رفتن به محتوای اصلی

شکایت چندین نماینده از نادر قاضی‌پور به دلیل «سخنان توهین‌آمیز»
08.03.2016 - 10:18

در ادامه واکنش‌ها به سخنان نادر قاضی پور، نماینده ارومیه در مجلس و منتخب این حوزه انتخابیه درمجلس دهم، رئیس فراکسیون زنان مجلس خبر داد که شکایت اعضای این فراکسیون و تعدادی دیگر از نمایندگان از آقای قاضی‌پور به دادستانی کل کشور «ارسال» شده است.

فاطمه رهبر، رئیس فراکسیون زنان مجلس، روز دوشنبه ۱۷ اسفند، گفت که در پی اظهارات «توهین آمیز» نماینده ارومیه در مورد زنان، اعضای فراکسیون زنان و برخی از دیگر نمایندگان مجلس شکایتی علیه آقای قاضی‌پور تنظیم کردند که برای دادستان کل کشور ارسال شد.

خانم رهبری اشاره‌ای به تعداد نمایندگانی که این شکایت را امضا کرده‌اند، نکرد.

براساس متن این شکایت که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، سخنان نماینده ارومیه در مجلس «رکیک و توهین‌آمیز»، «خلاف شئون و عرف مسلم نمایندگی» و «توهین به نمایندگان مجلس خصوصاً زنان» توصیف شده است.

نمایندگان در شکایت خود اعلام کرده‌اند که سخنان آقای قاضی‌پور باعث به گفته آنان «تغذیه رسانه‌های اپوزیسیون برانداز» شده است.

نادر قاضی‌پور در سخنانی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده است گفته بود که «مجلس جای زنان نیست، جای مرد‌ان است [زنان را به مجلس] بفرستید‌ سرشان بلا بیاورند‌ تا آبروی‌‌تان برود».

اون این چنین ادامه داده بود که «مجلس جای سوسول‌بازی نیست، به مجلس مرد‌ بفرستید‌، که حد‌اقل کاری هم نکند‌ آن یکی کار را بتواند‌ بکند».

آقای قاضی‌پور در ادامه سخنانش که با تشویق حاضران نیز همراه بود سخنانی توهین‌آمیز را با مضامین جنسی درباره قد‌رت‌الله علیخانی، نمایند‌ه قزوین در مجلس هشتم، به زبان آورده بود.

در روزهای گذشته برخی از کاربران فضای مجازی از منتخبان مجلس دهم خواسته‌اند که اعتبارنامه آقای قاضی‌پور را رد کنند.

این منتخب مجلس دهم اما روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبرآنلاین گفت که «در بحث بررسی اعتبارنامه‌ها مشکلی نخواهم داشت».

وی در مورد سخنانش درباره نامزدهای زن انتخابات مجلس نیز گفت که «منظور من هم تمام خانم‌ها نبوده است. در این دوره از انتخابات دو زن از شهر ما در انتخابات حضور یافته بودند که می‌توانید از آنها نظر من در مورد خانم‌ها را جویا شوید».

منتخب ارومیه در مجلس دهم تأکید کرد که علیرغم فضای انتقادی علیه وی، مردم حوزه انتخابیه‌اش همچنان از او دفاع می‌کنند، و اگر دوباره انتخابات برگزار شود «دو برابر» رأی خواهد آورد.

وی «منتشرکنندگان» این فیلم را متهم کرد که «ابتدا و انتهای سخنان وی را حذف کرده‌اند».

«ضرب و شتم» روزنامه‌نگاری که فیلم سخنرانی قاضی پور را منتشر کرد

در همین حال وب‌سایت تابناک به نقل از مدیر مسئول نشریه فرهنگ شمس، خبر داد که حامد عطایی، روزنامه‌نگار و «منتشرکننده» فیلم سخنرانی آقای قاضی‌پور «از سوی افراد ناشناس مورد ضرب و شتم» قرار گرفته است.

آقای مصطفی‌زادگان، مدیرمسئول نشریه فرهنگ شمس، خبر داد که حامد عطایی، روز پنجشنبه هفته گذشته «در میدان انقلاب ارومیه» درحضور «زن و فرزندانش» مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گفته آقای مصطفی‌زادگان حادثه «در مقابل دوربین یک بانک اتفاق افتاده و در حال حاضر دادستانی ارومیه برای پیدا کردن مسببین حادثه ورود پیدا کرده است».

به گزارش وب سایت تابناک وی گفت که آقای عطایی «از چند ناحیه بدن از جمله گونه و گوش چپ دچار جراحت جدی شد و گفته می‌شود پرده گوش وی دچار پارگی شده و قدرت شنوایی خود را از دست داده است».

نادر قاضی‌پور که در مجالس هشتم و نهم نماینده ارومیه بوده، در انتخابات دوره دهم مجلس ، با بیش از ۱۶۰ هزار رأی به عنوان منتخب اول این حوزه انتخابیه دوباره به مجلس راه یافت.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.