسر در یک صحنه می​گوید که "فکر کنم دیشب از فاضلاب برای‌مان غذا آوردند" و پدر هم در جواب می‌گوید ا"یراد از مسواک‌های هتل است و ما هتل را ترک می‌کنیم...". دویچه وله»

جواب سئوال «کودک و نوجوان» ترکی زبان آذربایجان: 

به عبارت دیگر،  پیام شبه نمایش هتل،  اینه که : ملت آذربایجان مسافر و مهمان است و ایران «هتل» . و صاحب هتل هم قوم فارس. ملت ترک آذربایجان خارجی ست.(استعمال لغات انگلیسی و کلمه ی مترجم). دهان و زبانش بوی گند میدهد. چون از فاضلاب تغذیه میکند؛  و چنان عقب مانده که فرق مسواک و فرچه توالت را نمی فهمد. از بوی گندشان قوم فارس هلاک میشود. 
این پاسخ « فاشیسم اسلامی و راسیسم فارسی، در همآغوشی هم » در مقابل اعتراض به تبعیض موجود در ایران است.
 جواب سئوال «کودک و نوجوانی» ست که می پرسد « چرا من نباید به زبان مادری خود تحصیل کنم چرا نباید برابری و برابری  فرهنگها رعایت شود؟»
با این پاسخ آشنا هستیم . هم در داخل حکومتی ها و هم در بیرون حکومت. و هم در همین سایت که  با انتشار افکار «کسرویسم و ناسیونالیسم فارسی» تبلیغ میکند. 

 چه عناصری این توهین های ردیفی و دنباله دار را عامل اند؟ 

دو عنصر فعال در کارخانه ی تولید توهین،  « فاشیسم اسلامی و شونیسم فارسی» ست که در هم آغوشی با یگدیگر، ضرورتاً  ریشه ی توهین های زنجیره ای به  مردم آذربایجان و دیگر ملتهای تبعیض دیده را به وجود اورده است. فاشیسم اسلامی با راسیسم فارسی ترکیب شده و توهینهای عمدی زنجیره ای نتیجه ی آن است. و جواب اعتراض به نابرابری ست. گاه با سوسک خواندن مردم و گاه با «خرآکتور» و « فرچه ی توالت به دهن » نامیدن شان. این سیاست توهین ادامه دار است و اهدافی را دنبال میکند.

راسیستها و اسلامیستها در اتحاد عملی باهم ، چه در داخل حکومت و چه در بیرون آن ، سیاست توهین به تبعیض دیدگان به خصوص آذربایجان را پیش می برند. 

اهداف سیاست توهین به آذربایجان:

به کار گیری  روش «توهین به یک مردم»، به عنوان «ابزار همیشه دم دست»، به عنوان «تاکتیک» ، و « سیاست» ، در مواقع مختلف ، می تواند «اهداف گوناگونی» داشته باشد. که از سرشت ایده لوژی به کار گیرندگان آن ناشی میشود .از جمله:  
1- «تحریک و جهت دهی» . « تحریک نظر مردم ، از جهتی به جهت دیگر» .   بخصوص در انتخابات.
2- کشیدن معترضان به خیابان و سرکوب آنان.
3- عادی سازی توهین به ملتها در جامعه، جهت هموار کردن راه  یکسان سازی و نفی هویت آنان.
4- مانور قدرت برای گرفتن زهر چشم و تحقیر بیشتر. و له کردن تمام تر . که کسی صدایش درنیاید.
5- اعمال سیاست تبعیض عریان که خاصیت «فاشیسم اسلامی و راسیسم فارسی» ست.
6- از همه مهمتر «ایجاد شکاف ، تضاد، به جان هم اندازی نیروها» در کل مبارزه ای که در تمام زوایای جامعه عملاً علیه حکومت و تبعیض و بیعدالتی و ستم جریان دارد. منحرف 
کردن جهت مبارزه از کلیت حکومت فاشیستی به جهات دیگر؛ و ایزوله نمودن مبارزات و سرکوب آنها.

سیاست  درست رفع تبعیض در آذربایجان
ضرورتاً ناچار است هر دو عنصر - فاشیسم اسلامی و راسیسم فارسی را- در داخل حکومت و بیرون آن- مورد اعتراض و هدف مبارزه ی خود قرار دهد. 
و همه ی نیروها را که با این عناصر مخالف اند به پشتیبانی از خود فراخواند. 
نیروهایی که در این مبارزه « سیاست سکوت» پیشه کرده اند، عملا در خدمت تبعیضگران قرار دارند. لازم است سیاست سکوت خفت بار را بشکنند. به خصوص «نیروی چپ و دموکراتها». 

مبارزه ی آذربایجان مبارزه ی همه ی نیروهای پیشرو: 

هدف حکومت از به کارگیری «تاکتیک و سیاست توهین» تنها تحقیر و بی حرمتی نیست. بل اعلام جنگ علیه خواسته های اساسی همه ی تبعیض دیدگان و ستمکشان از جمله آذربایجان است؛ که میخواهند به حقوق حقه ی خود جامه ی عمل بپوشانند. از جمله به :
-تقسیم قدرت سیاسی - استقلال فرهنگها و شکوفایی آنها- خدمات مضاعف برای مناطق تبعیض دیده- تأمین آزادی و برابری و عدالت اجتماعی- حق تعیین سرنوشت- حقوق بشر و عدم اعدام- جدایی دین و دولت.
حکومت با استعمال تاکتیک توهین در حقیقت میخواهد با این خواسته ها بجنگد. و موجودیت اش را در خطر می بیند. خواسته هایی که تنها مختص آذربایجان نیست. و به همه ی تبعیض دیدگان و ستمکشان تعلق دارد.
انتخاب شدن آذربایجان جهت توهین و سرکوب برای زهر چشم گرفتن از همه ی مردمان ایران است. از جمله مردم ستمدیده ی فارسی زبان که  تحت سلطه ی دیکتاتوری فاشیسم اسلامی ست. 
جا دارد همه ی نیروهای پیشرو عمق مسئله را توجه کرده و برای حمایت از مبارزه ی آذربایجان که در حقیقت مبارزه ی خود آنان است همبستگی نشان دهند.


اورمیه - اعتراض علیه توهین 2015

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.